Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 47651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Zijn er eigenlijk nog geïnteresseerden die naar Den Haag gaan rond de top om het een en ander aan zeer exotische voertuigen op de foto/video vast te leggen? Ik zit er nog wel aan te denken om naar Den Haag te gaan om de presidential motorcade van Obama vast te leggen op de foto. Gezien de enorme veiligheidsmaatregelen zal dat natuurlijk erg lastig gaan, alhoewel ik denk dat het misschien wel mee gaat vallen. Op de kaart van de afzettingen van de gemeente Den Haag zie je de vermoedelijke aanrijroute rechts, via de Raamweg en het Hubertusviaduct (@mods: deze informatie staat dus gewoon openbaar op internet, niks geheims aan O0); als je langs een van deze (openbare, niet afgezette!) wegen gaat staan sta je volgens mij prima (zeg maar tussen A12 en Hubertusviaduct). Leuk voor de spotters, zeker als er divers buitenlands politiematerieel mee rijdt.

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Als AF1 niet gaat lukken dan wordt het zijn auto :D Ik heb vrienden in het centrum van Den Haag wonen. Ik zit mogelijk 1e rangs eventueel :)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Aangezien hij op de Noordzee slaapt kan het best wel eens een heli worden, juist omdat ze (de voor internationale begrippen) drukke, krappe Haagse hoofdwegen niet kunnen beveiligen.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Highfield link=msg=1239474 date=1390663452
Aangezien hij op de Noordzee slaapt kan het best wel eens een heli worden, juist omdat ze (de voor internationale begrippen) drukke, krappe Haagse hoofdwegen niet kunnen beveiligen.
Citaat van: SniperEye link=msg=1239367 date=1390649183
Als AF1 niet gaat lukken dan wordt het zijn auto :D Ik heb vrienden in het centrum van Den Haag wonen. Ik zit mogelijk 1e rangs eventueel :)

Plan C: Marine one? ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Wellicht de USS New York :D Prachtig schip!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Mooie tobbe, maar weinig kans. Maakt onderdeel uit van de 4th Fleet.
De NSS in Den Haag valt in de operations theatre van de 6th Fleet.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Fleets zijn administratieve eenheden waar schepen aan toegewezen worden al naar gelang de taak en behoefte die vervuld moet worden in het operatiegebied. USS New York kan dus theoretisch gewoon ingezet worden voor de NSS-taak, en valt dan onder 6th Fleet.

Hoe je uit honderden US Navy schepen (behalve voor z'n looks) bij USS New York komt, een eenheid met zeer beperkte zelfverdedigingscapaciteit, is mij een raadsel ;) Wie zegt dat het een US Navy schip is? Ik weet er verder ook niets meer van maar we kunnen niet uitsluiten dat hij niet op een Nederlands schip slaap.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Een mooi schip, waarin o.a. delen van de ingestorte Twin Towers zijn verwerkt... http://en.wikipedia.org/wiki/USS_New_York_%28LPD-21%29

Twee andere schepen van die klasse, de USS Arlington en de USS Somerset, zijn genoemd naar de lokaties waar de twee andere gekaapte vliegtuigen waren neergestort.

Maar voor de rest idd giswerk. Meer wishful thinking denk ik :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat van: Highfield link=msg=1239474 date=1390663452
Aangezien hij op de Noordzee slaapt kan het best wel eens een heli worden, juist omdat ze (de voor internationale begrippen) drukke, krappe Haagse hoofdwegen niet kunnen beveiligen.
Hij komt toch eerst gewoon met het vliegtuig? Ik neem aan dat hij dan gelijk door gaat naar de top, en pas 's nachts gaat slapen op de Noordzee. Als je die maandag daar ergens langs de route gaat staan lijkt mij de kans groot dat je 'm wel ziet. Gezien het drukke schema wat hij vaak heeft, zal hij vast niet zondag al aankomen en dan een nachtje op zee gaan dobberen. Risico's proberen ze vast en zeker zo veel mogelijk uit te sluiten.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Gast

  • Gast
Speculaties op basis van natte vingerwerk?  ;) Never expect the expected.