Twee overvallers omgekomen bij overval op juwelier Goldies Milhezerweg - Deurne 28-03-2014

Auteur Topic: Twee overvallers omgekomen bij overval op juwelier Goldies Milhezerweg - Deurne 28-03-2014  (gelezen 58807 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Tja, als je leest dat de eigenaar in zijn hand is geraakt, dan wekt dat de indruk dat de overvallers ook gewapend waren. Er vanuit gaande dat de vrouw niet haar eigen man in zijn hand heeft geschoten.

Dit voorspelt in ieder geval een emotionele rechtszaak met een beroep op noodweer. Ik ben benieuwd of de vrouw in kwestie een verlofhouder was of dat het hier gaat om een verboden wapen. Al zou het natuurlijk ook nog kunnen dat het wapen in kwestie van de overvallers was. Allemaal mogelijkheden....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Hoor het net, mijn eenheid. Vreselijk nieuws


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De juwelier zal na de vorige ervaring wel voldoende bewakingscamera's hebben geplaatst.


P1216

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • geintresseerd in hulpverlening oa Politie
Gezien de impact van een overval en dat er zelfs in de hand is geschoteb van de eigenaar zegt al genoeg over de overvallers zelf. Tegenwoordig zijn ze al heel geweldadig. Mijn mening is dat de vrouw van de eigenaar goed heeft gehandeld in zo'n heftige situatie dat het laatste middel wel moest. Kan niets anders zeggen het risico van het vak en dat de vrouw handelde uit noodweer. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met het proces.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Citaat van: P1216 link=msg=1254543 date=1396034466
Gezien de impact van een overval en dat er zelfs in de hand is geschoteb van de eigenaar zegt al genoeg over de overvallers zelf. Tegenwoordig zijn ze al heel geweldadig. Mijn mening is dat de vrouw van de eigenaar goed heeft gehandeld in zo'n heftige situatie dat het laatste middel wel moest. Kan niets anders zeggen het risico van het vak en dat de vrouw handelde uit noodweer. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met het proces.

En die mening baseer je op.......???

En heb ik ergens iets gemist of is er al duidelijk wat er gebeurt is?
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: P1216 link=msg=1254543 date=1396034466
Gezien de impact van een overval en dat er zelfs in de hand is geschoteb van de eigenaar zegt al genoeg over de overvallers zelf.

Volgens mij zegt dat helemaal niets over de overvallers. Misschien wilde de eigenaar zijn vrouw wel tegenhouden toen zij wilde schieten en raakte hij daardoor gewond in zijn hand. We weten op dit moment nog erg weinig en dus zijn er diverse scenario's mogelijk.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: Chris81 link=msg=1254544 date=1396034785
En die mening baseer je op.......???

En heb ik ergens iets gemist of is er al duidelijk wat er gebeurt is?
Er kan zoveel gebeurd zijn. Misschien heeft de man wel het wapen van de overvallers willen afpakken, is bij de worsteling in zijn hand geschoten, de vrouw heeft het wapen toch te pakken gekregen en heeft op de overvallers geschoten. Zo kunnen we nog wel meer speculeren.....
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik heb geen greintje medelijden met de overvallers. Gelukkig zullen ze nooit meer de kans krijgen om het nog eens te proberen.
Wel met de juwelier en zijn vrouw, deze zullen nooit meer dit trauma vergeten.
Gelukkig zijn ze er levend vanaf gekomen. Wel triest dat hun dit heeft moeten overkomen ondanks alle beveiligingsmaatregelen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2087821063/Daders+doodgeschoten+bij+gewapende+overval+Goldies+Deurne+vermoedelijke+schutter+vrouw+juwelier.aspx

Langer artikel.

Halverwege:
"De vrouw van de juwelier zou de overval thuis hebben gezien op bewakingsbeelden en vervolgens met de auto naar de winkel zijn gereden. Vervolgens zou de vrouw de twee daders hebben neergeschoten, melden diverse buurtbewoners."


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Inmiddels staat er genoeg speculatie in het topic. Gelieve het in de verdere discussie bij feiten te houden.