Busy C2000 Haaglanden

Auteur Topic: Busy C2000 Haaglanden  (gelezen 15892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2014, 16:58:54
Citaat van: donblondie link=msg=1252741 date=1395416839
Bij Motorola apparatuur werkt dit niet. Dan moet er opnieuw gedrukt worden als de spreker zijn ptt los laat
Nee hoor, werkt ook gewoon. Als bijvoorbeeld de MK of een collega aan het spreken is en je houdt de spreeksleutel ingedrukt, dan gaat jouw lijn open op het moment dat de pratende collega zijn spreeksleutel loslaat.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2014, 18:20:10
Citaat van: Frank. link=msg=1252744 date=1395417534
Nee hoor, werkt ook gewoon. Als bijvoorbeeld de MK of een collega aan het spreken is en je houdt de spreeksleutel ingedrukt, dan gaat jouw lijn open op het moment dat de pratende collega zijn spreeksleutel loslaat.

Volgens mijn instructie (helaas geen praktijkervaring) is het tijdens een busy inderdaad zo zoals donblondie beschrijft.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2014, 18:38:04
Citaat van: donblondie link=msg=1252741 date=1395416839
Bij Motorola apparatuur werkt dit niet. Dan moet er opnieuw gedrukt worden als de spreker zijn ptt los laat

Dat lijkt me sterk, in het betreffende instructiefilmpje wordt nota bene een Motorola portofoon gebruikt.

Citaat van: Chris81 link=msg=1251775 date=1395149260
en dat moet je dus juist niet doen. Gewoon een status drukken en wachten tot de OC je terug roept. Achterhaald filmpje.

Jij hebt het over een spraakaanvraag, dat is een hele andere situatie. Maar dan nog, stel dat de meldkamer je status beantwoordt en op het moment dat jij wilt gaan zenden is net het netwerk bezet. Dat heeft niets meer te maken met het feit dat de meldkamer jou "toestemming" geeft om te zenden, de meldkamer heeft immers geen controle over de drukte op het netwerk.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2014, 18:44:01
Citaat van: kens62 link=msg=1252774 date=1395422410
Volgens mijn instructie (helaas geen praktijkervaring) is het tijdens een busy inderdaad zo zoals donblondie beschrijft.
Zowel de praktijk als de portogewooncursus leert mij anders.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2014, 19:01:49
Citaat van: Frank. link=msg=1252786 date=1395423841
Zowel de praktijk als de portogewooncursus leert mij anders.

Heb je het dan over een busy of als een collega aan het praten en is daardoor de gesprekgroep bezet houdt?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2014, 19:30:14
Citaat van: Frank. link=msg=1252786 date=1395423841
Zowel de praktijk als de portogewooncursus leert mij anders.
Citaat van: kens62 link=msg=1252799 date=1395424909
Heb je het dan over een busy of als een collega aan het praten en is daardoor de gesprekgroep bezet houdt?
En ook niet onbelangrijk. Heb je het dan over de Motorola?
De "gedragingen" van de apparatuur is ook afhankelijk van hoe de fabrikant het ding in elkaar gezet heeft.
Verschillende merken in de zelfde gespreksgroep kunnen verschillend reageren.

Wat het belangrijkste is, is het onderscheid maken tussen een gespreksgoep die al in gebruik is enerzijds en een mast met capaciteitsproblemen anderzijds.
Mijn ervaring met motorola MTP 850 is dat het indrukken van de PTT in een lopend gesprek eerst een "Busy" toon met de "wachten aub" tekst. Blijft de spreeksleutel ingedrukt geeft de porto een nare pieptoon gevolgd door een displaytekst "Zenden niet toegestaan".

Als ik een "busy" krijg zonder dat mijn gespreksgroep actief is sta ik inderdaad vanwege capaciteitsproblemen in de wachtrij en moet ik PTT ingedrukt houden.

En om het helemaal onoverzichtelijk te houden is e.e.a. ook nog afhankelijk van de software die ingespoeld is.
Ik heb twee identieke porto's met verschillende software updates al compleet anders zien reageren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2014, 19:39:23
Citaat van: CMKmaat link=msg=1252818 date=1395426614
En ook niet onbelangrijk. Heb je het dan over de Motorola?
Ja, de Motorola MTP850 (s?).

Citaat van: kens62 link=msg=1252799 date=1395424909
Heb je het dan over een busy of als een collega aan het praten en is daardoor de gesprekgroep bezet houdt?
Ik had het in eerste instantie over de bezette gespreksgroep. Als je wilt spreken terwijl een ander praat, kan je je spreeksleutel indrukken en ingedrukt houden. Zodra de zendende collega dan klaar is geeft hij het pieptoontje dat je kan praten.

Een busy heb ik nog nooit meegemaakt, maar volgens portogewoon is de werkwijze hetzelfde. Ingedrukt houden tot je aan de beurt bent (als in: er een vrije gespreksweg is op de mast).


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2014, 12:38:24
Zowel de STP8038 als de MTP700 als de MTH800:

Bij gespreksgroep in gebruik: het heeft daarbij (zoals onze programmering is) GEEN nut om de PTT ingedrukt te houden en te wachten. Zodra de gespreksgroep vrijkomt kun je op die manier nog steeds NIET zenden. Pas als je opnieuw indrukt mag je zenden.

Bij 'busy': juist WEL de PTT ingedrukt houden.

Dat maakt het uitleggen voor mij soms ook erg lastig.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2014, 20:00:06
Vandaar ook de landelijk aanbesteding, overal dezelfde apparatuur en programmering.. (hopelijk)
Mij als KI is ook verteld dat ptt ingedrukt gehouden dient te blijven in geval van een busy. Met 2 baseradios per mast alhier niet snel een ondenkbare situatie  :|
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2014, 01:23:33
Politie Uden @politieUden  ·  16 uur
Opleiding nieuwe #portofoon. Binnenkort voor heel Nederland dezelfde! Op de foto de oude en nieuwe naast elkaar. ^BC