Wissel traumahelikopter en standplaats

Auteur Topic: Wissel traumahelikopter en standplaats  (gelezen 155463 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #80 Gepost op: 30 november 2014, 16:08:59
Citaat van: Job45 link=msg=1311540 date=1417347603
Dat zal deze zijn?

Klopt, Klopt en klopt (3 berichten tegelijk beantwoord)


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #81 Gepost op: 4 maart 2015, 09:27:19
Ik begreep laatst dat men de Lifeliner 3 weer op het dak van het Radboudumc wil hebben. Iemand die weet of dit klopt en op welk termijn dit zou moeten gebeuren?


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #82 Gepost op: 4 maart 2015, 09:52:29
Ga er maar niet van uit wat ze mij toen vertelden
1: Volkel heeft meer faciliteiten (brandweer, kerosine e.d.)
2: Volkel ligt centraler in het werkgebied (hoe meer ri. het Zuid-Oosten, hoe beter, aldus een piloot)
3: Radboud heeft het platform net nieuw gebouwd, je zet nu niet meer zo 1 2 3 een hangar erbij op het dak.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #83 Gepost op: 4 maart 2015, 15:28:59
Citaat van: Tomyboy link=msg=1334803 date=1425459149
Ga er maar niet van uit wat ze mij toen vertelden
1: Volkel heeft meer faciliteiten (brandweer, kerosine e.d.)
2: Volkel ligt centraler in het werkgebied (hoe meer ri. het Zuid-Oosten, hoe beter, aldus een piloot)
3: Radboud heeft het platform net nieuw gebouwd, je zet nu niet meer zo 1 2 3 een hangar erbij op het dak.

Da's ook wel weer zo inderdaad. Thanks Tom!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #84 Gepost op: 5 maart 2015, 11:52:10
Citaat van: Tomyboy link=msg=1334803 date=1425459149
2: Volkel ligt centraler in het werkgebied (hoe meer ri. het Zuid-Oosten, hoe beter, aldus een piloot)

Ik denk dat je een ander werkgebied creëert in plaats van centraler. Door vanuit Nijmegen vertrekken wordt de blinde vlek die rond Zwolle ligt grotendeels opgeheven. Wat er aan de andere kant qua gat ontstaat kan prima door het Rotterdamse MMT gedaan worden. Het is een andere discussie, weet ik.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #85 Gepost op: 5 maart 2015, 14:36:56
in 2016 komt de lifeliner 4 niet langer op het dak van Umcg te staan maar op airport Eelde


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #86 Gepost op: 5 maart 2015, 14:58:07
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1335128 date=1425552730
Ik denk dat je een ander werkgebied creëert in plaats van centraler. Door vanuit Nijmegen vertrekken wordt de blinde vlek die rond Zwolle ligt grotendeels opgeheven. Wat er aan de andere kant qua gat ontstaat kan prima door het Rotterdamse MMT gedaan worden. Het is een andere discussie, weet ik.

Blinde vlek rond Zwolle? Je hebt toch ook nog LL4?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #87 Gepost op: 5 maart 2015, 16:31:49
Citaat van: amb link=msg=1335175 date=1425562616
in 2016 komt de lifeliner 4 niet langer op het dak van Umcg te staan maar op airport Eelde

Dat lijkt mij een goede zet O0
Minder overlast voor omwonenden en meer faciliteiten voor de heli. En vrijwel hetzelfde inzetgebied behouden.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #88 Gepost op: 5 maart 2015, 19:52:53
Heb wel eens uitgemeten omdat ik benieuwd was wat het werkgebied is. Heb dat niet echt terug kunnen vinden maar in Duitsland is dat 50km tot maximaal 70 km. Als je dat doet voor de kaart van Nederland doet valt de omgeving van Zwolle buiten de dekking. Maar denk niet dat ze dat gaan oplossen door een MMT team in Zwolle te plaatsen


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #89 Gepost op: 10 maart 2015, 11:03:24
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1335182 date=1425563887
Blinde vlek rond Zwolle? Je hebt toch ook nog LL4?

Vanaf 2016, als de 4 op Eelde komt te staan, is een groot gedeelte van de vlek verdwenen. De 1, 3 en 4 doen er vooralsnog ruim 25 - 30 minuten over (ná melding) om in Zwolle te landen.
Plaatsing van de 4 op Eelde haal je er ongeveer 4 minuten vliegtijd vanaf + snellere vertrektijd.

Edit, een post uit 2012:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=64779.msg1053366#msg1053366
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo