Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 516522 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #1370 Gepost op: 2 februari 2008, 14:20:13
De RS 01 uit Koksijde.



Foto's : Ton van der Toolen
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1371 Gepost op: 2 februari 2008, 17:33:10
Pracht foto`s ton  :)

greetz

roy


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1372 Gepost op: 2 februari 2008, 18:58:46
De RS 01 uit Koksijde.

http://img91.imageshack.us/img91/732/dsc6601be4.jpg [http://img91.imageshack.us/img91/9521/dsc6604rd1.jpg

Foto's : Ton van der Toolen

Inderdaad zeer fraaie foto's. Het is mij opgevallen dat Ton wel vaker mooie foto's plaatst. Keep up the good work!  O0

Ik blijf mij trouwens wel verbazen over de kleuren van de Seakings van de Belgische Luchtmacht. Voor een heli die vooral boven zee opereert is de groen-bruine camouflage een opmerkelijke keuze. Het is des te opmerkelijker dat deze machines vervolgens een aantal accenten meekrijgen in daglicht-rood.....om ze beter te laten opvallen ???

Dan vind ik de gele kleur van de Leeuwarder "Tweeties" en het grijze jasje van de Lynx heli's van de Nederlandse Marine toch iets logischer.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #1373 Gepost op: 2 februari 2008, 19:47:23
Inderdaad zeer fraaie foto's. Het is mij opgevallen dat Ton wel vaker mooie foto's plaatst. Keep up the good work!  O0

Ik blijf mij trouwens wel verbazen over de kleuren van de Seakings van de Belgische Luchtmacht. Voor een heli die vooral boven zee opereert is de groen-bruine camouflage een opmerkelijke keuze. Het is des te opmerkelijker dat deze machines vervolgens een aantal accenten meekrijgen in daglicht-rood.....om ze beter te laten opvallen ???

Dan vind ik de gele kleur van de Leeuwarder "Tweeties" en het grijze jasje van de Lynx heli's van de Nederlandse Marine toch iets logischer.

Ik denk dat de opvallende kleur daarmee heeft te maken dat ze hoofdzakelijk als reddingshelicopter worden gebruikt. Dan is het wel makkelijk om in slecht weer deze te herkennen. Uit militair oogpunt is het natuurllijk een ramp.


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #1374 Gepost op: 2 februari 2008, 20:29:06
de helikopters die op zee meegaan zijn wel blauw en van het type Alouette III


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #1375 Gepost op: 2 februari 2008, 20:39:09
Mocht ik ook ooit in nood verkeren op zee en er komt een heli aan met crew om mij te redden, dan maakt het mij geen bal uit of hij nou grijs/groen is of what ever.
En hoogstwaarschijnlijk let je daar niet eens op. Tevens nog een punt, meeste mensen weten toch niet wat voor een heli ze kunnen verwachten!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1376 Gepost op: 3 februari 2008, 09:15:41
Mocht ik ook ooit in nood verkeren op zee en er komt een heli aan met crew om mij te redden, dan maakt het mij geen bal uit of hij nou grijs/groen is of what ever.
En hoogstwaarschijnlijk let je daar niet eens op. Tevens nog een punt, meeste mensen weten toch niet wat voor een heli ze kunnen verwachten!

Ik heb ook niet gezegd dat het mij een bal uit zou maken.  ??? Het is slechts een constatering, niet meer en niet minder. Van mij part is hij paars met rode stipjes. Ik constateer alleen dat het opmerkelijk is dat men enerzijds op wil vallen en anderzijds juist voor camouflage kiest. Dit was overigens ook het geval bij de SAR Alouette III's van de vliegbasis Leeuwarden.

Feit is dat dat deze heli's en hun bemanningen fantastisch werk verrichten, ongeacht de kleurstelling van de machines.  O0
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #1377 Gepost op: 3 februari 2008, 09:18:05
De oranje kleur geeft volgens bepaalde richtlijnen aan dat het een non combatante heli is. Hoorde ik van mijn broer die in de vliegtuigen business zit


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #1378 Gepost op: 3 februari 2008, 12:10:27
Ik heb ook niet gezegd dat het mij een bal uit zou maken.  ??? Het is slechts een constatering, niet meer en niet minder. Van mij part is hij paars met rode stipjes. Ik constateer alleen dat het opmerkelijk is dat men enerzijds op wil vallen en anderzijds juist voor camouflage kiest. Dit was overigens ook het geval bij de SAR Alouette III's van de vliegbasis Leeuwarden.

Feit is dat dat deze heli's en hun bemanningen fantastisch werk verrichten, ongeacht de kleurstelling van de machines.  O0

Nope heb je ook niet gezegd, sorry dat het wat lullig overkomt tegen over jou... Maar probeerde meer globaal te antwoorden ;) Niet gericht op jou eigenlijk :p
Maar goed, zoals je hierboven al meld maakt het idd vrij weinig uit!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1379 Gepost op: 3 februari 2008, 18:59:11