Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 513915 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1720 Gepost op: 26 juni 2010, 15:46:28
Bijzonder filmpje van de Bristow Coastguard. Kwam vanaf ernstig ongeval Hoorn, Terschelling.



Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #1721 Gepost op: 26 juni 2010, 21:36:16
Helikopter van Air Zermatt CH met een longline



Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1722 Gepost op: 28 juni 2010, 22:48:06
De D-HHIT, die tijdelijk als Christoph Europa 1 vliegt bij een ernsitig verkeersongeval in Fleringen vanavond. Foto twee is niet een vieze sensor, maar rondvliegend gras. ;)





OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1723 Gepost op: 29 juni 2010, 07:54:36
De D-HHIT, die tijdelijk als Christoph Europa 1 vliegt bij een ernsitig verkeersongeval in Fleringen vanavond. Foto twee is niet een vieze sensor, maar rondvliegend gras. ;)


Twee kleine opmerkingen bij deze fraaie foto's:

1) Ik neem aan dat je hier Christoph Europa 2 bedoelt. Vanuit Aachen naar Fleringen is namelijk een behoorlijk eind vliegen.  ;)

2) Het lijkt het erop dat de D-HHIT iets langer dan tijdelijk vanuit Rheine vliegt. Op de heli is namelijk de naam aangepast. Drie weken geleden stond er alleen nog maar Christoph, inmiddels is Europa 2 daaraan toegevoegd. Zie hiervoor ook foto's die ik 11 juni in dit topic heb geplaatst.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1724 Gepost op: 29 juni 2010, 09:12:47
Het was typfout van mij. Ik bedoelde dat de Christoph Europa 1 tijdelijk als de Christoph europa 2 vliegt. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1725 Gepost op: 29 juni 2010, 09:42:17
Twee kleine opmerkingen bij deze fraaie foto's:

1) Ik neem aan dat je hier Christoph Europa 2 bedoelt. Vanuit Aachen naar Fleringen is namelijk een behoorlijk eind vliegen.  ;)

2) Het lijkt het erop dat de D-HHIT iets langer dan tijdelijk vanuit Rheine vliegt. Op de heli is namelijk de naam aangepast. Drie weken geleden stond er alleen nog maar Christoph, inmiddels is Europa 2 daaraan toegevoegd. Zie hiervoor ook foto's die ik 11 juni in dit topic heb geplaatst.

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen, maar punt 2 van jou lijkt mij idd het meest logisch... ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1726 Gepost op: 6 juli 2010, 20:13:14
De S-453 van het 300 Squadron tijdens de inzet op de Strabrechtse Heide bij Heeze op vrijdag 2 juli 2010. Op de achtergrond ligt de Bambi-bucket klaar om weer aangehaakt te worden na de refueling.



Deze heli is voorzien van het nieuwe grijze kleurenschema. Naar verluid valt deze kleur minder op dan de oorspronkelijke camouflagekleuren. Daarnaast is de heli ook eenvoudiger te voorzien van een tijdelijk kleurenschema, bijvoorbeeld in het kader van de inzet in Afghanistan.

Deze foto is door een collega van mij gemaakt want ik zit zelf in de deuropening van de heli.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #1727 Gepost op: 11 juli 2010, 20:39:08
De S-453 van het 300 Squadron tijdens de inzet op de Strabrechtse Heide bij Heeze op vrijdag 2 juli 2010. Op de achtergrond ligt de Bambi-bucket klaar om weer aangehaakt te worden na de refueling.



Deze heli is voorzien van het nieuwe grijze kleurenschema. Naar verluid valt deze kleur minder op dan de oorspronkelijke camouflagekleuren. Daarnaast is de heli ook eenvoudiger te voorzien van een tijdelijk kleurenschema, bijvoorbeeld in het kader van de inzet in Afghanistan.

Deze foto is door een collega van mij gemaakt want ik zit zelf in de deuropening van de heli.



Dan heb je vast leuke plaatjes kunnen maken?!


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #1728 Gepost op: 11 juli 2010, 20:53:22
zijn gepost in het topic van de heidebrand
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #1729 Gepost op: 12 juli 2010, 11:34:33
Helikopter van Air Zermatt





Air Zermaat is een van de  berg redding diensten uit CH