Wagenparknummer op politievoertuigen

Auteur Topic: Wagenparknummer op politievoertuigen  (gelezen 108340 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #230 Gepost op: 24 oktober 2016, 18:48:39


Overgens behoren alle nieuwe dienstwagens en bussen van roepnummer te worden voorzien,
Onzin. Roepnummers zijn vast. Dienstauto's niet.

De ene keer wil ik met mijn roepnummer in een Touran rijden, andere keer in een bus (b.v. tijdens horecanacht) of Golf (doordeweeks nacht).


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #231 Gepost op: 24 december 2017, 18:50:33
Rotterdam-Rijnmond heeft ook geen wagenparknummers meer op de motorkappen van de verkeersauto's; kennelijk heeft de stripingswaakhond zich ook daar laten horen. Ik begrijp nog steeds niet waarom ontwerper Bureau Dunbar de moglijkheid van luchtherkenning niet meegenomen heeft in hun ontwerp; m.i. hebben zij daar een steek laten vallen die toch vrij simpel te corrigeren moet zijn....


tuinman2008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #232 Gepost op: 26 december 2017, 10:05:19
Weet iemand hier of de politie hier in nood Nederland ook roepnummers voor hun wijkzorgwagens heeft??


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #233 Gepost op: 26 december 2017, 12:14:25
Natuurlijk hebben die roepnummers. Iedere politie-eenheid heeft een roep nummer, uit mn hoofd zijn de nummers XX-21 t/m 24 voor de wijkzorg duo (XX is teamnummer)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #234 Gepost op: 26 december 2017, 15:22:24
En elke wijkagent heeft een eigen roepnummer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #235 Gepost op: 26 december 2017, 18:47:15
Binnenkort word de nieuwe striping gepresenteerd. Wellicht daarin wel opgenomen..


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #236 Gepost op: 26 december 2017, 18:51:23
Binnenkort word de nieuwe striping gepresenteerd. Wellicht daarin wel opgenomen..
huh nieuwe striping? Al bekend hoe of wat?  
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #238 Gepost op: 27 december 2017, 11:06:38
Voor wat betreft het blauw/gele ontwerp:

https://twitter.com/embleem10/status/920661193009664001


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #239 Gepost op: 28 december 2017, 11:28:40
Dat is gewoon een kwestie van de wapenparknummers koppelen aan de roepnummers in het GMS en een sticker op het dashboard. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn

Dat is makkelijker gezegd dan uitgevoerd. Bij de politie kennen we (helaas) het flexibele roepnummerplan, waardoor de voertuigen geen vastroepnummer hebben. Bijv in mijn basisteam Den Helder hebben we maar 5 roepnummers voor de noodhulp, terwijl we veel meer voertuigen, waarmee de noodhulp wordt uitgevoerd, hebben. Gevolg is dat elk voertuig en de bemanning bij de overdracht afgemeld moet worden via C2000 en een nieuwe noodhulp eenheid zich aan moet melden. Gaat veel fout waardoor de meldkamer veelmoet herstellen, omdat men denkt een voertuig in beeld te hebben.

Per voertuig een vast roepnummer zou dus veel praktischer zijn, vind ik.

In NH en daarvoor ook in NHN hadden we in sommige teams de vaste roepnummers wel in de blauwe balk staan. Maar er zijn ook voorbeelden te vinden van nummers die in een absurdemaat en op rare plekken zijn aangebracht. Ik heb het hoofd wagenpark met regelmaat gewezen op het de beplakkingsvoorschriften. Voertuiegn in NH hebben niet echt een registratienummer en worden dus ook niet beplakt
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.