Busy C2000 Haaglanden

Auteur Topic: Busy C2000 Haaglanden  (gelezen 15938 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Gepost op: 18 maart 2014, 12:06:24
Busy C2000 Haaglanden

Iemand bekend wanneer dit heeft plaatsgevonden?


Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2014, 12:12:12
Het is ook mogelijk om een dergelijk piepje te krijgen door iemand anders die al aan het zenden is op de desbetreffende gespreksgroep. Zo demonstreer ik het iig altijd tijdens een bijscholing.  ;)


guest12562

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2014, 13:33:30
Dus eigenlijk zoals in het filmpje aangegeven houdt de toets ingedrukt totdat er weer ruimte is om te spreken.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2014, 13:56:15
Lijkt mij meer een kort informatief filmpje omdat men verwacht dat dit de komende week vaker gaat voorkomen? In ieder geval handig om te weten, zeker aangezien er komende week erg veel porto's actief zijn :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2014, 14:27:40
Citaat van: Breathe link=msg=1251758 date=1395146010
Dus eigenlijk zoals in het filmpje aangegeven houdt de toets ingedrukt totdat er weer ruimte is om te spreken.

en dat moet je dus juist niet doen. Gewoon een status drukken en wachten tot de OC je terug roept. Achterhaald filmpje.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2014, 14:34:43
Citaat van: Chris81 link=msg=1251775 date=1395149260
en dat moet je dus juist niet doen. Gewoon een status drukken en wachten tot de OC je terug roept. Achterhaald filmpje.

Beetje kort door de bocht. Je kan een "wacht" toon krijgen op het moment dat de gespreksgroep bezet is of er geen capaciteit meer op de desbetreffende mast is.

Als je in het eerste geval in een kritische situatie terecht komt kan je je spreeksleutel inhouden om tussen het normale gepraat door te komen. Alleen de GMK kan een gesprek overrulen in een reguliere gespreksgroep.

In het tweede geval weet je dat het druk is op het netwerk, dan moet je bij jezelf nadenken of je belangrijke informatie wilt doorgeven of niet. Bij rampen dient uiteraard de werkwijze zoals gecommuniceerd in "portogewoon" te worden gevolgd. Als je de GMK wilt hebben is het uiteraard mogelijk om een aanvraag te doen. Dat is kan dan handiger zijn om te doen inderdaad.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2014, 18:29:35
Citaat van: -Joost- link=msg=1251778 date=1395149683
Beetje kort door de bocht. Je kan een "wacht" toon krijgen op het moment dat de gespreksgroep bezet is of er geen capaciteit meer op de desbetreffende mast is.

Als je in het eerste geval in een kritische situatie terecht komt kan je je spreeksleutel inhouden om tussen het normale gepraat door te komen. Alleen de GMK kan een gesprek overrulen in een reguliere gespreksgroep.

In het tweede geval weet je dat het druk is op het netwerk, dan moet je bij jezelf nadenken of je belangrijke informatie wilt doorgeven of niet. Bij rampen dient uiteraard de werkwijze zoals gecommuniceerd in "portogewoon" te worden gevolgd. Als je de GMK wilt hebben is het uiteraard mogelijk om een aanvraag te doen. Dat is kan dan handiger zijn om te doen inderdaad.
De werkwijze zoals gecommuniceerd in "portogewoon" dient altijd te worden gevolgd.
We gaan geen voorlichtingscampagne op touw zetten die vervolgens niet gevolgd wordt omdat gebruikers denken dat het alleen voor rampen e.d. is.
Luister in het betreffende filmpje ook even naar hetgeen wat er om 0:41 gezegd wordt.

Dit is gewoon een test om de collega's te laten horen wat de "Busy" toon is.
Wat je moet doen als je hem hoort wordt nota bene ook in het filmpje vermeld.

(Maar ach ... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


guest12562

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2014, 18:46:42
en dat moet je dus juist niet doen. Gewoon een status drukken en wachten tot de OC je terug roept. Achterhaald filmpje.

Recent instructie over gehad, knopje ingedrukt houden tot contact. Wel de juiste info delen hier.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2014, 18:48:20
Citaat van: CMKmaat link=msg=1251890 date=1395163775
De werkwijze zoals gecommuniceerd in "portogewoon" dient altijd te worden gevolgd.
We gaan geen voorlichtingscampagne op touw zetten die vervolgens niet gevolgd wordt omdat gebruikers denken dat het alleen voor rampen e.d. is.
Luister in het betreffende filmpje ook even naar hetgeen wat er om 0:41 gezegd wordt.

Dit is gewoon een test om de collega's te laten horen wat de "Busy" toon is.
Wat je moet doen als je hem hoort wordt nota bene ook in het filmpje vermeld.

(Maar ach ... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren)

Hoor je mij zeggen dat we allemaal slap moeten gaan zitten kletsen als er geen ramp is, met zoveel mogelijk randapparatuur tegelijkertijd aan? Nee uiteraard niet. Waar ik wel een beetje op hoop is dat iedereen logisch nadenkt over het gebruik van het netwerk en daarbij ook het verschil ziet tussen de reguliere en opgeschaalde situatie.

Wat ik aangeef:
- Bij een drukke meldkamer is het handig om te statussen.
- Gespreksgroep bezet, maar je wilt er tussendoor: spreeksleutel ingedrukt houden.
- Is het druk op de mast, maar je wilt z.s.m. kunnen spreken: spreeksleutel ingedrukt houden.
- Is het druk op de mast, om welke reden dan ook en je hebt niet per-acuut contact nodig. Kan sporadisch bij reguliere werkzaamheden voorkomen. Wacht dan even/zoek een andere oplossing. Zie bijv. de komende week, waarbij er andere procedures gelden dan normaal aan de westkust.


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2014, 16:47:19
Citaat van: -Joost- link=msg=1251898 date=1395164900

- Gespreksgroep bezet, maar je wilt er tussendoor: spreeksleutel ingedrukt houden.


Bij Motorola apparatuur werkt dit niet. Dan moet er opnieuw gedrukt worden als de spreker zijn ptt los laat