Wagenparknummer op politievoertuigen

Auteur Topic: Wagenparknummer op politievoertuigen  (gelezen 108408 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #210 Gepost op: 3 augustus 2016, 17:32:26
Ik zie er zelf geen toegevoegde waarde in, Basisteam Bergen op Zoom heeft de voertuigen ook geen wagenpark nummer gegeven, aangezien men de voertuigen toch oproept op basis van het gebied en taak waarin de agenten die in het voertuig zitten zijn ingedeeld.
Bij de brandweer en ambulance is het dan weer anders aangezien daar het voertuig zelf word opgeroepen naar meldingen, daar heeft een wagenparknummer wel meerwaarde


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #211 Gepost op: 3 augustus 2016, 17:40:25
Nu ben ik benieuwd of in de teams die de wagenparknummers gebruiken hetzelfde systeem gehanteerd wordt. Ben alleen bang dat ik het antwoord al weet, namelijk niet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #212 Gepost op: 3 augustus 2016, 18:40:40
Citaat van: braboz link=msg=1440485 date=1470238346
daar heeft een wagenparknummer wel meerwaarde

Wat is de meerwaarde daarvan dan? Wat je op de voertuigen ziet staan is niet het wagenparknummer, maar het roepnummer.
Waarschijnlijk is dat gelijk aan het wagenparknummer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #213 Gepost op: 3 augustus 2016, 19:15:14
Citaat van: silque link=msg=1440506 date=1470242440
Wat is de meerwaarde daarvan dan? Wat je op de voertuigen ziet staan is niet het wagenparknummer, maar het roepnummer.
Waarschijnlijk is dat gelijk aan het wagenparknummer.
De meerwaarde is op posten waar meerdere ambu's in dienst zijn men de ambulance waar men op ingedeeld is makkelijker kan herkennen, en voor brandweer dat men weet welk voertuig van hun is, kijk bijvoorbeeld naar Rotterdam of MWB, een groot deel van de voertuigen is identiek, bij een grote brand kan men zo makkelijker het eigen voertuig herkennen.

Verder weet ik ook geen toegevoegde waarde eerlijk gezegd


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #214 Gepost op: 3 augustus 2016, 19:16:14
Citaat van: braboz link=msg=1440517 date=1470244514
De meerwaarde is op posten waar meerdere ambu's in dienst zijn men de ambulance waar men op ingedeeld is makkelijker kan herkennen, en voor brandweer dat men weet welk voertuig van hun is, kijk bijvoorbeeld naar Rotterdam of MWB, een groot deel van de voertuigen is identiek, bij een grote brand kan men zo makkelijker het eigen voertuig herkennen.

Daar is toch een roepnummer voor? Wat zou een wagenparknummer daar nog extra aan toevoegen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #215 Gepost op: 3 augustus 2016, 19:17:02
Citaat van: 0501 link=msg=1438881 date=1469558296
Hahaha, ja inderdaad. Meten met 2, 3, 4 maten zijn ze heel goed in bij de politie.
Ik weet niet beter dan dat je politie,brandweer en ambulance in Amsterdam hebt en politie,brandweer en ambulance in de rest van Nederland ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #216 Gepost op: 3 augustus 2016, 20:30:49
Wagenpark nummer, roepnummer op de voertuigen voor mij is het allemaal onnodig.
Wij hebben het niet, nooit gehad en nooit gemist. Voor de administratie zit er een kenteken op.
Daarnaast maken bij ons de ..01 ..02 ...03 etc allemaal gebruik van dezelfde voertuigen.

Waar ik wel het nut van in kan zien, is van een nummer op het dak voor de zulu


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #217 Gepost op: 3 augustus 2016, 20:36:37
Wagenparknummers zijn bij ons puur administratief. Ik vind het wel makkelijk, makkelijker te onthouden dan het kenteken e050
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #218 Gepost op: 3 augustus 2016, 20:37:39
Citaat van: Matth link=msg=1440532 date=1470249049
Waar ik wel het nut van in kan zien, is van een nummer op het dak voor de zulu

Bij onze oosterburen staat op de dak van elk hulpverleningsvoertuig (Brandweer, ambu en politie) gewoon het kenteken van het voertuig. Als dat bekend is bij de bemanning kan dat natuurlijk ook.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #219 Gepost op: 4 augustus 2016, 11:00:20
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1440535 date=1470249459
Bij onze oosterburen staat op de dak van elk hulpverleningsvoertuig (Brandweer, ambu en politie) gewoon het kenteken van het voertuig. Als dat bekend is bij de bemanning kan dat natuurlijk ook.  :)

dat is niet eens zo'n gek idee