EHBO koffer met scalpel en naalden?

Auteur Topic: EHBO koffer met scalpel en naalden?  (gelezen 5941 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2005, 16:03:34
Bij elke apotheek kan je spuiten en naalden kopen !

Scalpels zelfs (niet steriel) bij de doe het zelf winkel )

Hoe denk je dat een junk aan naalden komt juist de apotheker.

Als ik naar een tropenland zou gaan zou ikzeker een set meenemen.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 22 juni 2005, 16:47:07
ik snap ook niet waarover jullie je druk maken! Ik kan bij de marskramer toch ook gewoon een aardappelschilmesje halen? Kan ik complete operaties mee uitvoeren!

Er wordt heel duidelijk bij dit setje vermeld dat het voor gebruik op vakantie is in landen waar men het met hygiene niet zo nauw neemt.

Even voor de mensen die op dr kop staan, inderdaad niet aan te raden met dit weer; Bijna alle medische artikelen kan je zo bestellen, ook als particulier. Dat geld overigens ook voor vlindermessen, 'gevaarlijke' schoonmaakmiddelen, gewone spelden

Ik vind overigens de blarenprikkers in het ehbosetje ook levensgevaarlijk, net als de verbandschaar, verbandklemmetjes en de tekenpen.  :P


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2005, 17:52:42
Ik ken bedrijven die voor bepaalde landen een koffer samenstellen zodat hun personeel een veilige behandeling, inclusief bloedtransfusie, kunnen krijgen


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 22 juni 2005, 18:17:58
Iedereen, kan naalden en spuiten, en scalpels, infuusmateriaal, endotracheale tubes en nood-conitomie sets, etc etc..

Gewoon kopen hoor.. ?  Hoeveel wil je van wat hebben.. ;D.

Het onbekwaam en onbevoegd gebruiken is niet zo handig.. Maar als iemand het handig vind om met een intubatieset z'n vissekom leeg te zuigen..  ? veel plezier..

Dure oplossing trouwens.. :-D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2005, 21:57:56
Zo he, toemaar zelfs 1 hele heuse infuusnaald ??!!  Nounou dat is wel erg handig, zal je er net een 2e nodig hebben, oeps, die zit er dus niet in, helaas, jammer.
Tja je kan je afvragen of de inhoud wel adequaat is samengesteld en ook voor welke doeleinden het is bedoeld. Maar naar sommige landen neem ik ook een eigen ALS setje mee hoor  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2005, 23:29:37
Iemand met dezelfde bloedgroep meenemen waarvan je weet dat het bloed niet besmet is, is al een verstandige zet... dus je eigen naalden meenemen vind ik helemaal geen slecht idee. Krijg die trouwens wel mee door Schiphol?
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2005, 06:09:33
Zolang je het niet als handbagage meeneemt is het geen probleem
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


jo

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 23 juni 2005, 13:22:43
Deze sets zijn bedoeld om mee op reis te nemen naar gebieden waar steriele materialen niet voor handen zijn.

Je kunt ze kopen bij alle zichzelf respecterende buitensport speciaalzaken (Bever, Zwerfkei, Track & Trail, etc. etc.). Ze worden geadviseerd bij de reisdocter en door GGD's.