Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014

Auteur Topic: Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014  (gelezen 46268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!




Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: De redactie
"Verdachte passagiers waren op weg naar Europa"

Minister van Transport: “Zoekactie is uitgebreid naar groter gebied”
Chef burgerluchtvaart: "De reddingsoperaties gaan voort"

Er is nog steeds geen enkel spoor van een vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. Het vliegtuig verdween gisteren samen met alle 239 passagiers en bemanningsleden van de radar. Op de passagierslijsten staan er enkele verdachte namen die met valse paspoorten op weg waren naar Europa.

Het vliegtuig van Malaysia Airlines was op weg van Kuala Lumpur naar Peking en is zo'n twee uur na opstijgen zonder noodsignaal van de radar verdwenen boven de Zuid-Chinese Zee. Gisteren waren er meldingen van oliesporen, maar tot nog toe zijn er geen wrakstukken gevonden. Het zoekgebied is intussen uitgebreid, want mogelijk heeft het vliegtuig nog rechtsomkeer gemaakt voor het van de radar verdween.

Intussen wordt ook onderzocht of het om een terreurdaad gaat. Blijkbaar zouden er zich vier mogelijk verdachte passagiers aan boord van het vliegtuig bevonden hebben. Twee daarvan zouden met een gestolen Europees paspoort op weg zijn geweest naar de Nederlandse hoofdstad Amsterdam. De paspoorten waren enkele jaren geleden in Thailand gestolen van een Italiaan en een Oostenrijker.

De Maleisische inlichtingendiensten hebben voor het onderzoek bijstand gekregen van de FBI. De FBI-agenten gaan bijstand leveren bij de analyse van de bewakingsvideo's van de luchthaven van Kuala Lumpur. De beelden kunnen dan door de grote Amerikaanse databanken gejaagd worden, op zoek naar eventuele gelijkenissen met terroristen.

Bron




Gast

  • Gast
Met een heleboel fantasie en zoeken naar alle mogelijk scenario's zou je kunnen denken aan een onvrijwillige overname van de cockpit, of vanuit de cockpit zelf, het uitzetten van de transponder, het kastje wat naast een 4-cijferige code ook basisgegevens uitzend als radarhoogte, ingestelde hoogte, richting en snelheid en vluchtnummer.
Door het uitzetten van de transponder valt de secundaire surveillance weg, het toestel verdwijnt van de radar(s) die gebruik maken van de ontvangst van die signalen, maar als het doorvliegt zonder transponder zou het nog altijd op primaire radarbronnen te zien moeten zijn geweest. Primaire radardetectie is simpelweg de reflectie van radarsignalen op een voorwerp en aan de hand daarvan een "plotje" presenteren op de radarscope.
Zonder transponder kun je in feite zo goed als ongezien (denk aan 9/11) doorvliegen naar elke bestemming die binnen vliegbereik van de B777 lag. Telefoontjes die dan nog overgaan na al die tijd is op zich merkwaardig, dat moeten welhaast Nokia's zijn.
Een kaping van een toestel wordt echter meestal gevolgd door OF eisen van de kapers (indien ze al wel ergens geland waren hadden ze waarschijnlijk hun eisen al kenbaar gemaakt) OF het opeisen van de kaping danwel vernietiging van het toestel door de één of andere groepering.
Dat dit beide nog niet gebeurd is, en dat er ook nog niets gevonden is, doet mij sterk denken aan het ongeval met het AirFrance toestel die (welliswaar niet in de lucht al gedesintegreerd was) enroute at level in de problemen is gekomen door technische problemen en daaropvolgend foutief menselijk handelen, waarna ze in meerdere delen neergestort zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hoe dan ook: alle registers gaan nu open.

Nuclear Test Experts to Check if Boeing Exploded

The head of the organization that monitors the nuclear test ban treaty said Monday he has asked its experts to see if they detected an explosion at high altitude of the missing Malaysian Airlines plane.

Lassina Zerbo, executive director of the Comprehensive Nuclear Test Ban Treaty Organization told a news conference that the CTBTO uses "infrasound" — or infrasonic sensors — to monitor the earth mainly for atmospheric nuclear explosions.

...

bron: http://www.pddnet.com/news/2014/03/nuclear-test-experts-check-if-boeing-exploded




1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Een verkeersvliegtuig heeft toch ook een beacon aan boord, wat ook na een evt. crash een signaal uitzend richting sattelieten ? Of werkt dat niet onder water ?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: 1300001-MR link=msg=1250047 date=1394567357
Een verkeersvliegtuig heeft toch ook een beacon aan boord, wat ook na een evt. crash een signaal uitzend richting sattelieten ? Of werkt dat niet onder water ?

Nee water is een verdomd goede isolator voor electromagnetische straling.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: 1300001-MR link=msg=1250047 date=1394567357
Een verkeersvliegtuig heeft toch ook een beacon aan boord, wat ook na een evt. crash een signaal uitzend richting sattelieten ? Of werkt dat niet onder water ?

Men heeft in het begin van de 21e eeuw bij een 35-tal vliegtuigen testen uitgevoerd waarbij alle data van de Flight Data Recorder en de Cockpit Voice Recorder permanent werd doorgestuurd naar een satelliet zodat bij het vergaan van het toestel de meest recente data meteen van op een veilige locatie kon worden geraadpleegd. Het project is nooit gemeengoed geworden wegens te duur.