Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 516536 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1710 Gepost op: 26 april 2010, 13:01:05


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1711 Gepost op: 2 juni 2010, 16:41:28
Maar weer is een Belg na al dat gele hierzo ;D





Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1712 Gepost op: 7 juni 2010, 14:41:00

Zet hem hier ook ff neer, de Lynx helikopter van de Marine!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1713 Gepost op: 11 juni 2010, 17:25:11
De onderstaande foto's van heb ik vanmorgen gemaakt tijdens een werkbezoek aan het Luftrettungszentrum Christoph Europa 2 in Rheine (tja, iemand moet het vervelende werk doen....  ;) ). De helikopter op de foto's stond voorheen in Aachen (Christoph Europa 1). Om het aantal vlieguren van de verschillende machines gelijk te houden wisselen ze soms van standplaats.











Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1714 Gepost op: 13 juni 2010, 14:03:03
Tijd voor wat variatie :) Vandeweek 3dagen duitsland:D >:D























mvg


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #1715 Gepost op: 13 juni 2010, 20:00:15
@ PH-PXA
Geweldig :D


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1716 Gepost op: 13 juni 2010, 21:00:47
Inderdaad, mooie foto's  O0  Kun je wellicht ook de plaatsen waar de heli's gestationeerd zijn (of waar je de foto's gemaakt hebt) ook vermelden?
Geloof niet alles wat je denkt.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1717 Gepost op: 13 juni 2010, 22:30:09
Mooie fotoserie Roy! Waar ben je overal geweest? Dortmund en Berlijn heb ik wel herkend...  ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1718 Gepost op: 14 juni 2010, 17:31:34
Ik heb geen idee of onderstaand bericht in het juiste topic is geplaatst, anders het verzoek aan de Mod's om het bericht aan het juiste topic toe te voegen.

Primeur met gevechtsheli op biobrandstof

DEN HAAG -  Het ministerie van Defensie zegt een wereldprimeur te hebben met de eerste gevechtshelikopter die op biobrandstof vliegt. Een Apache-gevechtshelikopter zal woensdag op de basis Gilze-Rijen een demonstratievlucht maken op biobrandstof. Minister van Defensie Eimert van Middelkoop en commandant der luchtstrijdkrachten luitenant-generaal Jac Jansen zijn er bij.

Tijdens de vlucht draait één van de twee motoren van de Apache op een mengsel van fossiele en biokerosine. Negentig procent van de biologische kerosine is afkomstig uit afgewerkte frituurolie en tien procent uit algenolie.

Overigens testte het Europese lucht- en ruimtevaartconcern EADS de afgelopen week op een luchtvaartshow in Berlijn ook al een helikopter die vliegt op biobrandstof die voor 100 procent gemaakt is van algen. Maar daar ging het niet om een gevechtshelikopter.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6948306/__Gevechtsheli_op_biobrandstof__.html?sn=binnenland,buitenland


Gast

  • Gast
Reactie #1719 Gepost op: 21 juni 2010, 21:27:32
Hey Sander

Had je niet even toestemming kunnen vragen voor het gebruik van dat helicoptertje rechtsonderin? ;) Die foto heb je vanaf het Hoogvliegersfilmpje gepakt. Dat is copyright-schending. Ik heb de originele foto's en de filmpjes waaruit hij komt hier. En het 2e filmpje op deze pagina http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/11-januari-2009-Luuk-de-Wit zegt genoeg!