Wagenparknummer op politievoertuigen

Auteur Topic: Wagenparknummer op politievoertuigen  (gelezen 108314 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #60 Gepost op: 27 juli 2015, 14:19:13
Inderdaad, bovendien mogen er geen teksten meer op de voertuigen komen. Bijzonder is dat ook alleen het Brabantse gedeelte van de eenheid voorzien wordt van teksten...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


tuinman2008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #61 Gepost op: 1 september 2015, 14:56:33
Inmiddels ook in de regio Groningen een Dienstwagen ( Vw touran) gezien met opschrift OVD-P


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #62 Gepost op: 1 september 2015, 15:39:35
Brabant-Noord ook OVDP op voertuigen. Voor samenvoeging regio's niet!


tuinman2008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #63 Gepost op: 3 september 2015, 10:53:35
betekend dit nu dat ik op de noodhulpvoertuigen wel of geen roepnummers zie straks op de voertuigen?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #64 Gepost op: 3 september 2015, 11:36:07
Citaat van: tuinman2008 link=msg=1370256 date=1441270415
betekend dit nu dat ik op de noodhulpvoertuigen wel of geen roepnummers zie straks op de voertuigen?

In principe niet, maar ook al zijn we NP elke eenheid verzint toch wel weer haar eigen dingen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


tuinman2008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #65 Gepost op: 19 oktober 2015, 10:29:46
bij deze, het schijnt toch dat elke politiewagen voorzien word van roepnummer. al enkelen zen rondrijden...........en het worden er steeds meer, navraagt verteld mij dat dit landelijk verplicht word.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #66 Gepost op: 19 oktober 2015, 10:39:14
bij deze, het schijnt toch dat elke politiewagen voorzien word van roepnummer. al enkelen zen rondrijden...........en het worden er steeds meer, navraagt verteld mij dat dit landelijk verplicht word.

Dat zou in strijd zijn met het net geïmplementeerde roepnummerplan. Die koppelt namelijk de taak aan een roepnummer en niet het voertuig.

Denk dat eerder de AVLS of wagenpark nummers op de voertuigen worden gezet.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #67 Gepost op: 19 oktober 2015, 12:00:14
In het Utrechtse zullen de AVLS nummers verdwijnen. Tegenwoordig is men tijdens een dienst gekoppeld aan hun inmeldnummer ( is geloof ik grip nummer zoals ze dat noemen ? ) en niet meer via AVLS

De eerste rijden al rond, 2x Veenendaal en 1 in Amersfoort zover mij bekend


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #68 Gepost op: 19 oktober 2015, 13:36:04
Je haalt wat dingen door elkaar William, AVLS = GPS voor de meldkamer, zodat de meldkamer kan zien waar je rijdt.
Dit werkt alleen als je correct ingemeld staat met je roepnummer, maar... TDMdR al zegt; de roepnummers zijn niet meer gekoppeld aan een voertuig maar aan een taak.
Zo kan ieder voertuig dienst doen als noodhulp, wijkzorg, wijkagent enz.

Het schijnt ook dat het AVLS systeem eruit gaat en dat de zichtbaarheid voor de meldkamer wordt overgenomen door het PBS wat in ieder voertuig ingebouwd is/wordt.
Ik vraag me dan ook af, wat rijdt er rond? voertuigen met nummers erop geplakt?

Het enige nummer wat ik me kan voorstellen is wagenparknummer. Daar heb ik nooit het nut van ingezien, want er zitten al 2 unieke kentekens op.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #69 Gepost op: 19 oktober 2015, 13:40:44
Citaat van: silque link=msg=1379128 date=1445254564
Je haalt wat dingen door elkaar William, AVLS = GPS voor de meldkamer, zodat de meldkamer kan zien waar je rijdt.
Dit werkt alleen als je correct ingemeld staat met je roepnummer, maar... TDMdR al zegt; de roepnummers zijn niet meer gekoppeld aan een voertuig maar aan een taak.
Zo kan ieder voertuig dienst doen als noodhulp, wijkzorg, wijkagent enz.

Het schijnt ook dat het AVLS systeem eruit gaat en dat de zichtbaarheid voor de meldkamer wordt overgenomen door het PBS wat in ieder voertuig ingebouwd is/wordt.
Ik vraag me dan ook af, wat rijdt er rond? voertuigen met nummers erop geplakt?

Het enige nummer wat ik me kan voorstellen is wagenparknummer. Daar heb ik nooit het nut van ingezien, want er zitten al 2 unieke kentekens op.

Haha het zou zo maar kunnen, Ik heb 2 voertuigen op de foto en 1 gezien met geen roepnummer oid achterop.

Deze en 2 broertje's ervan
http://www.politievoertuigen.nl/Foto/09050.JPG