Ebola virus in West-Afrika

Auteur Topic: Ebola virus in West-Afrika  (gelezen 160360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #50 Gepost op: 27 juli 2014, 21:42:59
Citaat van: kens62 link=msg=1286019 date=1406486810
Beste Lunatum,

Dit topic is een van de vele topics waarin een ieder zijn/haar onderbouwde mening mag geven.

Een verwijzing naar de Oekraïne vind ik dan ook ongepast omdat er meer, ook erg het ook is, in de wereld gebeurd.
Vooralsnog zie ik (mijn mening) geen sterke onderbouwing dat ik me in Nederland zorgen moet maken over Ebola. Aerogene transmissie is niet beschreven danwel bewezen en zelfs besmetting in NL via bush-meat lijkt op dit moment niet erg waarschijnlijk.


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #51 Gepost op: 27 juli 2014, 22:07:58
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1285915 date=1406419074
kuch kuch

KUCH ...... kuch....


Het scheelt wel dat mensen die aan ebola lijden over het algemeen doodziek in bed liggen en niet vrijwillig een tochtje in een drukke metro maken.  ;)

Wat is overigens je onderbouwing van "kuch kuch"? Aerogene transmissie is nou net de enige besmettingsweg die niet is aangetoond. Ik zou me meer zorgen maken om de zweetdruppels van de mensen op de foto.


Gast

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 28 juli 2014, 00:45:38
Mijn reactie met "kuch kuch" en afbeeldingen is een herhaling van 13 april waarbij ik reageerde op een posting
Citaat
Citaat
Mensen leven op voldoende afstand van elkaar
Zie daar het verband, geen onderbouwing verder, ik ben niet thuis in enige vorm van transmissie behalve een automatische onder een 5.7liter blok.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #53 Gepost op: 28 juli 2014, 06:29:31
En ook toen is er gezegd dat dicht op elkaar leven weinig invloed heeft.
Vermoedelijk zal het wel een virus zijn waar de mensheid vroeg of laat massaal aan gaat sterven, maar dat zal eerder een Influenzavirus (griepvirus) zijn dan Ebola.
Arts  www.alphalog.nl


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #54 Gepost op: 28 juli 2014, 06:35:58
Citaat
Grenzen Liberia dicht in strijd tegen ebola
Liberia heeft zondag de grenzen gesloten om de verspreiding van het zeer besmettelijk en dodelijke ebola-virus te beteugelen.

Op de luchthaven en enkele grensposten die wel open blijven, gelden strenge voorzorgsmaatregelen. Daarnaast zijn er restricties aangekondigd voor openbare bijeenkomsten, zoals demonstraties.

www.nu.nl/buitenland/3838848/grenzen-liberia-dicht-in-strijd-ebola.html


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #55 Gepost op: 30 juli 2014, 08:22:35
Hoofdbestrijder ebola dood
De arts die de aanpak van ebola in Sierra Leone leidde, is zelf aan het virus overleden. Dat melden de gezondheidsdiensten in het West-Afrikaanse land.
Vorige week maakte de regering van Sierra Leone bekend dat de 39-jarige viroloog Sheik Umar Khan met het uiterst besmettelijke en dodelijke virus besmet was geraakt. Khan werd toen overgebracht naar een kliniek van Artsen zonder Grenzen.
Khan werd in zijn land als een held beschouwd. Hij heeft meer dan 100 mensen die met het vrirus besmet zijn geraakt behandeld. lees verder


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #56 Gepost op: 30 juli 2014, 15:10:30
Belgische media melden dat een week geleden ook drie verpleegkundigen uit hetzelfde ziekenhuis als Khan aan de ziekte zijn overleden.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #57 Gepost op: 31 juli 2014, 08:29:59
Universiteitsziekenhuis in Hamburg is voorbereid op komst ebola-patiënten.

Klinikum bereit für BehandlungEbola-Kranker soll nach Hamburg fliegen
Seit Monaten wütet das Ebola-Virus in Westafrika. Jetzt könnte zum ersten Mal ein Infizierter in Deutschland behandelt werden. Die Experten des Hamburger Uniklinikums sind für den Ernstfall gewappnet.
Erstmals seit dem Ebola-Ausbruch in Westafrika könnte ein infizierter Patient in Deutschland behandelt werden. Die Weltgesundheitsorganisation hat beim Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf (UKE) angefragt, ob ein Mitarbeiter einer Gesundheitsorganisation dort versorgt werden könnte, wie UKE-Sprecherin Christine Trowitzsch sagte. Der Mann war in die medizinische Versorgung von Ebola-Patienten eingebunden.

Die Hansestadt sei zur Aufnahme des Erkrankten bereit und darauf vorbereitet, hieß es beim UKE und der Hamburger Gesundheitsbehörde. Die Sicherheitsvorkehrungen sind Trowitzsch zufolge so hoch, dass es für Mitarbeiter und Öffentlichkeit keinen Grund zur Sorge gebe. Nach Ansicht der Gesundheitsbehörde ist es allerdings ungewiss, ob der Mann tatsächlich in der Hansestadt betreut wird. "Ob dieser Patient jemals ankommt, ist höchst fraglich", sagte Sprecher Rico Schmidt. So müsse der Kranke etwa transportfähig sein. lees verder

Volgens geruchten zou de inmiddels overleden viroloog Sheik Umar Khan opgenomen worden.

Hamburg – Schon 672 Ebola-Tote in Afrika, die Seuche breitet sich rasant aus. Jetzt könnte sie auch nach Deutschland kommen: Laut „Hamburger Abendblatt“ hat sich das Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf (UKE) bereit erklärt, einen Patienten aus Afrika einfliegen zu lassen und zu behandeln!
Dem Bericht zufolge hatte die Weltgesundheitsorganisation (WHO) um Aufnahme des Kranken gebeten. Das UKE bestätigte die WHO-Anfrage. „Wir haben den Hamburger Seuchenstab aktiviert und in Abstimmung mit allen zuständigen Behörden und öffentlichen Einrichtungen unsere grundsätzliche Bereitschaft erklärt“, sagte eine Sprecherin zum „Abendblatt“.
Nach Informationen der Zeitung soll es sich bei dem Kranken um einen „wichtigen Mediziner“ handeln, der im Kampf gegen Ebola in Sierra Leone aktiv ist. Möglicherweise sei es der berühmte Virologe Sheik Umar Khan (39).

In het ziekenhuis zijn vele veiligheidsmaatregelen

A German hospital in Hamburg agreed to accept patients following a request from the World Health Organization (WHO), Deutsche Welle reports. Doctors assure that the utmost precautions will be taken to make sure the disease does not spread during treatment. The patients will be kept in an isolation ward behind several airlocks, and doctors and nurses will wear body suits with their own oxygen supplies that will be burned every three hours.
German authorities were expecting the arrival of Sheik Umar Khan, an Ebola expert who caught the disease while treating patients in Sierra Leone, but he died before he could be transported.
"We were actually anticipating the patient's arrival over the weekend," Dr. Jonas Schmidt-Chanasit, head of the viral diagnostic unit at Hamburg's Bernhard-Nocht-Institute, told German public broadcaster NDR.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #58 Gepost op: 31 juli 2014, 09:01:15
RIVM @rivm
Geen extra maatregelen in Nederland om #ebola-uitbraak in Afrika. s.vk.nl/3706096 via @volkskrant
3:24pm · 30 Jul 2014


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #59 Gepost op: 2 augustus 2014, 07:45:55
Citaat
Eerste ebolapatiënt zaterdag in VS

De Verenigde Staten maken zich op voor de komst van twee Amerikaanse ebolapatiënten. Het Emory Academisch Ziekenhuis in Atlanta liet weten zaterdag de eerste patiënt te verwachten. ''De tweede patiënt volgt in de komende dagen'', zei een woordvoerster.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3843161/eerste-ebolapatient-zaterdag-in-vs.html
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever