Zeer grote brand (rietgedekte woning) Burgemeester van Ommerenweg - Blokzijl 23-03-2014

Auteur Topic: Zeer grote brand (rietgedekte woning) Burgemeester van Ommerenweg - Blokzijl 23-03-2014  (gelezen 34724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ZMM832

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Citaat van: Dimeg link=msg=1254117 date=1395843986
hmm *kuch* afbrandscenario *kuch*
Ik zou inderdaad zeker mijn geld niet zetten op een goede afloop. Aan de andere kant zijn zo visiueel beeldbepalend hier in het Groene Hart, dat ze waarschijnlijk herbouwd zullen worden. Waarom dan niet aan de voorkant al wat investeren in grotere kansen bij een brand?
Uiteraard is dit aan de eigenaren, http://www.molenviergangaarlanderveen.nl/molenviergang
(Nr3 is in onze verzorging, het paadje erheen is een dikke 150m, alleen bij droogte goed bereidbaar en dan hou ik hem liever vrij voor de AL die er vast later zal aankomen).

{Mods; mogelijk de molens even afsplitsen van dit topic?}


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: ZMM832 link=msg=1254150 date=1395850922
Ik zou inderdaad zeker mijn geld niet zetten op een goede afloop. Aan de andere kant zijn zo visiueel beeldbepalend hier in het Groene Hart, dat ze waarschijnlijk herbouwd zullen worden. Waarom dan niet aan de voorkant al wat investeren in grotere kansen bij een brand?
Uiteraard is dit aan de eigenaren, http://www.molenviergangaarlanderveen.nl/molenviergang
(Nr3 is in onze verzorging, het paadje erheen is een dikke 150m, alleen bij droogte goed bereidbaar en dan hou ik hem liever vrij voor de AL die er vast later zal aankomen).

{Mods; mogelijk de molens even afsplitsen van dit topic?}

Dus als het niet droog is komt die ladder er waarschijnlijk niet als ik het goed begrijp.
Bovendien een enkele ladder bij een uitslaande molenbrand lijkt mij niet al te overdadig.

Het ingraven/leggen van ca 150 meter 4" buis/leiding (PVC buis zoals de landbouwers ook op grote schaal gebruiken) is binnen de kortste keren gedaan als het daar mogelijk is en mag. Het kost echt geen schatten aan geld.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Ook al wordt een molen herbouwd, meestal is er dan wel een meer dan honderd jaar oud bouwwerk verloren gegaan. En een herbouwde molen heeft ook een probleem met onderhoudssubsidies (gelezen op een molenforum)  omdat het eigenlijke monument verloren is.