Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 47754 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1239653 date=1390734437
Hij komt toch eerst gewoon met het vliegtuig? Ik neem aan dat hij dan gelijk door gaat naar de top, en pas 's nachts gaat slapen op de Noordzee. Als je die maandag daar ergens langs de route gaat staan lijkt mij de kans groot dat je 'm wel ziet. Gezien het drukke schema wat hij vaak heeft, zal hij vast niet zondag al aankomen en dan een nachtje op zee gaan dobberen. Risico's proberen ze vast en zeker zo veel mogelijk uit te sluiten.

Hij komt ongetwijfeld met het vliegtuig naar Europa, de vraag is alleen of hij vanaf het vliegveld per auto naar Den Haag gaat. Ik verwacht dat hij alles per heli doet, aangezien dat toch nodig is om op dat oorlogsschip te komen. Het lijkt mij sterk dat hij per heli aan land komt en dan nog even overstapt in een auto (hoewel dat prima kan natuurlijk). We zullen het wel meemaken tzt ;)

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1239654 date=1390734558
Speculaties op basis van natte vingerwerk?  ;) Never expect the expected.

Niet volledig op natte vingerwerk (zie o.a hier en hier), maar toch zullen we van te voren hier echt niet weten wat het precieze plan is ;) Als hier al mensen aanwezig zijn die meer weten, dan zou ik het onverstandig van ze vinden om dat buiten de geijkte wegen om hier bekend te maken gezien de veiligheid.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
Niet volledig op natte vingerwerk (zie o.a hier en hier), maar toch zullen we van te voren hier echt niet weten wat het precieze plan is  Als hier al mensen aanwezig zijn die meer weten, dan zou ik het onverstandig van ze vinden om dat buiten de geijkte wegen om hier bekend te maken gezien de veiligheid.
Hier worden we ook niets wijzer van.
Eerste link werkt niet en de tweede link verwijst naar de Telegraaf ..........................
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Shire link=msg=1239836 date=1390758549
Hier worden we ook niets wijzer van.
Eerste link werkt niet en de tweede link verwijst naar de Telegraaf ..........................

1e link: http://www.whitehouse.gov/the-press-office/2014/01/21/statement-press-secretary-presidents-travel-netherlands-belgium-and-ital

2e link is inderdaad Telegraaf, dus? Slaap je beter als ik het bericht van een andere bron link?
Bijdragen op persoonlijke titel.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Arie link=msg=1239649 date=1390733846


Maar voor de rest idd giswerk. Meer wishful thinking denk ik :)

Yup, vandaar ook de smiley in mijn opmerking hierover. En inderdaad, bijzonder schip vanwege het verwerkte staal van de WTC towers erin.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Adviseren om niet te komen vliegtuigspotten. Nou, bij deze mag de AIVD, NSA , KGB en weet ik veel wie allemaal mij van A tot Z doorlichten, als ik maar mijn hobby kan uitoefenen. Kijk, ik snap dat er veiligheidsmaatregelen worden genomen en ik snap dat men niet teveel belast wil worden met freaks als mij, echter had ik gehoopt dat men had gedacht in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. Het lijkt veel op dat laatste.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Zorg dat je een goede telelens hebt en zoek een plekje in de approach.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: SniperEye link=msg=1240124 date=1390820506
als ik maar mijn hobby kan uitoefenen. Kijk, ik snap dat er veiligheidsmaatregelen worden genomen en ik snap dat men niet teveel belast wil worden met freaks als mij, echter had ik gehoopt dat men had gedacht in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. Het lijkt veel op dat laatste.
Het gebied waar je wil komen wordt gewoon middels een noodverordening afgesloten. Helaas voor jou zal je dus daar buiten een plekje moeten zoeken. Wel weer typisch een Nederlandse mentaliteit om dit soort uitspraken te doen.

Een plek creëren voor spotters die hun hobby willen uitoefenen is zo ongeveer het minst belangrijke aan deze hele veiligheidsoperatie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Red link=msg=1240129 date=1390821376
Het gebied waar je wil komen wordt gewoon middels een noodverordening afgesloten. Helaas voor jou zal je dus daar buiten een plekje moeten zoeken. Wel weer typisch een Nederlandse mentaliteit om dit soort uitspraken te doen.

Een plek creëren voor spotters die hun hobby willen uitoefenen is zo ongeveer het minst belangrijke aan deze hele veiligheidsoperatie.

Volgens mij toon ik de volste begrip voor de situatie. Ik heb gelukkig een flinke telelens. Als je een beetje bekend bent met vliegtuigspotten weet je dat hier een flinke community van bestaat in Nederland die zich overwegend keurig aan alle regels houden. Sterker nog, de opsporingsdiensten vragen zelfs aan spotters om ongewone situaties te melden!

Net zoals het voor opsporingsdiensten een uniek moment is is dat voor hobbyisten ook het geval. Dan kan je wel ongefundeerd roepen dat het Nederlandse mentaliteit is, maar een beetje meedenken past weer niet in het beeld.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: SniperEye link=msg=1240136 date=1390822097
Volgens mij toon ik de volste begrip voor de situatie.
Die indruk wek je niet met dergelijke uitspraken:
Citaat van: SniperEye link=msg=1240124 date=1390820506
echter had ik gehoopt dat men had gedacht in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. Het lijkt veel op dat laatste.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Citaat van: SniperEye link=msg=1240136 date=1390822097
Volgens mij toon ik de volste begrip voor de situatie. Ik heb gelukkig een flinke telelens. Als je een beetje bekend bent met vliegtuigspotten weet je dat hier een flinke community van bestaat in Nederland die zich overwegend keurig aan alle regels houden. Sterker nog, de opsporingsdiensten vragen zelfs aan spotters om ongewone situaties te melden!

Net zoals het voor opsporingsdiensten een uniek moment is is dat voor hobbyisten ook het geval. Dan kan je wel ongefundeerd roepen dat het Nederlandse mentaliteit is, maar een beetje meedenken past weer niet in het beeld.



Alle andere belangen dan die van veiligheid tellen niet mee. Punt. Ook niet als zijne heiligheid paus Franciscus spotter was geweest en samen met jou langs de polderbaan wilde staan om AF1 op de plaat te zetten.

Je wekt de indruk met je opmerkingen over het je aan de regels houden en het gevraagd worden om verdachte situaties te melden, dat je vind dat je voor een "uitzondering/voor deze ene keer dan/jullie kennen me toch?" behandeling in aanmerking komt.. En ja, dat is typisch nederlands.

Er word aan iedere bezoeker van een spottersplaats gevraagd om verdachte dingen te melden, en zich aan de regels te houden. Die gele borden heb je vast wel zien hangen. Ze zijn er niet alleen voor de vaste bezoekers.