Wagenparknummer op politievoertuigen

Auteur Topic: Wagenparknummer op politievoertuigen  (gelezen 108407 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #70 Gepost op: 19 oktober 2015, 14:00:14
Bij ons in de regio heeft geen enkel voertuig afgelopen jaren met ergens een nummer rond gereden. Aan het begin van de dag staan de noodhulp voertuigen vast en kan de rest vrij bemand worden. Ene keer zijn het wijkagenten, dan de OVD, vrije rollen enzovoort. Ik zie ook geen meerwaarde in een wagenparknummer, aangezien dit gewoon via het kenteken kan. Laten we het niet moeilijk maken als het ook makkelijk kan, dat geld en de energie kan ergens anders in gestoken worden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #71 Gepost op: 19 oktober 2015, 14:34:55
In de regio Den Haag rijden de auto's ook met een nummer achterop, dit betreft geen roepnummer maar idd een wagenparknummer:



Heb even een plaatje van Regio15 erbij gepakt, als ze daar bezwaar tegen hebben hoor ik het graag.  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #72 Gepost op: 19 oktober 2015, 15:18:58
In ZWB vooralsnog alleen Breda e.o. (basisteams Markdal en Weerijs, heb zo snel even geen copyrightvrije foto..); de auto van Haaglanden is niet volgens de stripingsvoorschriften beplakt; cijfers/letters in Frutiger van dezelfde afmeting als het woord "politie" achterop maar dan in de linker buitenste blauwe baan. Is daar onvoldoende plaats, dan 1 blauwe baan naar rechts opschuiven. Op de motorkap idem aan de bijrijderskant.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #73 Gepost op: 19 oktober 2015, 16:07:08


Ik volg het niet meer.

Bron: Politienoordnederland @instagram.com
Groeten,  Tazbrw


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #74 Gepost op: 19 oktober 2015, 16:28:21
Citaat van: tuinman2008 link=msg=1379103 date=1445243386
bij deze, het schijnt toch dat elke politiewagen voorzien word van roepnummer. al enkelen zen rondrijden...........en het worden er steeds meer, navraagt verteld mij dat dit landelijk verplicht word.
Om de verwarring compleet te maken 0098: je doelt misschien op nummering op het dak danwel motorkap voor herkenning vanuit de lucht?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #75 Gepost op: 19 oktober 2015, 16:34:54
Ha, nu snap ik er ook niks meer van. De uitleg van Groningen staat haaks op het nieuwe roepnummerplan en de flexibele inzet van voertuigen.
De één rijdt graag noodhulp met een Transporter, de ander met de Touran; daarom zijn die flexibele roepnummers uitgevonden. Met de Groningse uitleg kan de wijkagent nooit meer een wagen pakken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #76 Gepost op: 19 oktober 2015, 17:02:01
Niks vreemds aan. De Nationale Politie is, blijkt maar weer, totaal mislukt. Iedereen gaat gewoon weer zijn/haar eigen dingetje doen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #77 Gepost op: 19 oktober 2015, 21:56:18
Citaat van: silque link=msg=1379155 date=1445265294
Met de Groningse uitleg kan de wijkagent nooit meer een wagen pakken.
Hangt er vanaf, als deze ook een voertuig toegewezen krijt. Bij ons gaan ze ook binnenkort over op een nationaal roepnummer plan, maar ook daar zijn al discussies over het hoe en wat. Probleem is echter dat je vaak iets bedenkt wat in het ene district/gebied wel werkt en in het andere district/gebied niet. En feitelijk zou er ook niks mis moeten zijn met vaste nummers, als je genoeg auto's heb dan kan je daar ook gewoon vaste roepnummers aan plakken. Dat is misschien niet conform hoe het zou moeten zijn, maar als het werkt zie ik er niet veel vreemds in.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #78 Gepost op: 19 oktober 2015, 22:48:48
Ha, nu snap ik er ook niks meer van. De uitleg van Groningen staat haaks op het nieuwe roepnummerplan en de flexibele inzet van voertuigen.
De één rijdt graag noodhulp met een Transporter, de ander met de Touran; daarom zijn die flexibele roepnummers uitgevonden. Met de Groningse uitleg kan de wijkagent nooit meer een wagen pakken.
Ik ga dit even navragen hier. Volgens mij klopt dit niet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #79 Gepost op: 20 oktober 2015, 09:50:28
Wat klopt niet? De Groningse uitleg of de flex inzet?

@Groenmotormuis; enig idee hoeveel auto's je dan nodig hebt? Er zitten vaak meerdere wijkagenten op een bureau, de wijkagenten hebben een persoonlijk roepnummer.
Naast de noodhulpnummers (01 t/m 05) heb je ook nog solo roepnummers, wijkzorg, horeca, evenementen, studenten etc etc etc.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.