Salaris politie

Auteur Topic: Salaris politie  (gelezen 20152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #20 Gepost op: 6 april 2014, 22:03:26
Juist. Maar dat zei ik volgens mij ook  ;)

In principe 5 dagen werken, tenzij je 4x9 aanvraagt.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #21 Gepost op: 6 april 2014, 22:33:52
Citaat van: Gelderland link=msg=1256670 date=1396814606
Juist. Maar dat zei ik volgens mij ook  ;)

In principe 5 dagen werken, tenzij je 4x9 aanvraagt.

Tegenwoordig is 4x9 toch juist de standaard? In ieder geval in Amsterdam wel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2014, 23:01:56
In NHN niet. Daar is de standaard een 36-urige werkweek met een 8-uurs dienstverband. Al het andere is, na de opleiding, aan te vragen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #23 Gepost op: 6 april 2014, 23:28:15
Gaat nog wel veranderen denk ik. Het is gewoon niet werkbaar met de verschillende dienstverbanden. Doordat de een om 13:30 begon en de ander pas om 14:30, werd de briefing dus pas om 14:30 gedaan. Met veel "weglekuren" tot gevolg. En omdat ze in heel politie Nederland de arbeidsvoorwaarden aan het gelijktrekken zijn, zal het overal wel 9 uur gaan worden.


Eevee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2014, 00:38:38

Ik wil, wanneer er weer vacatures komen, zeker gaan solliciteren voor de functie hoofdagent. Mocht het tegen die tijd allemaal lukken dan is mijn enige struikelblok nog het salaris tijdens de opleiding. Ik werk al een aantal jaar fulltime en ik verdien hier dan ook een fulltime salaris mee. Van dit salaris moet ik mijzelf onderhouden en mijn vaste lasten betalen.

Ik heb op de wervingssite, www.kombijdepolitie.nl,  gelezen dat als je meer dan twee jaar werkervaring hebt dat je salaris dan op een andere manier berekend wordt. Er wordt gesproken van een zogeheten 'standaard berekeningsmethode'.

Kan iemand mij meer informatie geven over deze berekeningsmethode? Op die manier kan ik berekenen of het haalbaar is voor mij om rond te komen.

Alvast bedankt!  O0
Sollicitatie Politiekundige


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #25 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:56:27
Als jij in twee jaar tijd onafgebroken fulltime hebt gewerkt zul je vast een aangepast salaris krijgen. Je moet aan een gemiddelde van 28 uur per week zitten verdeeld over twee jaar en zoals ik zei moet je onafgebroken gewerkt hebben in die twee jaar.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:09:53
Wat vroeger gebeurde is dat ze aan de hand van je salaris een loon berekenden over een dienstverband voor 38 uur in de week. Daar krijg je vervolgens 'korting' van 25% overheen tenzij je daarmee onder een bepaald minimum niveau kwam en dat was je salaris. Daar moest je het mee doen en van onderhandelen was geen sprake, want er waren meer kandidaten dan plekken dus graag of niet...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:53:25
Let op, ook voor mensen die altijd fulltime hebben gewerkt en nu bij de politie instromen is er een maximum salaris tijdens de opleiding. Al ben je directeur van ABN geweest, hoger dan dat salaris krijg je niet zolang je aspirant bent.
Voor N5 is dat bijvoorbeeld schaal 8, trede 6.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:53:50
Citaat van: DiNozzo link=msg=1287958 date=1407427793
Wat vroeger gebeurde is dat ze aan de hand van je salaris een loon berekenden over een dienstverband voor 38 uur in de week. Daar krijg je vervolgens 'korting' van 25% overheen tenzij je daarmee onder een bepaald minimum niveau kwam en dat was je salaris. Daar moest je het mee doen en van onderhandelen was geen sprake, want er waren meer kandidaten dan plekken dus graag of niet...
dat wordt een droge boterham en de kachel enkele graadjes lager in de winter, dan moet het lukken met alle vaste lasten en kosten van tegenwoordig   ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Eevee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #29 Gepost op: 7 augustus 2014, 19:08:11
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Ik heb inmiddels contact gehad met de afdeling werving & selectie via de 'kom bij de politie' Facebook pagina. Daar konden ze mij geen concreet antwoord geven op mijn vraag. Ze zeiden alleen dat ik tegen die tijd 24 salarisstroken mee moet nemen en een overzicht van mijn vaste lasten.

Ze zeiden er inderdaad ook bij dat ze dan een voorstel doen, en daar kan dan niet meer over onderhandeld worden.. Nouja, ik weet in iedergeval al iets meer.. Nu maar wachten op vacatures ;)
Sollicitatie Politiekundige