Sluiting Kazernes Oegstgeest en Leiderdorp

Auteur Topic: Sluiting Kazernes Oegstgeest en Leiderdorp  (gelezen 51936 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #40 Gepost op: 20 april 2014, 13:41:56
Citaat van: 112Davey link=msg=1260146 date=1397988534
De eerste 2 feiten ben ik niet met je eens. Door de verplaatsing van de kazene Leiden-Noord zal de aanrijdtijden niet dusdanig omhoog schieten. De dekkinsgraad van risico panden zal in Oegstgeest juist omhoog gaan en in Leidendorp iets omlaag. Minder slagkracht? Dat lijkt me sterk in een dun bevolkt gebied zoals in Leiden en omgeving (en dus weinig afstand tussen kazerne's). Waarschijnlijk komen de eerste 4 tankautospuiten die bij een zeer grote brand geallemeerd moeten worden uit Leiden zelf.

Dun bevolkt gebied?! Het dichtsbevolkte gebied in de regio HM zal je bedoelen..

Als je straks een middelincident hebt in Leiden e.o. ben je je hele dekking kwijt voor de binnenstad. Dat zal dan in eerste instantie moeten worden opgelost door de nog overgebleven vrijwillige posten uit de omgeving..


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #41 Gepost op: 20 april 2014, 13:44:45
Inderdaad.. Ik heb zelf in Leiden bij de Brandweer gewerkt, en heb mij altijd verbaasd over het feit dat die stad met zijn omgeving maar over 2 beroepsposten beschikt, zeker gezien het feit dat de vrijwillige posten eromheen met regelmaat buiten dienst staan..

Bijzonder, als je het vergelijkt met steden als Den Haag, Amsterdam, Utrecht(natuurlijk is Leiden kleiner, maar dan alsnog een behoorlijke stad)..

Gelukkig liegen de cijfers er niet om, veel uitrukken zijn er niet in Leiden..

Maar dit is zeker het dichtstbevolkte gebied van HM, en daar moet je mee oppassen wat je doet..


F1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #42 Gepost op: 20 april 2014, 13:53:52
Ik bedoel ook dichtbevolkt, excuses. Ondanks was er een mooi voorbeeld in Gouda, vrijdagmiddag. De eerste en 2de tankautospuit van Gouda werden opgeroepen voor een Middelbrand. De derde tankautospuit ging rijden op een omsje, hoezo zou dit niet in Leiden zuid/noord kunnen? Tankautospuiten genoeg binnen Hollands-Midden. De vraag is alleen waar haal je de mensen vandaan? Laat je de mensen van OGT en LDP, LDN Z/N herbezetten? Dat zijn vragen die in de toekomst beantwoord zullen worden. Op slagkracht zal je er echt niet op achteruit gaan denk ik.. I.v.m. bronbescherming kan ik de bron niet openbaar maken. Ik kan je wel vertellen dat de bron uiterst betrouwbaar is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #43 Gepost op: 20 april 2014, 14:15:26
Citaat van: 112Davey link=msg=1260286 date=1397994832
Ondanks was er een mooi voorbeeld in Gouda, vrijdagmiddag. De eerste en 2de tankautospuit van Gouda werden opgeroepen voor een Middelbrand. De derde tankautospuit ging rijden op een omsje, hoezo zou dit niet in Leiden zuid/noord kunnen?

Huh, is er ergens beweerd dat dit niet zou kunnen dan? Natuurlijk gaat dit ook gebeuren maar dat kan uiteraard pas zodra er een complete herbezettingsploeg is en de BvD de TS in dienst meldt. Jij laat het allemaal erg vanzelfsprekend overkomen, alsof alles met 1 knip met de vingers geregeld is. Daarnaast zijn er nog organisatorische verschillen, volgens mij laat Gouda de kazerne (vrijwel) standaard herbezetten, in Leiden gebeurt dit pas in een later stadium. Ja, natuurlijk kan dit ook eerder gebeuren maar dan zal het dus logischerwijs ook vaker gebeuren en dat zal een zekere impact hebben op de organisatie. Niet iedereen zal altijd maar op kunnen draven als de frequentie toeneemt. Heb je daar wel rekening mee gehouden?


F1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #44 Gepost op: 20 april 2014, 14:21:39
Citaat van: Hunter link=msg=1260333 date=1397996126
Ja, natuurlijk kan dit ook eerder gebeuren maar dan zal het dus logischerwijs ook vaker gebeuren en dat zal een zekere impact hebben op de organisatie. Niet iedereen zal altijd maar op kunnen draven als de frequentie toeneemt. Heb je daar wel rekening mee gehouden?

Ik zeg toch ook; Dat zijn zaken die in de toekomst zullen blijken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 20 april 2014, 14:28:28
Citaat van: 112Davey link=msg=1260286 date=1397994832
Ik bedoel ook dichtbevolkt, excuses. Ondanks was er een mooi voorbeeld in Gouda, vrijdagmiddag. De eerste en 2de tankautospuit van Gouda werden opgeroepen voor een Middelbrand. De derde tankautospuit ging rijden op een omsje, hoezo zou dit niet in Leiden zuid/noord kunnen? Tankautospuiten genoeg binnen Hollands-Midden. De vraag is alleen waar haal je de mensen vandaan? Laat je de mensen van OGT en LDP, LDN Z/N herbezetten? Dat zijn vragen die in de toekomst beantwoord zullen worden. Op slagkracht zal je er echt niet op achteruit gaan denk ik.. I.v.m. bronbescherming kan ik de bron niet openbaar maken. Ik kan je wel vertellen dat de bron uiterst betrouwbaar is.
je doet erg opvallende uitspraken. Eerts vraag jeje af waar je de mensen vandaan zult moeten gaan halen om een TS te gaan bemannen, en vervolgens beweer je doodleuk met droge ogen dat er aan slagkracht niet wordt ingelevert. Slagkracht begint met het hebben van mensen, zonder mensen gaat er geen enkele TS de deur uit. En als dit de info id van jouw bron, zou ik nu maar ernstig gaan twijfelen aan jouw bron ::)


F1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #46 Gepost op: 20 april 2014, 15:00:50
Je haalt de subjectieve en objectieve gegevens door elkaar heen. De cijfers zijn objectief en 1000% betrouwbaar. Wat je van de subjectieve gevens vindt moet jij weten  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 20 april 2014, 15:03:22
Citaat van: 112Davey link=msg=1260422 date=1397998850
Je haalt de subjectieve en objectieve gegevens door elkaar heen. De cijfers zijn objectief en 1000% betrouwbaar. Wat je van de subjectieve gevens vindt moet jij weten  ;)
En waar komen die objectieve cijfers vandaan dan?


F1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #48 Gepost op: 20 april 2014, 15:05:32
Volgens mij ben ik duidelijk geweest toch? Ivm met bron bescherming kan ik mijn bron hier niet doodleuk prijsgeven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #49 Gepost op: 20 april 2014, 15:09:31
Citaat van: 112Davey link=msg=1260427 date=1397999132
Volgens mij ben ik duidelijk geweest toch? Ivm met bron bescherming kan ik mijn bron hier niet doodleuk prijsgeven.
Dan blijf ik bij mijn mening 998765