Wagenparknummer op politievoertuigen

Auteur Topic: Wagenparknummer op politievoertuigen  (gelezen 109477 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #190 Gepost op: 24 juli 2016, 13:59:51
Citaat van: koenb link=msg=1438510 date=1469357600
Een basisteam heeft 100 verschillende roepnummers voor eenheden tot zijn beschikking.

Daarnaast zit er aardig wat verloop in de voertuigen. Dan hebben we een leenvoertuig en dan is er eentje total loss. Waarom zou je dan de voertuigen een nummer geven die gekoppeld is aan een team? Het OC koppelt voertuigen ook aan eenheden door middel van het kenteken of code voor het volgsysteem. Met het geven van een wagenparknummer zorg je eigenlijk voor een onnodige en misschien wel verwarrende tussenstap.

Om de mobi van de voertuigen aan te melden, heb ik een wagenparknummer nodig.
Als ik ben aangemeld en de OC ziet mij niet, vragen ze mij als eerste naar het wagenparknummer en daarna het kenteken.
Als ik de auto ga omruilen bij de garage, vragen ze als eerste het wagenparknummer.

Verder heeft het geen meerwaarde dat nummer... 098uo
Groeten,  Tazbrw


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #191 Gepost op: 24 juli 2016, 14:07:48
Citaat van: tazbrw link=msg=1438518 date=1469361591
Om de mobi van de voertuigen aan te melden, heb ik een wagenparknummer nodig.
Als ik ben aangemeld en de OC ziet mij niet, vragen ze mij als eerste naar het wagenparknummer en daarna het kenteken.
Als ik de auto ga omruilen bij de garage, vragen ze als eerste het wagenparknummer.

Verder heeft het geen meerwaarde dat nummer... 098uo

Hartstikke mooi zo'n Nationale Politie. Volgens mij als ik hier het woord wagenparknummer zeg dan krijg ik alleen verbaasde blikken. Wij maken er geen gebruik van en ben het afgelopen 3 jaar ook nergens tegen gekomen.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #192 Gepost op: 24 juli 2016, 14:46:48
Citaat van: koenb link=msg=1438520 date=1469362068
Hartstikke mooi zo'n Nationale Politie. Volgens mij als ik hier het woord wagenparknummer zeg dan krijg ik alleen verbaasde blikken. Wij maken er geen gebruik van en ben het afgelopen 3 jaar ook nergens tegen gekomen.

Het motto is ook:
Verbaasd u niet. Verwonderd u slechts.
Groeten,  Tazbrw


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,316
Reactie #193 Gepost op: 24 juli 2016, 16:10:42
Wagenparknummer mag er gewoon op in de meest linkse blauwe band; zie de stripingvoorschriften en de vtgn van Etten-Leur en Breda...


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #194 Gepost op: 24 juli 2016, 21:05:03
Kortom, het is overal anders. In den haag zie ik die Facebook,twitter stickers ook steeds vaker. Wel leuk omdat je dan kan zien van welk bureau de wagen is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #195 Gepost op: 25 juli 2016, 19:54:31
Citaat van: tazbrw link=msg=1438518 date=1469361591
Om de mobi van de voertuigen aan te melden, heb ik een wagenparknummer nodig.
Als ik ben aangemeld en de OC ziet mij niet, vragen ze mij als eerste naar het wagenparknummer en daarna het kenteken.
Als ik de auto ga omruilen bij de garage, vragen ze als eerste het wagenparknummer.

Verder heeft het geen meerwaarde dat nummer... 098uo

Als ik de geblokkeerde mobi aanmeldt vraagt men om het kenteken. Als ik vervolgens in log stuurt deze automatisch het kenteken mee naar het OC en verschijn ik op de kaart. Als ik een auto bij de garage aanmeldt vraagt Facilitair mij om het kenteken, en de garage ook als ik een afspraak maak.

Je kan het zo gecompliceerd maken als je wilt  ::). Volgens mij levert het alleen maar dubbele administratie op...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #196 Gepost op: 26 juli 2016, 09:51:15
Citaat van: tazbrw link=msg=1438518 date=1469361591
Om de mobi van de voertuigen aan te melden, heb ik een wagenparknummer nodig.
Als ik ben aangemeld en de OC ziet mij niet, vragen ze mij als eerste naar het wagenparknummer en daarna het kenteken.
Als ik de auto ga omruilen bij de garage, vragen ze als eerste het wagenparknummer.

Verder heeft het geen meerwaarde dat nummer... 098uo

Als ze op jullie auto's vlaggetjes tekenen, kunnen ze ook eerst vragen hoeveel vlaggetjes je auto heeft.
Kortom: het is iets wat zelfverzonnen is en m.i. compleet overbodig. Ik kan aanmelden zonder wagenparknummer, als het OC mij niet ziet vragen ze om mijn kenteken en kunnen ze op basis daarvan aanmelden. Het is wat DiNozzo zegt, zelf verzonnen administratie.

@André zou goed kunnen dat de stripingvoorschriften een wagenparknummer toestaan in de linker blauwe balk. Helaas zie je ze vaak genoeg op andere plaatsen teurgkomen.
De facebook stickers e.d. zijn nergens genoemd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,316
Reactie #197 Gepost op: 26 juli 2016, 11:44:59
Jammer dat de stripingtekeningen "achter slot en grendel" gegaan zijn, anders kon ik het je laten zien...


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #198 Gepost op: 26 juli 2016, 17:48:07
Citaat van: silque link=msg=1438803 date=1469519475
De facebook stickers e.d. zijn nergens genoemd.

En zijn officieel ook niet toegestaan.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #199 Gepost op: 26 juli 2016, 19:25:38
Citaat van: 0501 link=msg=1438864 date=1469548087
En zijn officieel ook niet toegestaan.

Kreeg een mail van een collega uit Amsterdam hoe wij het in onze eenheid geregeld hadden mbt SocialMedia-promotiestickers. Hij kreeg terugkoppeling vanuit de leiding dat stickers beslist niet toegestaan waren. Een maand later in Amsterdam op vrijwel iedere dienstbus het hele achterruit volgeplakt met 'verdachte situatie bel 112' stickers. Tsja.