Helikopter neergestort (3 zwaargewonden) Noodweg - Hilversum 13-03-2014

Auteur Topic: Helikopter neergestort (3 zwaargewonden) Noodweg - Hilversum 13-03-2014  (gelezen 15435 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Redactie GooiNieuws ‏@GooiNieuws
Noodweg #Hilversum : De 1e ambulance met één van de slachtoffers is zojuist met spoed richting een ziekenhuis vertrokken.


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Lifeliner Nederland ‏@LifelinerNL
De #Lifeliner3 is gecanceld voor het incident op vliegveld Hilversum. Alleen de #Lifeliner1 is ter plaatse gekomen. #traumaheli


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Eerste foto vanaf de locatie waar de helikopter is neergestort:  dichtbij.nl/t-gooi/112/art… pic.twitter.com/8CLDNS2hjZ
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Helikopter die is neergestort op vliegveld #Hilversum betreft een Hughes 269C en is gestationeerd op Hilversum. 1/2
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Bij helicoptercrash op vliegveld Hilversum. 3 gewonden. pic.twitter.com/VEzQb8nBzB
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Ik herken het niet meer als helikopter. Wat een klap


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
| LiveFlightTweet | ‏@LiveFlightTweet
Hier een foto van de helikopter die is neergestort bij #Hilversum in betere tijden. Een zogenaamde Hughes 300C.



Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: JJ75 link=msg=1250485 date=1394717641
Ik herken het niet meer als helikopter. Wat een klap

Allemaal licht en luchtig qua constructie, daar heb je snel schade aan.
Overigens wel krap voor drie man.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=KAu6J7ZrOBo
Helikoptercrash vliegveld Hilversum 13-03-2014
FotoMiche
Gepubliceerd op 13 mrt. 2014
Citaat
HILVERSUM - Bij een helikoptercrash op Vliegveld Hilversum zijn donderdagmiddag drie mensen zwaargewond geraakt. Dat melden de hulpdiensten.

Het toestel met drie inzittenden stortte rond 13.20 uur neer op het terrein van het vliegveld. De helikopter probeerde op te stijgen. Dat lukte echter niet voldoende. Waardoor is niet bekend. Het toestel was niet hoog boven de grond toen het misging en had nog niet veel snelheid. Het toestel kwam neer, viel om en kwam met de wieken in het gras. Er is geen brand uitgebroken. De helikopter is een PH-OKE uit 1973, type Hughes 269C. Het ging om een burgerhelikopter, niet om een militair toestel. De eigenaar komt uit Almere.

Vliegveld Hilversum en het luchtruim erboven zijn afgesloten. De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft een team naar Hilversum gestuurd om het ongeval te onderzoeken.

'Heli ging als zwart bolletje richting gras'
„We zagen de helikopter als een zwart bolletje richting het gras gaan. We dachten dat hij weer ging landen, maar ineens stuiterde hij, twee tot drie keer. En ineens was daar die stofwolk." Dat zegt een ouder echtpaar uit Bussum. Zij zagen donderdag tijdens de lunch de helikopter neerstorten op het vliegveld van Hilversum.

Het ongeluk leek in eerste instantie niet zo ernstig, zeggen de man en de vrouw. „Het ging heel langzaam, als in een slow motion. We zijn heel verbaasd dat er drie zwaargewonden zijn gevallen."
Samen sterk in de hulpverlening!


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Mogen er wel 3 man in?