Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014

Auteur Topic: Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014  (gelezen 46267 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Diamondback link=msg=1249852 date=1394501865
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1013/Buitenland/article/detail/3610666/2014/03/10/Telefoons-passagiers-vermist-vliegtuig-blijven-rinkelen.dhtml?originatingNavigationItemId=5585

Helaas lijkt dit niet meer dan valse hoop. Dat er één of twee keer een beltoon klinkt, betekent namelijk niet dat de telefoon aan de andere kant ook overgaat. In de tijd dat het netwerk de gebelde telefoon probeert te lokaliseren, krijgt de beller namelijk gewoon een beltoon te horen om te voorkomen dat men de illusie krijgt dat er niets gebeurt. Als het netwerk de gsm vervolgens niet vindt, wordt de verbinding afgebroken. Iets dat sommige nabestaanden nu interpreteren als het laatste sprankje hoop op overlevenden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Vlucht MH370 die een week geleden van de radar verdween, is gekaapt. Dat heeft een Maleisische functionaris gezegd tegen het Amerikaanse persbureau AP.

Volgens de functionaris is er geen twijfel meer over dat het toestel van Malaysia Airlines is gekaapt. De bron wil anoniem blijven omdat de functionaris niet geautoriseerd is om met de pers te praten.

[....]

In Amerikaanse media wordt gespeculeerd dat het toestel door menselijk handelen van de radar verdween.

De Wall Street Journal schrijft dat er volgens Amerikaanse onderzoekers sabotage aan boord van het toestel is gepleegd. Twee systemen zijn uitgeschakeld en het kan volgens de krant haast niet anders dan dat dat door iemand is gedaan. Een fout van de apparatuur wordt nagenoeg uitgesloten.

Indische Oceaan
The New York Times en CNN melden dat het vliegtuig radicaal van hoogte en koers is gewisseld.

[....]

Verschillende bronnen melden dat uit die data blijkt dat het toestel is omgekeerd en wellicht in de Indische Oceaan is gestort, aan de andere kant van Maleisië. Luchtvaartdeskundigen zeggen tegen CNN dat het mogelijk, maar hoogst onwaarschijnlijk, is dat het vliegtuig door kapers ergens ongezien aan de grond is gezet.

Premier Najib Razak van Maleisië heeft gezegd dat de communicatieapparatuur van de vermiste Boeing na bijna anderhalf uur vliegen moedwillig is uitgeschakeld. Zes uur later werd een laatste signaal van het vliegtuig opgevangen door een satelliet.

De tijdsduur van zes uur betekent dat het het gebied waarin gezocht moet worden veel groter is dan tot nu werd aangenomen. Eerder werd ervan uitgegaan dat het toestel na het verbreken van het contact met luchtverkeersleiders nog vier uur was doorgevlogen.

[...]

Op basis van radarinformatie kon de premier verklaren dat de Boeing na een uur vliegen een scherpe bocht maakte en terugkeerde richting Maleisië. Hij kon niet met zekerheid zeggen waar het toestel zich bevond op het moment dat de laatste signalen door een militair radarstation werden opgepikt.

Najib noemde twee zogenoemde corridors waar het toestel gezocht moet worden: ten noorden van Thailand tot aan de grens met Kazachstan of in het zuidelijk deel van de Indische Oceaan.

Het toestel had genoeg brandstof aan boord om acht uur te kunnen vliegen. Dat betekent in theorie dat het nog een half uur kon doorvliegen, vanaf het moment dat het voor het laatst contact met de satelliet maakte.

https://mapsengine.google.com/map/u/0/edit?mid=zYmWZjjFjqeI.kqFIPmS3VPGc
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Als het zelfmoord is van de piloot, waarom zou hij dan nog eerst 6u doorvliegen ipv meteen in zee te vliegen? Allemaal zeer vreemd.


Brantho

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 131
Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat minimaal 1 piloot erbij betrokken is, maar vind een zelfmoordactie anders dan met een terroristische inslag nog steeds niet plausibel.
En ook niet dat hij veilig aan de grond staat.
Een United 93 scenario eindigend tegen bergwand of op de bodem van de Indische oceaan kan ik wel wat bij voorstellen.




Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Citaat van: Brantho link=msg=1251241 date=1394965676
Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat minimaal 1 piloot erbij betrokken is, maar vind een zelfmoordactie anders dan met een terroristische inslag nog steeds niet plausibel.
En ook niet dat hij veilig aan de grond staat.
Een United 93 scenario eindigend tegen bergwand of op de bodem van de Indische oceaan kan ik wel wat bij voorstellen.

Inderdaad, wat ik niet snap is waarom ze nog zo lang doorgevlogen hebben.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Zolang er niets betrouwbaars over het vliegtuig en de vlucht bekend is lijkt de flightsimulator misschien een bron van informatie.
Als er geen vreemde fratsen door de gezagvoerder op dat ding zijn uitgehaald of wanneer juist het gehele geheugen grondig is leeg gemaakt kan het een en ander gaan betekenen mbt de mogelijke intenties van die gezagvoerder.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1251242 date=1394965904
Nee, landen op een oude WWII strip die lang genoeg is voor een B777 is ook niet plausible, net zo min als dat ze rond de 25e deze kant op komen vliegen mag ik hopen.
Hoever kan die kist eigenlijk komen, gesteld dat je hem daar ergens voltankt?


Gast

  • Gast
Citaat van: André Welten link=msg=1251249 date=1394966671
Hoever kan die kist eigenlijk komen, gesteld dat je hem daar ergens voltankt?
Zo'n 11.120 kilometer bij passagiers- en vrachtbelading.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Alles is alleen maar speculatief, het is en blijft gissen naar de oorzaak van de koerswijziging. Feit is wel dat áls ze inderdaad nog zolang in de lucht zijn gebleven, een zelfmoordactie van de piloot m.i. kan worden afgeschreven. Dan heeft het geen zin om in de lucht te blijven hangen en volgensmij is een crash met een kist vol kerosine een stuk aantrekkelijker in dat geval.

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1251242 date=1394965904
Nee, landen op een oude WWII strip die lang genoeg is voor een B777 is ook niet plausible

Waarom niet? Als er een organisatie achter zit die dit grondig heeft voorbereid.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.