Dynaovd

Auteur Topic: Dynaovd  (gelezen 13362 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2014, 03:05:39
Citaat van: Hunter link=msg=1302815 date=1413671382
Ik weet dat men in Rijnmond ooit het idee had om via plaatsbepaling dmv GPS de dichtstbijzijnde TS te kunnen alarmeren. Het kan immers zijn dat deze na een vorig incident dichterbij een nieuwe melding is dan GMS normaal gesproken zou denken op basis van de locatie van de kazerne. Dan krijg je dus een dynamische KVT en dat lijkt me nog complexer, daar heb ik dan ook nooit meer iets over vernomen ;)

Op het gebied van ambulancezorg gebeurd dat toch al erg lang? Ik zie regelmatig ritten bijkomen waarbij de standplaats van de gepiepte ambulance soms wel 2 uur rijden is. Ze reden net in de buurt en de computer zag ze als eerste.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2014, 09:17:56
Het komt neer op een AIS systeem zoals in de scheepvaart maar dan te land.

De verschillende scheepstypen worden vervangen door de diverse hulpverleningsvoertuigen en hulpverleners.
Zoekgebied even aangeven aan de hand van de locatie calamiteit en je ziet snel wat en wie er in de buurt is en op welke afstanden. Ook kan heel eenvoudig worden gevraagd om alleen een overzicht te geven van de specifieke hulpverleners en hulpverleningsvoertuigen in de buurt.
Er moet natuurlijk wel een geprogrammeerd signaal worden afgegeven door het voertuig of de persoon oid.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2014, 09:42:01
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1302827 date=1413680739
Op het gebied van ambulancezorg gebeurd dat toch al erg lang? Ik zie regelmatig ritten bijkomen waarbij de standplaats van de gepiepte ambulance soms wel 2 uur rijden is. Ze reden net in de buurt en de computer zag ze als eerste.

Bij de ambulance zit er een planner die het dichtstbijzijnde voertuig opzoekt en de dekking weer zo optimaal mogelijk maakt toch? Dat alarmeren kan dus ook niet zonder menselijke hulp....
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2014, 09:49:54
Er is door citygis een of andere tool daarvoor gemaakt..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2014, 10:45:11
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1302827 date=1413680739
Op het gebied van ambulancezorg gebeurd dat toch al erg lang? Ik zie regelmatig ritten bijkomen waarbij de standplaats van de gepiepte ambulance soms wel 2 uur rijden is. Ze reden net in de buurt en de computer zag ze als eerste.

De ambulancedienst werkt niet met een kazernevolgordetabel.


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #25 Gepost op: 8 maart 2015, 10:12:45


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #26 Gepost op: 13 april 2015, 06:00:56
Voorheen hadden we hier in deze hoek (IJsselland) de OvD Steenwijkerland, OvD Dalfsen-Staphorst-Zwartewaterland etc. etc.
Nu ineens is het OvD Noord, OvD Midden etc.

Steenwijkerland is blijkbaar Noord geworden waarbij hij ook ingezet zal worden in de regio Staphorst. Vanwaar deze keuze? Beide gebieden liggen redelijk uit elkaar.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #27 Gepost op: 13 april 2015, 08:37:15
Citaat van: ColinC link=msg=1343250 date=1428897656
Voorheen hadden we hier in deze hoek (IJsselland) de OvD Steenwijkerland, OvD Dalfsen-Staphorst-Zwartewaterland etc. etc.
Nu ineens is het OvD Noord, OvD Midden etc.

Steenwijkerland is blijkbaar Noord geworden waarbij hij ook ingezet zal worden in de regio Staphorst. Vanwaar deze keuze? Beide gebieden liggen redelijk uit elkaar.

Sinds 1 april is er een nieuwe indeling van vijf OVD-gebieden. OVD-gebied Dalfsen-Staphorst-Zwartewaterland is opgeheven.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #28 Gepost op: 13 april 2015, 09:09:55
Jeetje.. Niet eens meegekregen.. Door bezuinigingen??


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #29 Gepost op: 14 april 2015, 07:53:19
Citaat van: ColinC link=msg=1343260 date=1428908995
Jeetje.. Niet eens meegekregen.. Door bezuinigingen??

Nee, uitstroom en doorstroom gaf voorzienbare knelpunten waardoor maatregelen genomen moesten worden. Daarom een herindeling met iets grotere gebieden, waardoor ook de meldingen en ervaring per OVD toeneemt. Dat maakt het interessanter voor de meesten. (Aanrijtijd wordt soms wel iets langer.) De piketten zijn nu uitgebreid van 4 naar 5 man per piket zodat er iets meer speling is bij ziekte en verlof. (Qua geld maakt het dus weinig uit. 6 cluster x 4 man of 5 clusters x 5 man man.)