Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 47730 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1240406 date=1390905555
Misschien omdat de dreiging voor dit evenement wel even een heul klein beetje groter is.  ::)

Sorry, dat is bull. De dreiging is het grootst in zijn achtertuin het witte huis, en daar zijn de veiligheidsmaatregelen nog niet eens zo hoog. Je kan met een oude roestbak totzelfs op zijn oprit komen als hij gaat opstijgen.  O0  

En bij een geassembleerde vergadering van de VN is het nog niet eens zo beveiligd. Waarom niet? Omdat het in de VS niet mag en ook niet kan, het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid weegt daar zwaarder.  :)

Ik denk ook nog wel dat er een staartje komt aan dit verhaal als ondernemers door hebben gerekend wat de schade is voor hen, ik zie de nodige schadeclaims nu al in de lucht hangen.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1240410 date=1390906496
Sorry, dat is bull. De dreiging is het grootst in zijn achtertuin het witte huis, en daar zijn de veiligheidsmaatregelen nog niet eens zo hoog. Je kan met een oude roestbak totzelfs op zijn oprit komen als hij gaat opstijgen.  O0  

En bij een geassembleerde vergadering van de VN is het nog niet eens zo beveiligd. Waarom niet? Omdat het in de VS niet mag en ook niet kan, het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid weegt daar zwaarder.  :)
Wat jij wil. Ik heb het hier niet alleen over de president van Amerika, maar er schijnen nog wat andere wereldleiders te komen....

En ik weet niet of je weleens bij het gebouw van de VN bent geweest? Maar daar zijn de veiligheidsmaatregelen ook niet mild.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1240415 date=1390907255
Wat jij wil. Ik heb het hier niet alleen over de president van Amerika, maar er schijnen nog wat andere wereldleiders te komen....

En ik weet niet of je weleens bij het gebouw van de VN bent geweest? Maar daar zijn de veiligheidsmaatregelen ook niet mild.

In het verleden meerdere malen met diplomatieke post. En drie jaar geleden nog een rondleiding gehad.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1240417 date=1390907395
In het verleden meerdere malen met diplomatieke post. En drie jaar geleden nog een rondleiding gehad.  O0
Dan weet je dus hoe de procedures daar verlopen. Dan stap je ook niet "zomaar" even het pand binnen.
 
Citaat van: HIT link=msg=1240410 date=1390906496
En bij een geassembleerde vergadering van de VN is het nog niet eens zo beveiligd. Waarom niet? Omdat het in de VS niet mag en ook niet kan, het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid weegt daar zwaarder.  :)
En dan nog een klein beetje offtopic: Ik neem aan dat je de nodige attracties in New York ook hebt bezocht? Je komt nergens meer binnen zonder compleet gescreend te worden. De gemiddelde luchthaven in Nederland is haast minder beveiligd als de meeste attracties daar. Dus hoezo recht op vrijheid en beweging...  :-X

Back on topic dan maar? ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: HIT link=msg=1240410 date=1390906496
Sorry, dat is bull. De dreiging is het grootst in zijn achtertuin het witte huis, en daar zijn de veiligheidsmaatregelen nog niet eens zo hoog. Je kan met een oude roestbak totzelfs op zijn oprit komen als hij gaat opstijgen.  O0  

Speculaas en zeer aannemelijk onjuiste speculaas. Ik denk dat niemand op dit forum iets zinnigs kan zeggen over de beveiliging van het Witte Huis. Als het allemaal zo makkelijk is, waarom gebeurt er dan zelden iets daar? Je kan moeilijk volhouden dat de POTUS geen enorme schietschijf op z'n rug heeft.

Citaat
En bij een geassembleerde vergadering van de VN is het nog niet eens zo beveiligd. Waarom niet? Omdat het in de VS niet mag en ook niet kan, het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid weegt daar zwaarder.  :)

De Secret Service heeft bijzonder veel buitengewone bevoegdheden als het gaat om het beveiligen van de president. Zie daarnaast maar op youtube de honderden clips van de limousine van POTUS, en wat voor maatregelen er omheen rijden en vliegen. Ook valt op hoeveel verkeer er op straat is (namelijk geen). Het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid houd redelijk op daar waar de president gaat.

Citaat
Ik denk ook nog wel dat er een staartje komt aan dit verhaal als ondernemers door hebben gerekend wat de schade is voor hen, ik zie de nodige schadeclaims nu al in de lucht hangen.  :-X

Ik denk dat al die bedrijven hun energie, tijd en geld beter kunnen steken in wat thuiswerkplekken en een goede voorbereiding want de kans dat deze schadeclaims succes gaan opleveren is nihil.
Bijdragen op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: HIT link=msg=1240410 date=1390906496
Sorry, dat is bull. De dreiging is het grootst in zijn achtertuin het witte huis, en daar zijn de veiligheidsmaatregelen nog niet eens zo hoog. Je kan met een oude roestbak totzelfs op zijn oprit komen als hij gaat opstijgen.  O0  

En bij een geassembleerde vergadering van de VN is het nog niet eens zo beveiligd. Waarom niet? Omdat het in de VS niet mag en ook niet kan, het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid weegt daar zwaarder.  :)

Ik denk ook nog wel dat er een staartje komt aan dit verhaal als ondernemers door hebben gerekend wat de schade is voor hen, ik zie de nodige schadeclaims nu al in de lucht hangen.  :-X

Wat een onzin stuk zeg dit. Als ergens het recht op bewegingsvrijheid niet zwaar weegt dan is het in de VS en Canada, ik kan het weten want heb er gewoond. Veiligheid gaat daar boven alles, zelfs bevriende regeringsleiders worden in het geheim stiekem afgetapt.
Bovendien heeft de NSS een specifiek veiligheidsrisico, het gevaar van spontane demonstraties & acties is vele malen groter dan een willekeurige dag bij het witte huis. Zeker nu alle regeringsleiders komen kan het voor velen juist belangrijk zijn om op dat moment toe te slaan.

Bovendien is Nederland graag het braafste kindje van de klas, ik heb liever dat alles goed en veilig wordt geregeld dan dat we het halfbakken doen. We hebben een reputatie hoog te houden.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Schiphol gaat op slot, spotters balen als een stekker
Schiphol gaat op slot, spotters balen als een stekker
AT5
Gepubliceerd op 30 jan 2014
Citaat
Rond de nucleaire top in Den Haag gaat Schiphol op slot. Flink balen dus voor de fanatieke vliegtuigspotter. Lees verder: http://www.at5.nl/s/vmQ
Samen sterk in de hulpverlening!


Trein2000

  • geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • geïnteresseerde
Waarom dat nu in een keer? Eerst mocht het toch nog? :-X


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Ik hoor in het filmpje dat de Polderbaan eruit gaat. Dat is heel wat anders dan dat Schiphol op slot gaat...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Of je er die dagen fatsoenlijk bij kunt komen is vraag twee uiteraard..