Serious Rescue 2013 (Reddingsbrigade in actie voor #SR13)

Auteur Topic: Serious Rescue 2013 (Reddingsbrigade in actie voor #SR13)  (gelezen 13161 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #10 Gepost op: 24 december 2013, 15:38:20
Was weer een geslaagd evenement :) Gezelligheid ten top en toch de vaarkunsten weer even kunnen oefenen  O0


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #11 Gepost op: 24 december 2013, 16:27:09
Binnenkort maar even de droogpakken aan een grondige inspectie onderwerpen!

Was zeker geslaagd voor wat betreft de logistieke operatie en het heeft nog een leuk bedrag opgeleverd ook.

Groeten,
Mark


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2013, 14:00:45
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 27 december 2013, 10:47:58
mooi om te zien en om alles gevolgd te hebben via twitter. Geslaagde actie.

Zag op de foto's veel vletjes, weet iemand wat voor andere boten er mee voeren. Was er van te voren nog een max door vaart hoogte aangeven voor de route. Kan me voorstellen dat de Thinsilvers toch daar rekening mee moesten houden?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


lifeguard noordwijk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2014, 12:46:32
Van mij mogen ze ook stoppen met de onzin van het glazenhuis en dus ook serious rescue. Blijf het vreemd vinden dat er zoveel geld naar het buitenland gaat, dit alles terwijl er Nederland genoeg armoede is. Ook vind ik het vreemd dat brigades en vooral Reddingsbrigade Nederland hier aan mee willen werken. Er zijn legio brigades die het geld harder nodig hebben, dan het buitenland. Daarbij komt het geld toch nooit op de juiste plek trecht.

Ook de verhalen die ik over serious rescue heb gehoord van diverse deelnemers liegen er ook niet om  veel onderkoelingen , slechte maaltijden, geen goede parcour kennis, slechte communicatie vanuit organisatie en ook hoorde ik dat de vaarkunsten van diverse brigades ver beneden peil waren. Heb wat filmbeelden gezien en inderdaad zag er niet best uit.

Serious rescue organiseren alleen voor de gezelligheid is volgens mij geen optie.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2014, 13:01:38
Citaat van: lifeguard noordwijk link=msg=1236547 date=1389613592
Van mij mogen ze ook stoppen met de onzin van het glazenhuis en dus ook serious rescue. Blijf het vreemd vinden dat er zoveel geld naar het buitenland gaat, dit alles terwijl er Nederland genoeg armoede is. Ook vind ik het vreemd dat brigades en vooral Reddingsbrigade Nederland hier aan mee willen werken. Er zijn legio brigades die het geld harder nodig hebben, dan het buitenland. Daarbij komt het geld toch nooit op de juiste plek trecht.

Ook de verhalen die ik over serious rescue heb gehoord van diverse deelnemers liegen er ook niet om  veel onderkoelingen , slechte maaltijden, geen goede parcour kennis, slechte communicatie vanuit organisatie en ook hoorde ik dat de vaarkunsten van diverse brigades ver beneden peil waren. Heb wat filmbeelden gezien en inderdaad zag er niet best uit.

Dus heel veel leerpunten en verbeteringspunten voor een volgende oefening of inzet. Als hier dan ook iets mee gedaan wordt is dat toch mooi meegenomen.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2014, 13:26:10
Citaat van: lifeguard noordwijk link=msg=1236547 date=1389613592

Ook de verhalen die ik over serious rescue heb gehoord van diverse deelnemers liegen er ook niet om  veel onderkoelingen , slechte maaltijden, geen goede parcour kennis, slechte communicatie vanuit organisatie en ook hoorde ik dat de vaarkunsten van diverse brigades ver beneden peil waren. Heb wat filmbeelden gezien en inderdaad zag er niet best uit.

Serious rescue organiseren alleen voor de gezelligheid is volgens mij geen optie.

Onderkoeling vind ik vreeemd, zag grotendeels vletten. Deze zouden in deze omstandigheden ook ingezet moeten kunnen worden dus zou je daar ook last van onderkoeling krijgen? Kortom dan is het een goed leer en oefen moment. Ook vaarkunsten is dit dus een goed leer moment voor. Maaltijden en parcours zijn ook dingen waar je mee te maken krijgt als je ingezet wordt.

Dus ik sluit me bij bdneema aan, hoop dat hier wat mee gedaan wordt en het als goed leermoment gezien wordt. Ook wij zijn weer aan het kijken om volgend jaar evt met Serious Rescue mee te doen als dit gaat komen maar dan idd voor de ervaring een keer en tja een goed doel is dan mooi maar voor mij persoonlijk minder boeiend!

En tja het doel van Serious Request,  laat ze daar gewoon is een NL doel voor nemen!

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


rescuemark

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #17 Gepost op: 9 april 2014, 13:35:35
Voor het eerst op dit forum en leuk om alles even te lezen. Zo blijf je nog eens op de hoogte.

Na het lezen van het forum onderdeel serious rescue : wilde ik toch reageren. Ondanks dat ik voor het steunen van goede doelen ben, ben ik tegen serious rescue. Ik vind namelijk dat brigades zelf het geld goed kunnen gebruiken. Mijn advies aan RN zou dan ook zijn : stop met de onzin van serious rescue en richt je pijlen meer op opleidingen binnen RN en reddingsbrigades.  Persoonlijk zie ik serious rescue ook niet als oefenin g.


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #18 Gepost op: 9 april 2014, 16:11:41
Citaat van: Markvniel link=msg=1231692 date=1388137678
mooi om te zien en om alles gevolgd te hebben via twitter. Geslaagde actie.

Zag op de foto's veel vletjes, weet iemand wat voor andere boten er mee voeren. Was er van te voren nog een max door vaart hoogte aangeven voor de route. Kan me voorstellen dat de Thinsilvers toch daar rekening mee moesten houden?

in de route was de max doorvaar hoogte van tinsilver gerekend al is het toevallig door een niet aangegeven brug fout gegaan

maar ik ben voor SR als oeffen moment zo zie ik het ook het is goed om te leren samenwerken met brigades die niet uit je eigen regio komen, met de brigades uit je eigen regio zie je vaak dat je wel kunt samenwerken maar als je er een uit friesland bij een uit limburg plaatst moet dat wel wennen en dat is zeker een goede oefening

ikben voor serious