Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 47649 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Hermetisch afgesloten gebied, als je de diverse websites en info-pagina's geloven mag.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1241269 date=1391193671
Hermetisch afgesloten gebied, als je de diverse websites en info-pagina's geloven mag.
En dan bedoel je héél de luchthaven?


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Citaat van: Trein2000 link=msg=1241260 date=1391190230
Waarom dat nu in een keer? Eerst mocht het toch nog? :-X

Op zich kan ik dat wel begrijpen. De infra wordt in onze regio al extra zwaar belast in deze periode, dan wil je niet nóg meer mensen de regio inlokken om maar een paar foto's te kunnen maken. Ikzelf ga kijken of ik deze dagen thuis kan werken, afspraken zijn nu nog wel te plannen, zo kan ik de overlast voor mijzelf hopelijk heel beperkt houden maar er zijn legio bewoners in de regio die dat niet kunnen en wel hinder zullen ondervinden van (tijdelijk) afgesloten wegen. Dus ja, graag al het mogelijke extra verkeer uit de regio weren.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1245045 date=1392736664
Ga niet onnodig door het gebied lopen en/of fotograferen.
Wat is nodig en wat is onnodig? En als het even meezit kom je een 'bepaald' gebied uberhaupt niet in, laat staan met een fotocamera.
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1245045 date=1392736664
Bel de politie bij het zien van spotters.
Want foto's maken is verboden in dit land. Dom, dat had ik moeten weten, dat mag vandaag de dag ook al niet bij ongevallen en branden.  :-X


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ja hoor, dus je mag geen foto's maken en als je daar als spotter op openbaar terrein staat dan moet men de politie maar bellen. Wat is dit voor flauwekul?   :o :o
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Dat gaat weer hele leuke gesprekken opleveren tussen politiemensen en de vele spotters die een leuk plekje proberen te vinden voor dit unieke evenement. :| Generaliserend: het zou me ook niks verbazen dat kreten als "Ik wil dat je nu al je foto's verwijderd" weer heel vaak voorbij gaan komen die dagen.
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Heren, het is wel handig om even goed te lezen. Men heeft het over een bepaald gebied rond Schiphol wat afgesloten wordt. Voor spotters wordt dat dus niet toegankelijk.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat sommigen toch proberen dat gebied binnen te komen, dat hoeft namelijk niet altijd via de weg. En mocht je daar dan een spotter zien, dan is het verzoek om te bellen.

Dat wil overigens niet zeggen dat die spotters gelijk achterin een geblindeerd busje verdwijnen volgens mij, maar ze kunnen dan wel weer het gebied uitgestuurd worden. En zie je ze in een gebied waar ze wel mogen komen dan kan het inderdaad voorkomen dat ze een keer vaker gecontroleerd worden om risico's uit te sluiten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Citaat van: Red link=msg=1245097 date=1392752316
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat sommigen toch proberen dat gebied binnen te komen, dat hoeft namelijk niet altijd via de weg.

Dat gaat geheid gebeuren(bewust of onbewust) en daar is verder ook niets mis mee om daar heel streng op te controleren en op te treden wanneer nodig. Een spotter heeft op een facebookpagina van een spottersgroep zijn ervaringen van vandaag bij Rotterdam Airport gedeeld. Resultaat: 5 controles waarbij zijn gegevens werden opgeschreven en gevraagd werd wat hij aan het doen was, waar hij bijv. zijn foto's upload. 300 meter verder lopen leverde een nieuwe controle op. Afhankelijk van de capaciteit voor de beveiliging van het gebied rond Schiphol ben ik erg benieuwd hoe deze aanpak gaat uitpakken met de vele binnen- en buitenlandse spotters die gaan proberen om een glimp op te vangen van landende vliegtuigen. Niet ondenkbaar hierbij is dat deze allemaal gaan samenkomen bij bijvoorbeeld de noordelijke kop van de Zwanenburgbaan of de kop van de Kaagbaan bij de Kruisweg bij bepaalde windrichtingen.
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: arjenhva link=msg=1245111 date=1392754971
Dat gaat geheid gebeuren(bewust of onbewust) en daar is verder ook niets mis mee om daar heel streng op te controleren en op te treden wanneer nodig. Een spotter heeft op een facebookpagina van een spottersgroep zijn ervaringen van vandaag bij Rotterdam Airport gedeeld. Resultaat: 5 controles waarbij zijn gegevens werden opgeschreven en gevraagd werd wat hij aan het doen was, waar hij bijv. zijn foto's upload. 300 meter verder lopen leverde een nieuwe controle op. Afhankelijk van de capaciteit voor de beveiliging van het gebied rond Schiphol ben ik erg benieuwd hoe deze aanpak gaat uitpakken met de vele binnen- en buitenlandse spotters die gaan proberen om een glimp op te vangen van landende vliegtuigen. Niet ondenkbaar hierbij is dat deze allemaal gaan samenkomen bij bijvoorbeeld de noordelijke kop van de Zwanenburgbaan of de kop van de Kaagbaan bij de Kruisweg bij bepaalde windrichtingen.

Reken er maar op dat die capaciteit erg groot is. Zeg maar gerust heel erg groot.


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1245119 date=1392755770
Reken er maar op dat die capaciteit erg groot is. Zeg maar gerust heel erg groot.

De getallen ken ik, maar wat voor een voorstelling moet ik me daar bij maken, een agent per 25 meter langs het afgesloten gebied? ;)
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice