Bewaren/opslaan van beeldmateriaal

Auteur Topic: Bewaren/opslaan van beeldmateriaal  (gelezen 11924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #20 Gepost op: 18 april 2014, 15:51:09
Citaat van: NikonDirk link=msg=1259364 date=1397755579
Mijn camera heb ik altijd bij me, ik maak dus geen telefoonfoto's.

Als ik besluit externe harde schijven te nemen ipv. een NAS gaan deze op diverse plaatsen in een kluis. Er kan dus relatief weinig mee gebeuren. Een goede opslag van mijn foto's is mij wel wat waard.
 
Helaas heb ik weinig met electronica, een eigen NAS bouwen is in mijn geval dus zeker geen goed idee.

Zoals ik het nu bekijk heb ik meer aan externe schijven dan een NAS. Tenzij iemand nog meer voor/nadelen kan verzinnen. Of een NAS voor thuis en externe schijven buitenshuis in een kluis..?

Backup technisch gezien, is een oplossing met een netwerkschijf "onsite" (dat hoeft niet per se een volledige NAS te zijn.) en een externe harde schijf "off site" het beste. Maar dat is ook het duurste.
De netwerkschijf zorgt voor de dagelijkse backups, ook handig als je per ongeluk iets weg gooit, of je PC crasht, etc.... De externe harde schijf zorgt dan voor een back up per x dagen en wordt veilig opgeborgen op een andere locatie.

(P.s. een kluis is natuurlijk mooi, maar ik doelde vooral op het transport van/naar de kluis. Dat zal dus ettelijke malen gebeuren...)

Maar zoals ik zei, ik ben geen fotograaf en vind dit soort dingen leuk als hobby. Lees en luister vooral naar de mensen in dit topic die wel professioneel bezig zijn met foto's en back-ups. Het gaat natuurlijk vooral om de praktijk! :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten