Bediening OGS

Auteur Topic: Bediening OGS  (gelezen 11095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2014, 10:29:59
Ik zou zelf de fijnste plek vinden langs het stuur.

Rood is waar die zat bij de OVD-G Touran en Blauw is waar die volgens mij het prettigste zit voor bediening tijdens het rijden

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,330
Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2014, 10:57:53
Als je niet te veel aan het dashboard wil vertimmeren zal de autoradio/cdspeler het veld moeten ruimen...


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2014, 11:00:20
Bij die auto is er toch al veel aan vertimmerd: Houder voor porto, houder voor telefoon, Parrot systeem erin en dat allemaal rond dat middenstuk van het dashboard
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2014, 11:01:34
Citaat van: André Welten link=msg=1280340 date=1403859473
Als je niet te veel aan het dashboard wil vertimmeren zal de autoradio/cdspeler het veld moeten ruimen...

Dat gebeurd helaas standaard bij politievoertuigen...  :(
Senior GGP / Oost-Brabant


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2014, 11:04:47
Citaat van: Nick link=msg=1280344 date=1403859694
Dat gebeurd helaas standaard bij politievoertuigen...  :(

Dit was een OVD-G van Limburg-noord, ben een foto aan het zoeken van deze, had de balk ook redelijk naar achteren liggen op het dak, maar vind geen foto.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2014, 11:24:34
Als ie op een fijne plek achter de pook zit in je hem bedienen tijdens het schakelen. Tevens heb je dan een stabiel hand omdat die op de pook rust ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:26:05
Citaat van: cavia link=msg=1280350 date=1403861074
Als ie op een fijne plek achter de pook zit in je hem bedienen tijdens het schakelen. Tevens heb je dan een stabiel hand omdat die op de pook rust ;)

Het was een automaat, pook staat zo voor Drive dat je er met moeite aan kan....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 11:41:03
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1280351 date=1403861165
Het was een automaat, pook staat zo voor Drive dat je er met moeite aan kan....
http://www.oneighturbo.com/wp-content/uploads/2008/02/compare/interior/volkswagen_touran_int_lg.jpg

De pook staat bij drive juist in een stand dat je er wel makkelijker bij kan, en in de "S" stand heb je nog meer ruimte. In de Parkeerstand wordt het inderdaad wat lastiger.

In sommige regio's is het sowieso geen optie om de bediening van ogs op de blauwe plek te zetten, daar zit namelijk al een beeldscherm van het orion systeem.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 11:50:05
Hier zat ook inderdaad nog dat scherm er, wat zo ver naar rechts stond dat er links ruimte was voor het Parrot systeem en portohouder. Maar ik vond het toen er in die touran best krapjes voor de bediening van OGS op die plek, ik zou het fijner hebben ingedeeld zodat je er makkelijker bij zou kunnen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 27 juni 2014, 11:54:17
Zelf heb ik ook diverse kastjes en plaatsen gezien waar deze bevestigt zaten. Het punt is vaak ook wat voor bediening heb je? Want zoals de huidige van de politie of de oude die ik gebruikt heb

zijn degelijk en geven ook zonder te kijken een goede feedback met het hoe en wat. En ik heb ook eigenlijk nooit echt problemen gehad met de locatie zoals hij op de foto staat. Ideaal voor de bestuurder en voor de bijrijder.

Helaas hebben wij tegenwoordig een ander kastje welke in mijn ogen iets minder is. Vaak problemen met welk knopje heb ik nu, en omdat hij vrij lang is zijn de plaatsen gelimiteerd. Maar als je een beetje ervaring heb de bediening dan vind je altijd wel manieren zodat je op een snelle manier de balk kan bedienen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v