Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 514365 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2005, 15:37:40
nou, ik kan je wel met 99,9% zekerheid vertellen dat in nederland geen enkel brandweerkorps een helikopter heeft! in heel uitzonderlijke situaties wanneer de brandweer een helikopter nodig zou hebben wordt er wel een dealtje gesloten bij de SAR of de luchtmacht.
dat dealtje is al gesloten,en wel met de luchtmacht.Die proberen in hele droge periodes 1 of 2 heli,s ter beschikking te houden voor bosbrandbestrijdingen,en dan praat je toch over een jaarlijks terugkerend feit.
En niet alleen bij bosbranden komen ze in actie,maar ze zijn ookal eens ingezet bij een cacaobrand in de zaanstreek  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2005, 19:05:18
De koningin mocht willen dat ze een eigen heli heeft! Die Alouette III is gewoon één van de vier Alouettes van de Koninklijke Luchtmacht en die vliegen ook in opdracht van het Koninklijk Huis. Het aantal vluchten voor het Koninklijk Huis beslaat echter maar een heel beperkt deel van het totaal. Verder worden ze vooral ingezet voor personenvervoer binnen de Luchtmacht zelf.

Deze foto's zijn twee weken geleden genomen in Goes tijdens het bezoek van Beatrix aan Zeeland:

Gr
Erik
Het schijnt ook zo te zijn dat de tweede bedienplek dus weg gehaald wordt op het moment dat de koningin meevliegt in verband met de ruimte.

Verder verbaas ik me er over dat, voorzover ik mij nog kan herinneren, een éénmotorig toestel betreft??


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #33 Gepost op: 13 juli 2005, 19:08:13
ik begrijp alleen even niet waarom elke keer de brandweer er bij staat ??? ??? kan iemand mij dat uitleggen(mischien als die neerstoort ofzo ???)

Ik denk dat dat een korpsgebonden afspraak is. Voor het landen van heli's bestaat buitenom landingen van het koninklijk huis bij mijn weten geen verplichting om de brandweer aanwezig te hebben.


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2005, 19:52:12
Nou ja mooiste, maar wel de grootste: :o



MAKS 2003. MI-26 "Halo" (Mil, Russia) - aircraft general information.
Russian Design Bureaus do not only hold the record of having developed the largest airliner in serial production (the Antonov An-124); Mil similarily holds the record of having developed the largest helicopter that ever made it to serial production. Its Mi-26 Halo equals the size of an airliner. Its 56’000 kg of maximum take off weight (mtow) correspond roughly to the mtow of a Yakovlev Yak-42 airliner - or a Boeing 737-200 Adv., if you prefer to think in Western terms. Both of them are airliners seeting between 108 and 120 passengers.
Capable of lifting a payload of 20’000 kg or 70 fully equipped troups, the Mi-26 is nothing else but unbeatable. Not surprinsingly, the range of aplications of the type stretches far beyond the role of a heavy duty military transport. The Mi-26’s role also extends to humanitarian missions, to supplying remote villages and oil camps in Siberia, to fighting fires in otherwise unaccessible high rising buildings, to carry engineering products such as pipeline tubes, support beams of highway bridges etc.


Role: Heavy duty helicopter
Engines: 2 Lotarev D-136 turbines, 11,240hp each
Main rotor diameter, m: 32.0
Lenght, m: 40.03
Maximum take-off mass, kg: 56,000
Empty mass, kg: 28,200
Max speed, km/h: 295
Cruise speed, km/h: 255
Range, km: 670
Ceiling, m: 4,600
Crew, prs: 4
Passengers: 70
Payload Capacity, kg: 20,000
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #35 Gepost op: 31 juli 2005, 01:45:33
Deze foto’s heb ik gemaakt tijdens een stage in Cornwall: een Sea King MK5 SAR van het 771 squadron, gestationeerd in Culdrose en een EC 135 van de Cornwall Air Ambulance, locatie Newquai









VSAZ ambulancezorg


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #36 Gepost op: 1 augustus 2005, 10:27:14
Wat te denken van deze beauty? Dit is de Europese NH90 militaire heli. De Belgische luchtmacht gaat er 10 van bestellen, ter vervanging van de huidige Seakings.

Zonde van de Seakings, maar ze waren aan vervanging toe...





De verdeling:
- 3 voor SAR in 40 sqn (Koksijde)
- 2 voor de marine
- 5 voor transportmissies


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #37 Gepost op: 1 augustus 2005, 11:27:48
die komen over 2 jaar ook hier bij de marine! 8) en dan zou die ook weer naar harderwijk komen op aaltjesdag :D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 5 augustus 2005, 22:30:37
Slechte foto helaas, deze NH90 was te zien tijdens de vlootdagen

Zoals is te zien op de staart, zijn de deelnemende landen Portugal, Nederland, België, Italië en Frankrijk. Er werken ook verschillende bedrijven aan het project (onder de naam NHIndustries), onder andere Westland (de bouwer van de Lynx).



De NH90 gaat, voor zover ik weet, de Lynx vervangen, die nogal eens technische mankementen vertoont en erg duur wordt in onderhoud.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #39 Gepost op: 8 augustus 2005, 00:14:45
Op onze open dag  in verband met het openen van de nieuwe post lokatie Kampen/ IJsselmuiden hebben we LL4 en de SAR uitgenodigd.
Ze gaven beide acte de presence, een geweldige publiekstrekker.




VSAZ ambulancezorg