Wagenparknummer op politievoertuigen

Auteur Topic: Wagenparknummer op politievoertuigen  (gelezen 108421 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #120 Gepost op: 6 januari 2016, 23:11:32
Citaat van: Bernt link=msg=1397697 date=1452100532
Dat is in heel Nederland met nieuwe roepnummer plan van Politie Nederland meen ik?
Hier in BN iedergeval wel district Meierij 120x noodhulp en daar zitten dan nog verschillende bureaus in Drunen/Boxtel etc.. OVD-P Den Bosch 1091

Ik denk het wel ja, hierdoor zijn roepnummers ook overbodig geworden geworden vind ik.

 Bij ambu en brandweer roep je het voertuig op, bij politie de agenten van het gebied, daarom is het bij de politie niet te koppelen aan een specifiek voertuig.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #121 Gepost op: 6 januari 2016, 23:16:36
Citaat van: braboz link=msg=1397821 date=1452118292
Ik denk het wel ja, hierdoor zijn roepnummers ook overbodig geworden geworden vind ik.

 Bij ambu en brandweer roep je het voertuig op, bij politie de agenten van het gebied, daarom is het bij de politie niet te koppelen aan een specifiek voertuig.
Het wagenparknummer kan natuurlijk wel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #122 Gepost op: 6 januari 2016, 23:30:14
Citaat van: Bernt link=msg=1397827 date=1452118596
Het wagenparknummer kan natuurlijk wel.
Kan maar heeft het nut?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #123 Gepost op: 7 januari 2016, 08:33:49
Hmm... ik denk*) dat een wagenparknummer of een ander uniek (voertuiggebonden) nummer beter is dan helemaal niets voor herkenning vanuit de lucht... (moet het nummer natuurlijk ook op een sticker ergens binnenin de wagen staan als terugkoppeling voor de voertuigbemensing). Bij de diverse HV-diensten in diverse buurlanden wordt (indien al een nummer op het dak of de motorkap staat) ook een vast voertuiggebonden nummer gebruikt: kenteken (bijv. in D, tenminste toen er nog "Behördenkennzeichen" afgegeven werden), of andere codes (bijv. GB). Bij mijn (beperkte) weten functioneert dat daar redelijk.

*) Bij gebrek aan variabele roepnummerdisplays op het dak  ;D  >:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #124 Gepost op: 7 januari 2016, 11:39:54
Je zou het dan zo kunnen doen: goede morgen gmk,aanvang voor de 1101 met voertuig nr md22, om maar even een Bredase auto van basisteam Markdal als voorbeeld te nemen. De centralist zou dan roepnummer aan voertuignummer kunnen koppelen m.b.v. een computerprogrammaatje...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #125 Gepost op: 7 januari 2016, 11:46:48
@Flyiing Dutchman: ook in België doet men dat al geruime tijd, zowel de snelwegpolitie als de lokale eenheden en ook in Frankrijk is men er mee begonnen.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #126 Gepost op: 7 januari 2016, 16:02:02
Citaat van: André Welten link=msg=1397930 date=1452163194
Je zou het dan zo kunnen doen: goede morgen gmk,aanvang voor de 1101 met voertuig nr md22, om maar even een Bredase auto van basisteam Markdal als voorbeeld te nemen. De centralist zou dan roepnummer aan voertuignummer kunnen koppelen m.b.v. een computerprogrammaatje...

De OC kan precies zien in welk voertuig je rijd(mits het het voertuig ook via de mobilofoon aanmeld).
Zij zien dan het roepnummer, kenteken, wagenparknr, welke status en waar je rijdt.

Citaat van: Bernt link=msg=1397697 date=1452100532
Dat is in heel Nederland met nieuwe roepnummer plan van Politie Nederland meen ik?
Hier in BN iedergeval wel district Meierij 120x noodhulp en daar zitten dan nog verschillende bureaus in Drunen/Boxtel etc.. OVD-P Den Bosch 1091

In principe zijn alle voertuigen voor de noodhulp(aldus de NP). De roepnummers hebben allemaal een betekenis. Als ik ergens in het Brabantse ben dan snap ik nog steeds wat voor voertuig c.q. bemensing onder dat roepnummer zit. Als je alle auto's gaat nummeren volgens het roepnummerplan, dan kunnen wij al op ons bureau zeker nog wel 15 auto's extra krijgen.
Kortom het nummeren van de voertuigen volgens het roepnummerplan werkt gewoon niet.(Vind ik dan)
Groeten,  Tazbrw


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #127 Gepost op: 7 januari 2016, 20:22:20
Citaat van: tazbrw link=msg=1398036 date=1452178922
De OC kan precies zien in welk voertuig je rijd(mits het het voertuig ook via de mobilofoon aanmeld).
Zij zien dan het roepnummer, kenteken, wagenparknr, welke status en waar je rijdt
Maar kan een waarnemer in een heli dat ook? Van bovenaf zien alle bussen, tourans e.a. er precies hetzelfde uit...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #128 Gepost op: 7 januari 2016, 22:32:36
Maar kan een waarnemer in een heli dat ook? Van bovenaf zien alle bussen, tourans e.a. er precies hetzelfde uit...
Nou bij een Touran staat de lichtbak in het midden, bij een Transporter achterop met 2 lampen voorop. :P:P


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #129 Gepost op: 8 januari 2016, 20:11:09
Citaat van: André Welten link=msg=1398068 date=1452194540
Maar kan een waarnemer in een heli dat ook? Van bovenaf zien alle bussen, tourans e.a. er precies hetzelfde uit...

Neen. Echter wilt de waarnemer nog wel is met werken met de lampen.  Of gebouwen. Bij de rdamse bussen staat nog wel het wpnr op het dak.
Groeten,  Tazbrw