Vacatures buitengewoon opsporingsambtenaar (domein 1)

Auteur Topic: Vacatures buitengewoon opsporingsambtenaar (domein 1)  (gelezen 25571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #20 Gepost op: 1 april 2014, 23:53:25
Citaat van: Rutger1 link=msg=1255360 date=1396374919
Rutger, mag ik vragen waarom je niet door bent gegaan voor Agent (niv3)?

Ik volg zelf ook de HTV-P opleiding (eerste jaar), en ik vind persoonlijk dat het een goed concept is, alleen zou er nog veel verbetert kunnen worden. Wij worden bijvoorbeeld vrijwel onvoorbereid op stage gestuurd, worden weinig tot niet voorbereid op de keuring en ook ons is beloofd dat wij, na behalen van het P certificaat, een aangepaste keuring zouden krijgen, met vrijstelling op bepaalde competenties en onderdelen, zoals rollenspel, vanwege het behalen van het certificaat gesprekstechnieken tijdens de HTV opleiding. Dit blijkt dus niet het geval en ondergaan wij ook de reguliere keuring.

Alhoewel ik wel mijn antecedentenonderzoek heb gehad  :)

Dat antwoord is kort. Omdat die keus er niet was.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #21 Gepost op: 2 april 2014, 00:06:57
Citaat van: Jims link=msg=1255369 date=1396376753
Als ik zo de cijfers bekijk van het percentage van HTV'ers dat de keuringen haalt (1 op 13, zelfde als vanuit de burgermaatschappij), dan ben ik blij dat jullie geen vrijstellingen krijgen. Dat zou betekenen dat er incompetente mensen aangenomen worden.

Wat is nu het doel van de HTV-P opleiding? Het voorbereiden op de politie(academie) toch? Als ik dan lees dat jullie vrijwel niet voorbereid worden, op zowel keuring als alles wat daarna komt, wat zijn de ROC's dan wel aan het doen?

Hoe ziet een leerjaar eruit? En de examens?

Flauw om te zeggen dat je blij bent dat wij geen vrijstelling krijgen, vooral omdat je niet weet wie ik ben of hoe andere studenten zijn. Daarnaast zal ik de laatste die zegt dat die jaarverkorting echt verstandig is.. We zijn tijdens de stages beoordeeld door praktijkcoaches en trajectleiders van de PA. Die beoordelingen waren vrij positief.

De opleiding bestaat uit drie onderdelen.

Basisvakken MBO 3:
- Rekenen
- Nederlands
- Engels

HTV gedeelde:
-BOA (extern cito)
-Toets rechts en wetskennis HTV (extern EXTH)
-Praktijk examen (extern EXTH)
-EHBO
-Evenementen verkeersregel

Politie arrangement:
-Stage, soort bewust blauw
-Opnemen aangifte
-Verkeer


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #22 Gepost op: 2 april 2014, 00:10:28
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1255456 date=1396389205
Dat antwoord is kort. Omdat die keus er niet was.

Ik heb net even gezocht op internet. Volgens de ECABO en de politie sluit enkel niveau 4 aan.

In een document van de EBACO staat toch meerdere malen dat de opleiding aansluit op zoveel niveau 3 en 4. (bron http://www.ecabo.nl/sites/default/files/htvpolitie/Landelijk-onderwijsarrangement-HTV-Politie.pdf)


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #23 Gepost op: 2 april 2014, 00:13:21
Citaat van: Rutger1 link=msg=1255403 date=1396382970
Jammer genoeg niet  :-\

Het ouderwetse rekenen is een verplicht onderdeel op ALLE mbo scholen.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #24 Gepost op: 2 april 2014, 07:48:05
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1255463 date=1396390401
Het ouderwetse rekenen is een verplicht onderdeel op ALLE mbo scholen.

Op mijn vorige opleiding, MBO4 chemisch analist, kregen wij geen rekenen, tevens krijgen wij ook geen examen rekenen bij onze HTV-P opleiding.

Wat mij wel verbaasd is dat je niet kon kiezen om door te gaan voor agent, terwijl je er wel geschikt voor bevonden bent.
Is het dan ook niet mogelijk om het jaar verkorting te laten vallen, en in te stromen in het eerste jaar voor agent?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #25 Gepost op: 2 april 2014, 10:46:25
Citaat van: Rutger1 link=msg=1255480 date=1396417685
Op mijn vorige opleiding, MBO4 chemisch analist, kregen wij geen rekenen, tevens krijgen wij ook geen examen rekenen bij onze HTV-P opleiding.

Wat mij wel verbaasd is dat je niet kon kiezen om door te gaan voor agent, terwijl je er wel geschikt voor bevonden bent.
Is het dan ook niet mogelijk om het jaar verkorting te laten vallen, en in te stromen in het eerste jaar voor agent?
Ik las gisteravond dat schijnbaan niveau 3 wel aansluit. Ga zo eens contacten met school.

Ja daar heb ik het over gehad. Dat kon niet want er stonden/staan al veel andere in de wachtrij en dat zou niet eerlijk zien, aldus werving.

Ik weet niet wanneer je gestopt met met MBO. Ik zat in het eerste cohort waarbij we examen moesten doen ik rekenen en Nederlands, omdat het een landelijke pilot was hoefden we geen voldoende te halen.. (vreemd)

Wat ik wel opvallend vind is dat jij aanzienlijk korten hebt stage gelopen dan dat ik dat heb gedaan. Ik heb twee maanden stage gelopen bij de politie, en vervolgens twee maanden bij staatsbosbeheer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #26 Gepost op: 2 april 2014, 11:05:04
In de tweede helft van de vorige eeuw kon een ieder na een korte opleiding politieman oid worden en kon men middels beperkte cursussen verder doorgroeien.
Functioneerde men toen slechter of beter dan tegenwoordig ?


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #27 Gepost op: 2 april 2014, 15:17:10
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1255493 date=1396428385
Ik las gisteravond dat schijnbaan niveau 3 wel aansluit. Ga zo eens contacten met school.

Ja daar heb ik het over gehad. Dat kon niet want er stonden/staan al veel andere in de wachtrij en dat zou niet eerlijk zien, aldus werving.

Ik weet niet wanneer je gestopt met met MBO. Ik zat in het eerste cohort waarbij we examen moesten doen ik rekenen en Nederlands, omdat het een landelijke pilot was hoefden we geen voldoende te halen.. (vreemd)

Wat ik wel opvallend vind is dat jij aanzienlijk korten hebt stage gelopen dan dat ik dat heb gedaan. Ik heb twee maanden stage gelopen bij de politie, en vervolgens twee maanden bij staatsbosbeheer.

Ik loop in in totaal 9 weken stage bij de politie en 9 weken stage bij handhaving, dit is wel verdeeld over 2 jaar.
Ik heb het nog nagevraagd bij mij op school, hier wordt gezegd dat dat inderdaad waar is, mede omdat er over een onbepaalde tijd niemand, ook geen burgers, meer op de functie agent aangenomen worden. Aldus mijn school.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #28 Gepost op: 3 april 2014, 11:31:00
Ik zelf volg ook de HTV opleiding, in Amsterdam, ik lees dat er wat stages betreft best veel verschil is. Ik loop 4x 3 weken stage bij de politie in 2 jaar. Hiernaast mag ik zelf ook een stageplek zoeken, met betrekking tot de opleiding. Dit betreft 160 uur, wat ongeveer overeenkomt met 4 werkweken.

Wat de doorstroming naar de PA betreft; Ik vind het percentage van het aantal mensen dat aangenomen wordt ook erg laag. En hoor hier op school dat de HTV'ers die wel doorgestroomd zijn naar het 2e leerjaar een flinke achterstand hebben ten opzichte van aspiranten die vanaf leerjaar 1 op de PA zitten. Of dit klopt weet ik echter niet, maar nogmaals dit is wat ik hier op school hoor.

En wat EHBO betreft, wij krijgen in Amsterdam wss geen EHBO cursus omdat hier geen geld voor is... :-\
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


maas4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #29 Gepost op: 3 april 2014, 12:35:17
Ik zit nog te twijfelen tussen de opleiding HTV of de opleiding HTV-P.
Ik dacht dat de HTV-P opleiding goed aansluit op het politie onderwijs, maar in de praktijk heb je aan dat politie arrangement niet veel als ik het zo door lees op dit forum.
Wat zouden jullie adviseren HTV of HTV-P?