Twee overvallers omgekomen bij overval op juwelier Goldies Milhezerweg - Deurne 28-03-2014

Auteur Topic: Twee overvallers omgekomen bij overval op juwelier Goldies Milhezerweg - Deurne 28-03-2014  (gelezen 58966 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=_L915rdozj8
Overval op juwelier Deurne: twee overvallers doodgeschoten
edtvnl
Gepubliceerd op 28 mrt. 2014
Citaat
Juwelierszaak Goldies aan de Milhezerweg in Deurne is vrijdagavond rond 17.40 uur overvallen. De eigenaar van de juwelierszaak raakte zwaargewond, zijn vrouw schoot vermoedelijk de twee overvallers dood.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=4XGMvanrsUc
Twee doden bij gewapende overval op juwelier Goldies Deurne
112brabantnieuws
Gepubliceerd op 28 mrt. 2014
Citaat
Deurne - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt. Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.

'Bellen om binnen te komen'
Bij juwelier Goldies moet je eerst aanbellen, daarna wordt de deur pas open gemaakt. Om hoeveel overvallers het gaat is niet bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Meerdere off-topic berichten verwijderd.

Indien iemand het daar niet mee eens is, dan kan dit via "Meld bericht aan het moderatorteam" besproken worden, en niet hier in het topic.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: TheFlie link=msg=1254610 date=1396062624
Het zijn wel de overvallers die de grove fout begaan een misdaad te plegen. Juweliers kiezen er niet voor, die worden ermee geconfronteerd. Dit is precies de reden waarom ik op Wilders stem. Straks krijgen overvallers 2 maanden en degene die het overkomt wel 5 jaar. Dat is pas de omgekeerde wereld. Wie bedreigt nu wie?!

Chapeaux voor de juwelier, dit is pas gerechtigheid. Het zal ze leren andermans eigendommen te willen stelen.
Alleen vraag ik me af of dit een wenselijke situatie is. Nu is het noodweer, dit kan ook snel afglijden naar het voor eigen rechter spelen.
In dit geval is het een dom bedrijfsongeval voor die overvallers, maar ook hier zal de rechter goed moeten kijken wat er nu feitelijk is gebeurd.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: Pino112 link=msg=1254551 date=1396035602
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2087821063/Daders+doodgeschoten+bij+gewapende+overval+Goldies+Deurne+vermoedelijke+schutter+vrouw+juwelier.aspx

Langer artikel.

Halverwege:
"De vrouw van de juwelier zou de overval thuis hebben gezien op bewakingsbeelden en vervolgens met de auto naar de winkel zijn gereden. Vervolgens zou de vrouw de twee daders hebben neergeschoten, melden diverse buurtbewoners."

en als dat waar is zal "noodweer" niet echt op gaan in dit geval.

en daarnaast is het natuurlijk ook de vraag waarom ze een vuurwapen had.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: StevenQ link=msg=1254612 date=1396073189

en daarnaast is het natuurlijk ook de vraag waarom ze een vuurwapen had.
De politie zal dit wel heel erg graag willen weten ja. En een rechter zal dit uiteindelijk ook wel graag willen weten.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: Peter71 link=msg=1254613 date=1396073481
De politie zal dit wel heel erg graag willen weten ja. En een rechter zal dit uiteindelijk ook wel graag willen weten.

en als ze de tijd had om met de auto naar de winkel te rijden, waarom heeft ze dan niet gewoon de politie gebeld?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: StevenQ link=msg=1254615 date=1396074968
en als ze de tijd had om met de auto naar de winkel te rijden, waarom heeft ze dan niet gewoon de politie gebeld?
Ik lees in de De Telegraaf:
Citaat
Volgens getuigen zag Marina Sanders op een videocircuit in hun nabijgelegen woonhuis
Dit kan het huis naast de winkel zijn...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Bert65 link=msg=1254578 date=1396044229
Ik ben het wel met Red eens. Ik ben alleen bang dat het echtpaar als voorbeeld gesteld zal worden en hier een hogere straf voor krijgt.
Als "Bontkraagje" iets uithaalt en in de krant komt, heeft dit vaak positief resultaat voor de straf en komt hij er af met een paar uur schoffelen.

Wat mij aan de beelden opvalt is dat de PD tenten buiten worden geplaatst. Volgens De Telegraaf lagen hier de overleden overvallers. Dat betekent dat zij op het moment van schieten niet in de winkel zijn, hetzij omdat ze proberen binnen te komen of net op de weg naar buiten waren. Dat is een van de dingen die cruciaal is voor de schuldvraag, hoewel in alle scenario's noodweer nog altijd mogelijk is, net zoals enkele ander rechtvaardiging- en schulduitsluitingsgronden.

Zolang er niet meer bekend gemaakt wordt kunnen we alleen speculeren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: StevenQ link=msg=1254615 date=1396074968
en als ze de tijd had om met de auto naar de winkel te rijden, waarom heeft ze dan niet gewoon de politie gebeld?
Misschien was de politie ook al wel aanrijdend...