het spel van de lotus medewerkers

Auteur Topic: het spel van de lotus medewerkers  (gelezen 24621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #30 Gepost op: 8 april 2009, 18:48:02
catoo,

kijk even naar de datum van het vorige bericht.

dit is al bijna 4 jaar oud!..

Leo A
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #31 Gepost op: 9 april 2009, 05:34:07
Helemaal mee eens ... maar ja ... het klopt natuurlijk wel wat catoo zegt ... en eigenlijk is het nog steeds actueel ... ook al wordt er de laatste (jaren) niks meer gezegd op dit topic.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2009, 23:56:10
het ligt natuurlijk ook aan de vraag van de organisatie, er wordt vaak van een lotus verwacht dat ze zwart wit spelen... laat de aanvrager dan ook duidelijk zijn in wat ie wil

gr
Dat is inderdaad zo, ik heb de afgelopen tijd geconcludeerd dat de aansturing van acteurs/lotussen bij de blauwe hoek nog wel eens minder briljant is, al mijn collega's met een blauwe achtergrond waren er behoorlijk minder dan happig op om met een acteur of lotus te gaan werken...... uiteindelijk blijkt dan dat het inderdaad de aansturing geweest is, en inmiddels doet iedereen weer mee  :) ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #33 Gepost op: 15 april 2009, 05:26:20
Helemaal mee eens ... maar ja ... het klopt natuurlijk wel wat catoo zegt ... en eigenlijk is het nog steeds actueel ... ook al wordt er de laatste (jaren) niks meer gezegd op dit topic.

Ondanks dat dit inderdaad een oud topic is, is dit probleem nog steeds actueel.
Maar ja ik denk dat over een aantal jaren dit nog steeds voor zal komen.
Het is nog steeds, wat de instructeur wilt, kan men krijgen. Iedere lotus speelt zijn spel op haar/zijn manier.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #34 Gepost op: 15 april 2009, 22:37:37
Ik heb nu 3 lotussen behandelt en die vond ik wel prettig eigenlijk, niet overdreven of zo. Soms zelfs behulpzaam als je er niet uitkwam (vooral tijdens de lessen :P , veel van geleerd).

Daarnaast heb ik een verslag bij moeten houden van een oefening op het werk met 2 lotussen en ook die deden voor zover ik heb gezien niet overdreven ofzo maar wel serieus wat ze moesten doen (niet constant kunnen observeren aangezien ik 2 lotussen, 1 pop en een stuk of 10 ehbo'ers en bhv'ers in de gaten moest houden).

Heb dus met 3 lotussen een goede ervaring en van 2 een goede indruk :) . Ik heb geluk dus waarschijnlijk :P .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #35 Gepost op: 19 april 2009, 09:32:36
Ik heb de laatste tijd veel te maken gehad met Lotus in de vorm van trainingen voor mijn Profcheck (dat ik, overigens, vrijdag heb behaald maar dat ter zijde...).

Als ik commentaar mag geven als "prof": het is een combinatie van bovenstaande factoren. Een LOTUS slachtoffer heeft vaak te weinig ervaring met "echte"patiënten waardoor de gedragingen toch moeilijker te spelen zijn. Daarnaast is er ook een tendens om overdreven te spelen. Daar moet je bij een ambulancebemanning niet mee aankomen, wij vinden het gauw al aanstelleritis. Dat wekt dan ook irritaties op.

Wij hebben trouwens wel het geluk dat we een vaste club Lotussen bij onze cluster hebben. Deze spelen het stuk voor stuk voortreffelijk. En over grimeren gesproken: niets anders dan lof!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #36 Gepost op: 19 april 2009, 22:01:40
Ik heb de laatste tijd veel te maken gehad met Lotus in de vorm van trainingen voor mijn Profcheck (dat ik, overigens, vrijdag heb behaald maar dat ter zijde...).

Als ik commentaar mag geven als "prof": het is een combinatie van bovenstaande factoren. Een LOTUS slachtoffer heeft vaak te weinig ervaring met "echte"patiënten waardoor de gedragingen toch moeilijker te spelen zijn. Daarnaast is er ook een tendens om overdreven te spelen. Daar moet je bij een ambulancebemanning niet mee aankomen, wij vinden het gauw al aanstelleritis. Dat wekt dan ook irritaties op.

Wij hebben trouwens wel het geluk dat we een vaste club Lotussen bij onze cluster hebben. Deze spelen het stuk voor stuk voortreffelijk. En over grimeren gesproken: niets anders dan lof!

WM

Kijk zo kan het dus ook  O0

Nog gefeliciteerd  :-*


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #37 Gepost op: 19 april 2009, 22:34:35
Dank je!
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #38 Gepost op: 7 april 2013, 20:38:57
Lekker toch weer in het oude topic, ondanks de lange baard. Scheren kan tenslotte ook.

Ja ik zou graag eens meekijken bij echte patienten, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. De SEH is geen opleidingsplek voor EHV'ers of lotussen en er is ook nog een puntje aangaande de privacy van de patienten.

Ik ben zelf niet zo pieperig, maar heb ook eigenlijk nooit een goede verwonding. De wonden die ik opzet zijn daarom vaak klein (mag wel groter, was het commentaar dat ik altijd kreeg in mijn opleiding). Toch probeer ik als ik op een herhalingsavond achter elkaar met andere letsels binnen kom, ook binnen te komen met een andere persoonlijkheid. Dat lukt me de ene keer wat beter dan de andere keer, maar ik zit eerder vast in "stel je niet aan, een pleister is genoeg" dan in "paniek, paniek, grote paniek".

Ik moest van de week aan dit draadje denken toen ik met een herhalingsles een hypo moest spelen. De oefening was zo opgezet dat ze eerst in groepjes moesten uitvragen en een diagnose moesten stellen en dan in een tweede ronde hulp gaan verlenen. Dan krijg je dus dat je eerst vijf keer drie personen bij je krijgt die met hun handen op hun rug naar je gaan staan kijken. Daar word je ook zonder hypo wel aggressief van.  >:( (in my defence: ik begon mijn spel als licht geïrriteerd, maar raakte zeg maar steeds beter in mijn rol. Ik kreeg de inspiratie aangereikt vanuit mijn 'publiek') Eén cursist weigerde in eerste instantie om naar me terug te gaan, ze was bang voor me  e050 e050 e050


renpat

  • Lotus
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2013, 08:18:04
Ook ik zou best wel zo'n stage willen lopen, echter zou mn baas dit minder vinden, en vakantie dage gebruiken, dan krijg ik thuis ruzie....;-)

Wat eigenlijk maar kort is gezegd in deze discussie is de aansturing van de kader, oefenngleider of hoe je ze wilt noemen. Vaak is die erg sumier, of zelfs volledig afwezig.

'Verzin zelf wat' komt vaker voor dan je denkt.
Vaak is bij oefengen met proffesionals de lotus een sluitpost, er wordt een half uur van te voren een briefing gehouden met een situatieschets en dat is het dan.

En nderdaad ga je dan af op wat je weet of geleerd hebt.

Zelf heb ik nog nooit een arm gebroken, dus geen idee hoe ik zou reageren, ik verwacht dat ik, als ik kijk naar de serieuze letsels die ik heb gehad, ik wat zwrte humor krijg. Maar is dat voor de hulpverlener intessant en leerzaam, als gaat om de behandeling van het letsel? Als ze er niet achter komen wat het uiteindelijk is? Nee, lijkt me niet. De gemiddelde oefening is immers toch met de ehbo-er of bhv-er, dus moet je ze sturen, echter zonder te proberen te overdrijven