Vacatures buitengewoon opsporingsambtenaar (domein 1)

Auteur Topic: Vacatures buitengewoon opsporingsambtenaar (domein 1)  (gelezen 25606 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2014, 19:00:12
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1252244 date=1395251547
We moesten perse op niveau 4 solliciteren. De meesten haalde dat net niet. Scores waren ruim voldoende voor niveau 3.

Volgens VESPORO sluit HTV-POLITIE MBO3 aan op niveau 4.
Wat is de toegevoegde waarde van 2 jaar studie geweest dan? Het is er toch voor om zo goed mogelijk voorbereid en met de nodige kennis op zak naar de politie door te stromen? Maar als het percentage wat aangenomen word net zo hoog (of laag) is als van de sollicitanten zonder 2-jarige opleiding gericht op de politie, wat is er dan 2 jaar lang niet goed gegaan/gedaan?
If you can dream it, you can do it.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2014, 19:02:52
Citaat van: Jims link=msg=1252253 date=1395252012
Wat is de toegevoegde waarde van 2 jaar studie geweest dan? Het is er toch voor om zo goed mogelijk voorbereid en met de nodige kennis op zak naar de politie door te stromen? Maar als het percentage wat aangenomen word net zo hoog (of laag) is als van de sollicitanten zonder 2-jarige opleiding gericht op de politie, wat is er dan 2 jaar lang niet goed gegaan/gedaan?

Het doel van de opleiding is dat een om studenten aan te bieden die minder snel uitvallen doordat ze weten wat ze kunnen verwachten. HTV-P studenten stappen in het tweede jaar in.

Waarom werkt het niet? Ik zou het niet weten? We zijn de eerste lichting. Ik heb dit nu 2 1/2 jaar gedaan en ben er niets mee opgeschoten. Behalve dat ik het een en ander al weet en kan, denk aan verbaliserend optreden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2014, 19:06:11
Citaat van: Jims link=msg=1252240 date=1395250787
Wat mij verraste was het feit dat hij niet gescreend was.
Toen ik al ruim 3 maanden werkte als toezichthouder werd er bij mij pas een antecedentenonderzoek gedaan.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2014, 10:31:06
Ik begreep dat in de reguliere selectieprocedure ook slechts 1 op de 13 sollicitanten wordt aangenomen (bron: ACP). Wat ik niet wist is dat 20% van de mensen die door testdag A en B heenkomen af worden gewezen op het eindgesprek omdat ze door het korps niet geschikt worden bevonden... (bron: De Staat van het Nederlandse politieonderwijs 2011)

Als dat percentage hetzelfde is als de HTV-P studenten dan is dat wel droevig als ik eerlijk mag zijn...

Los daarvan, balen Rutger! Maar: ik herhaal even wat ik van de week tegen aapieh zei:

"Als dit is wat jij écht wil dan geef je het niet na 1 poging op. .... Niet bij de pakken neerzitten nu! Zoek een baan of opleiding waarin je de competenties waar je op tekort komt kunt leren en de volgende keer ga je er weer voor."

Succes!


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #14 Gepost op: 1 april 2014, 19:55:19
Rutger, mag ik vragen waarom je niet door bent gegaan voor Agent (niv3)?

Ik volg zelf ook de HTV-P opleiding (eerste jaar), en ik vind persoonlijk dat het een goed concept is, alleen zou er nog veel verbetert kunnen worden. Wij worden bijvoorbeeld vrijwel onvoorbereid op stage gestuurd, worden weinig tot niet voorbereid op de keuring en ook ons is beloofd dat wij, na behalen van het P certificaat, een aangepaste keuring zouden krijgen, met vrijstelling op bepaalde competenties en onderdelen, zoals rollenspel, vanwege het behalen van het certificaat gesprekstechnieken tijdens de HTV opleiding. Dit blijkt dus niet het geval en ondergaan wij ook de reguliere keuring.

Alhoewel ik wel mijn antecedentenonderzoek heb gehad  :)
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #15 Gepost op: 1 april 2014, 20:25:53
Citaat van: Rutger1 link=msg=1255360 date=1396374919
Rutger, mag ik vragen waarom je niet door bent gegaan voor Agent (niv3)?

Ik volg zelf ook de HTV-P opleiding (eerste jaar), en ik vind persoonlijk dat het een goed concept is, alleen zou er nog veel verbetert kunnen worden. Wij worden bijvoorbeeld vrijwel onvoorbereid op stage gestuurd, worden weinig tot niet voorbereid op de keuring en ook ons is beloofd dat wij, na behalen van het P certificaat, een aangepaste keuring zouden krijgen, met vrijstelling op bepaalde competenties en onderdelen, zoals rollenspel, vanwege het behalen van het certificaat gesprekstechnieken tijdens de HTV opleiding. Dit blijkt dus niet het geval en ondergaan wij ook de reguliere keuring.

Alhoewel ik wel mijn antecedentenonderzoek heb gehad  :)

Als ik zo de cijfers bekijk van het percentage van HTV'ers dat de keuringen haalt (1 op 13, zelfde als vanuit de burgermaatschappij), dan ben ik blij dat jullie geen vrijstellingen krijgen. Dat zou betekenen dat er incompetente mensen aangenomen worden.

Wat is nu het doel van de HTV-P opleiding? Het voorbereiden op de politie(academie) toch? Als ik dan lees dat jullie vrijwel niet voorbereid worden, op zowel keuring als alles wat daarna komt, wat zijn de ROC's dan wel aan het doen?

Hoe ziet een leerjaar eruit? En de examens?
If you can dream it, you can do it.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #16 Gepost op: 1 april 2014, 20:27:20
Citaat van: Jims link=msg=1255369 date=1396376753
Als ik dan lees dat jullie vrijwel niet voorbereid worden, op zowel keuring als alles wat daarna komt, wat zijn de ROC's dan wel aan het doen?

Geld verdienen voor nieuwe gebouwen en de salarissen van bestuursleden. Ondertussen durven ze het in Den Haag nog steeds vol te houden dat het onderwijs in NL goed georganiseerd is.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #17 Gepost op: 1 april 2014, 20:55:19
Citaat van: Jims link=msg=1255369 date=1396376753
Als ik zo de cijfers bekijk van het percentage van HTV'ers dat de keuringen haalt (1 op 13, zelfde als vanuit de burgermaatschappij), dan ben ik blij dat jullie geen vrijstellingen krijgen. Dat zou betekenen dat er incompetente mensen aangenomen worden.
Daar heb je grotendeels gelijk in. Maar als het niet doorkomen van het rollenspel betekend dat je incompetent bent, terwijl het behalen van het certificaat gesprekstechnieken aangeeft dat je bekwaam bent om op straat met lastige en stressvolle situaties om te gaan en daarop te sanctioneren, gaat het toch ergens mis (Danwel vanuit het ROC/ExTH/Vesporo, danwel vanuit W&S bij de politie, alhoewel ik dan toch eerder voor het eerste ga)


Citaat van: Jims link=msg=1255369 date=1396376753
Wat is nu het doel van de HTV-P opleiding? Het voorbereiden op de politie(academie) toch? Als ik dan lees dat jullie vrijwel niet voorbereid worden, op zowel keuring als alles wat daarna komt, wat zijn de ROC's dan wel aan het doen?
Het doel van de HTV-P opleiding is het voorbereiden op de PA (Zowel de keuring als de doorstroom naar de PA). En door tevens het reguliere HTV (BOA) pakket aan te bieden, heb je nog een terugval als je niet door de keuring komt.


Citaat van: Jims link=msg=1255369 date=1396376753
Hoe ziet een leerjaar eruit? En de examens?
Het eerste half jaar van het 1ste leerjaar draait om het behalen van je BOA rechtskennis, het trainen voor RTGB (Regeling toetsing geweldbeheersing Boa, te vergelijken met IBT), assertiviteit, praktijk les (Casussen spelen en gesprekstechnieken trainen) en de standaard vakken als Nederlands, Engels en rekenen.
Het tweede half jaar van het 1ste leerjaar bestaat uit het bovengenoemde op het behalen van je BOA rechtskennis na. Je krijgt les over proces-verbaal, sanctioneren en verschillende wetten. Tevens is het zaak om je EHBO te halen. Ook heb je in die periode 5 weken stage bij handhaving, en 5 weken bij de politie.


Het tweede jaar staat in het teken van het behalen van je P certificaat. Je moet verschillende examens halen die de eerste jaars PA studenten ook moeten behalen zoals aangifte opnemen en verkeer (deze leg je af op dezelfde tijd en locatie als de PA studenten). Ook krijg je de reguliere lessen zoals Nederlands, Engels en rekenen, aangevuld met theorie lessen, RTGB, assertiviteit, praktijk en wederom 4 weken stage bij handhaving en 4 weken stage bij de politie Aan het eind van het tweede jaar doe je het HTV examen, welke recht geeft op het MBO 3 diploma. Tevens doe je examen voor je P-certificaat op voorwaarden dat je een positief advies krijgt van je praktijk coach bij de politie, en je examens behaalt hebt. Het P-Certificaat geeft recht op een jaar verkorting op de PA (waarbij wel de schiet examens en IBT examens behaalt moeten worden voordat je start met de opleiding)
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #18 Gepost op: 1 april 2014, 21:19:07
Citaat van: Rutger1 link=msg=1255375 date=1396378519
Daar heb je grotendeels gelijk in. Maar als het niet doorkomen van het rollenspel betekend dat je incompetent bent, terwijl het behalen van het certificaat gesprekstechnieken aangeeft dat je bekwaam bent om op straat met lastige en stressvolle situaties om te gaan en daarop te sanctioneren, gaat het toch ergens mis (Danwel vanuit het ROC/ExTH/Vesporo, danwel vanuit W&S bij de politie, alhoewel ik dan toch eerder voor het eerste ga)

Het doel van de HTV-P opleiding is het voorbereiden op de PA (Zowel de keuring als de doorstroom naar de PA). En door tevens het reguliere HTV (BOA) pakket aan te bieden, heb je nog een terugval als je niet door de keuring komt.

Het eerste half jaar van het 1ste leerjaar draait om het behalen van je BOA rechtskennis, het trainen voor RTGB (Regeling toetsing geweldbeheersing Boa, te vergelijken met IBT), assertiviteit, praktijk les (Casussen spelen en gesprekstechnieken trainen) en de standaard vakken als Nederlands, Engels en rekenen.
Het tweede half jaar van het 1ste leerjaar bestaat uit het bovengenoemde op het behalen van je BOA rechtskennis na. Je krijgt les over proces-verbaal, sanctioneren en verschillende wetten. Tevens is het zaak om je EHBO te halen. Ook heb je in die periode 5 weken stage bij handhaving, en 5 weken bij de politie.


Het tweede jaar staat in het teken van het behalen van je P certificaat. Je moet verschillende examens halen die de eerste jaars PA studenten ook moeten behalen zoals aangifte opnemen en verkeer (deze leg je af op dezelfde tijd en locatie als de PA studenten). Ook krijg je de reguliere lessen zoals Nederlands, Engels en rekenen, aangevuld met theorie lessen, RTGB, assertiviteit, praktijk en wederom 4 weken stage bij handhaving en 4 weken stage bij de politie Aan het eind van het tweede jaar doe je het HTV examen, welke recht geeft op het MBO 3 diploma. Tevens doe je examen voor je P-certificaat op voorwaarden dat je een positief advies krijgt van je praktijk coach bij de politie, en je examens behaalt hebt. Het P-Certificaat geeft recht op een jaar verkorting op de PA (waarbij wel de schiet examens en IBT examens behaalt moeten worden voordat je start met de opleiding)

Ik hoop dat het vak rekenen een 1-april grap is??  ???


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #19 Gepost op: 1 april 2014, 22:09:30
Citaat van: Gelderland link=msg=1255386 date=1396379947
Ik hoop dat het vak rekenen een 1-april grap is??  ???

Jammer genoeg niet  :-\
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel