Wel gesolliciteerd, maar niet komen opdagen. Heeft het gevolgen ? #nt

Auteur Topic: Wel gesolliciteerd, maar niet komen opdagen. Heeft het gevolgen ? #nt  (gelezen 6818 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nlajay

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Beste mensen,

Als eerste wou ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Albert-Jan, en woon in Friesland. Ben 23 jaar, en enorm geïnteresseerd in politie al sinds ik klein was.
Maar hier mijn vraag : Ongeveer een jaar geleden was er een vacature open voor hoofd agent in noord-brabant waar ik op gesolliciteerd had. Echter toen ik werd uitgenodigd
voor een voorlichting, moest ik helemaal naar enschede. Normaal is dat geen probleem, maar had opdat moment financiele problemen. Had geen inkomen behalve stufie, en dat was toen destijds net voldoende om mijn huur en dergelijke te betalen. Maar de reis koste 50 euro heen en terug. Dit had ik toen destijds niet, en kon het ook niet lenen. Helaas werd ook geen reiskosten vergoed, niet voor een voorlichting. Dus ik ben toen jammer genoeg niet komen opdagen, en niks meer van me laten horen. Ik denk dat ik niet echt wist wat ik toen moest zeggen. Ik weet nu dat het enorm dom was, want het is iets wat ik al heel lang heel graag wil gaan doen. Ik ben nu dus bang, dat ze mij bij de volgende sollicitatie afwijzen om deze reden.

Is dit inderdaad zo, en zoja hoe kan ik dit goedmaken ?

Ik waardeer alle antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Albert-Jan




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2013, 08:21:07
Het zal heel waarschijnlijk wel in je dossier bij Werving en Selectie staan. De beste manier is om ze op te bellen en met de billen bloot te gaan...

Veel meer kan ik er niet van maken. De politie verkeert in een zeer luxe situatie met meer dan genoeg sollicitanten en weinig plekken te vullen. Het is dus niet zo, zoals sommigen denken, dat de politie op hen zit te wachten. Zij moeten meer op de politie wachten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2013, 10:36:45
Het beste is om inderdaad te bellen en het eerlijk te vertellen. Wat DiNozzo ook al zegt, er zijn heel veel sollicitanten en heel weinig vacatures. Als je weer het selectietraject in gaat zal dit voorval zeker ten sprake komen. Wat zegt het namelijk over je karakter. Ook wat betreft je financiën, je mag geen schulden hebben als je bij de politie komt werken. Dit is een belangrijk onderdeel bij je veiligheidsonderzoek.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


nlajay

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2013, 11:52:09
Bedankt voor de reactie!

Ik had gelukkig geen schulden, maar verdiende te weinig om de reis te kunnen betalen. Ik zal zeker jullie advies overnemen, en contact met ze opnemen. Nogmaals bedankt!


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #4 Gepost op: 7 september 2013, 10:14:14
het beste was natuurlijk geweest als je destijds had gebeld dat je niet zou komen.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2013, 14:59:21
Ik denk persoonlijk dat ze er niet wakker van liggen als een iemand niet op komt dagen bij een voorlichting. Gewoon solliciteren, en als ze toch ernaar vragen dan kan je gewoon eerlijk uitleggen hoe het zit. Als ze hier moeilijk over gaan doen dan is het niet waard om te solliciteren  ;D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2013, 15:08:51
Citaat van: adilos link=msg=1199424 date=1378558761
.....................................
Als ze hier moeilijk over gaan doen dan is het niet waard om te solliciteren  ;D
Als "je" zo'n instelling zou hebben zou je dan überhaupt wel ergens gaan solliciteren.. Op zo'n instelling zit geen enkele werkgever te wachten.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2013, 19:28:25
Gewoon opnieuw solliciteren. Hier zal niemand wakker van liggen... En als er alsnog naar gevraagd wordt kan je het uitleggen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #8 Gepost op: 11 september 2013, 17:41:08
Waarom "hier zal niemand wakker van liggen" en "als ze moeilijk doen is het de moeite niet"...
Het gaat hier over de functie Hoofd Agent van de Politie. Dit is niet vakken vullen bij de appie heijn. Ik vind dat je er wel wat verstandiger mee had om kunnen gaan, zoals ze van te voren bellen of het geld lenen van iemand (ouders, familie, desnoods vrienden).
Hoelang geleden was deze voorlichting? Je kunt uiteraard wel opnieuw solliciteren, en ik zou bij je volgende sollicitatie je excuus aanbieden dat je er niet was en de situatie gewoon uitleggen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Als je niet bent komen opdagen moet je een half jaar wachten om weer te kunnen solliciteren, meestal krijg je ook een brief thuis gestuurd waarin staat dat je niet bent komen opdagen en dat je binnen 5 dagen terug moet bellen voor een nieuwe afspraak, reageer je daar ook niet op wordt je sollicitatie meteen beëindigt. Natuurlijk houden ze wel bij hoe vaak je hebt gesolliciteerd en wat de reden was dat het niet door is gegaan (in dit geval omdat je niet bent komen opdagen), maar je kan het altijd uitleggen. Zelfs afspraken die je bij hun steeds verzet, houden ze bij. Dat lijkt me niet eens zo raar, want dat zegt wel iets over de motivatie van de persoon.
eat or be eaten