ANPR Automatic Number Plate Recognition

Auteur Topic: ANPR Automatic Number Plate Recognition  (gelezen 61434 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2009, 23:24:24
Zolang het geen ''tientjes-boetes'' op gaat leveren, hebben ze mijn zegen... ::)


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #31 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:13:49
Zolang het geen ''tientjes-boetes'' op gaat leveren, hebben ze mijn zegen... ::)

Deze camera's hebben niets met boetes te maken.
Overigens is het een prachtsysteem.

Alleen ik denk altijd weer "waarom brengen ze zulke dingen toch weer naar buiten."  ::)
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 9 december 2009, 10:58:19
Nummerplaatherkenning goudmijn voor politie

http://www.echo.nl/al-bu/buurt/redactie/945638/nummerplaatherkenning.goudmijn.voor.politie/
9 december 2009

ALMERE - De automatische nummerplaatherkenning (ANPR) is een goudmijn voor de politie. Een controle in samenwerking met de belastingdienst leverde maar liefst een half miljoen euro op aan (achterstallige) boetes. Tachtig auto's werden van de weg gehaald en één bestuurder belandde in de politiecel.

De controle werd van 09.00 tot 15.30 uur uitgevoerd op de A6 bij Almere Haven. De ANPR's van Politie Flevoland en de Belastingdienst werden aan weerszijden van A6 neergezet, waarbij zowel het inkomend als het uitgaand verkeer werd gefotografeerd. Auto's die in de database voorkwamen, werden door motorrijders van de weg gehaald voor een uitgebreide controle.

In totaal werden er ruim tienduizend voertuigen gefotografeerd, waarbij er 97 hits genoteerd werden. Alle bestuurders moesten eerst een blaastest afleggen, maar geen van de gecontroleerden bleek onder invloed van alcohol.

Het VerkeersTeam schreef enkele tientallen bekeuringen uit wegens onverzekerd rijden, geen APK, technische gebreken aan de voertuigen of het niet kunnen tonen va een identiteitsbewijs. Eén bestuurder reed zonder geldig rijbewijs. Drie bestuurders hadden nog een boete open staan die meteen voldaan kon worden. Een andere bestuurder had meerdere boetes open staan ter waarde van 1.490 euro. Omdat hij die niet direct kon betalen werd hij ingesloten.

Bij de Belastingdienst betaalden 21 bestuurders gezamenlijk ruim 13.000 euro contant/via pin. Op dertig auto's werd beslag gelegd, maar de bestuurders mochten de auto nog wel zelf beheren en dus ook weer meenemen.. Zestien auto's werden in beslag genomen en afgesleept.

Topper was een automobiliste die ruim 53.000 euro moest betalen. De openstaande vorderingen van de Belastingdienst bedroegen bij elkaar een totaal van ruim 500.000 euro.
Samen sterk in de hulpverlening!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #33 Gepost op: 9 december 2009, 12:07:56
Auto's die in de database voorkwamen, werden door motorrijders van de weg gehaald voor een uitgebreide controle.
Bekeurd = betalen. Zo niet krijg je dit soort taferelen, en dan denk ik dat je het er zelf toch naar gemaakt hebt.

Dat zouden ze bij alle soorten van controle moeten doen. Stuk beter dan die flitspalen, maar volgens mij ga ik offtopic.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #34 Gepost op: 9 december 2009, 14:22:51
Wat mij betreft, zou ieder noodhulpvoertuig voorzien mogen -en eigenlijk ook moeten zijn van ANPR!
In ZHZ rijden we met diverse soorten van dit systeem rond en deze werken perfect, op 1 na ( software fouten )
Ik heb er veel plezier aan beleefd, waaronder ook veel gestolen voertuigen of  valse platen aantreffen ( al dan niet rijdend).
Maar bijv. ook handig voor opsporen verdachte voertuigen en voor bijv. veroorzakers van VPO's.
Je voert het kenteken handmatig in en je hoeft in principe niets meer te doen ( als alles goed staat in -en afgesteld ). Je hebt een paar extra oogjes ter beschikking!


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #35 Gepost op: 9 december 2009, 14:48:58
Ik heb tijdens enkele verkeerscontroles in mijn gebiedje gebruik gemaakt van de ANPR van de regio Kennemerland.

Inderdaad een perfect middel!
Meerdere malen voertuigen aan de kant gezet na signalering door ANPR.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #36 Gepost op: 10 december 2009, 11:38:40
Dit alles is zo'n vier jaar geleden begonnen in Rotterdam. Het idee is dat men het zelfde gaat doen als in Engeland.
Maar om nu te zeggen dat het en goudmijn is daar ben ik het niet zo mee eens. Als je gaat kijken hoe lang het duurt voor dat iemand in het syteem komt te staan dan heb je al een aantal deurwaarders gehad en ander club's. Dus echt geld leverd het niet op. Je bent meer bezig voor andere dan de politie zelf.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #37 Gepost op: 10 december 2009, 12:24:20
De belasting vaart er wel bij. Als ik soms zie wat ze in R'dam op autoruiten aan stickers plakken...  ::)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #38 Gepost op: 10 december 2009, 12:33:22
Daar heb je in het geheel gelijk aan. Er wordt af en toe wat binnen gebracht. Een tiijd terug hadden we er een die moest even euro 50.000 af tikken en zonder te blikken en blozen werd het allemaal betaald.

Soms zie ook gewoon dat mensen het geld gewoon op zak hebben voor het geval dat ze mee moeten en dan betalen ze gelijk hun schuld.
Maar goed er kan nog veel meer met dit systeem. Wordt vervolgd


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 10 december 2009, 13:48:20
Hier een filmpje over ANPR bij de Rotterdamse Belastingdienst (van de gemeente dus).

http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?movie=http://avrostream/OPBN_s4_deurwaarderrdam.wmv&rid=1
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s