GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) H. A. Lorentzstraat - Zwijndrecht 17-04-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) H. A. Lorentzstraat - Zwijndrecht 17-04-2014  (gelezen 13826 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Ik heb ook nog wel eens een verslag van een dienst geschreven, mocht je het leuk vinden, staat hier nog ergens op het forum..

Citaat van: rens link=msg=1259331 date=1397752044
Bedankt voor de duidelijke uitleg! O0 Wellicht nog andere incidenten (middelbranden of iets dergelijks) die je als eerste centralist hebt afgehandeld? Ben altijd wel benieuwd naar de verhalen en keuzes van centralisten/hulpverleners.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=7PassiNy19Y
Zeer grote brand in Zwijndrecht
rtvdordrecht
Gepubliceerd op 17 apr. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: FF4266 link=msg=1259334 date=1397752211
Ik heb ook nog wel eens een verslag van een dienst geschreven, mocht je het leuk vinden, staat hier nog ergens op het forum..

Zal eens even zoeken! :)

Citaat van: Live link=msg=1259338 date=1397752647
http://www.youtube.com/watch?v=7PassiNy19Y
Zeer grote brand in Zwijndrecht
rtvdordrecht
Gepubliceerd op 17 apr. 2014

Er wordt gezegd dat de burgemeester wakker gebeld is (om ter plaatse te gaan). Wie bepaalt wanneer de burgemeester gebeld wordt?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=RYaXgtUAt1w
rtvrijnmond·
Gepubliceerd op 17 apr. 2014
Citaat
In Zwijndrecht zijn in de nacht van woensdag op donderdag vier bedrijven getroffen door een grote brand op industrieterrein Develpoort. Het vuur in de H.A. Lorentzstraat onstond kort iets voor één uur.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: rens link=msg=1259342 date=1397752881

Er wordt gezegd dat de burgemeester wakker gebeld is (om ter plaatse te gaan). Wie bepaalt wanneer de burgemeester gebeld wordt?
Negen van de tien keer als men gaat GRIPen of een incident van betekenis zoals branden als dit gebeurt dit automatisch. En wordt de burgemeester in kennis gesteld, aan hem of haar de beslissing of hij/zij ook komt. Meestal komen ze.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: rens link=msg=1259342 date=1397752881
Zal eens even zoeken! :)

Er wordt gezegd dat de burgemeester wakker gebeld is (om ter plaatse te gaan). Wie bepaalt wanneer de burgemeester gebeld wordt?

Enerzijds regelgeving (besluit veiligheidsregio's), anderzijds de burgemeester zelf! Hij is opperbevelhebber en zal altijd aangeven in welke gevallen hij geinfomeerd wil worden. Ligt vaak aan persoonlijke voorkeuren en die kunnen enorm verschillen. Een burgemeester van een kleinere gemeente vaak vanaf middelbrand en een burgemeester in een grotere stad vanaf grote of zeer grote brand. Daarnaast bij bijzondere incidenten, zoals bijvoorbeeld overleden slachtoffer o.i.d.


Vinkendrecht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Centralist GMC ZHZ; Bevelvoerder Brw Dordrecht
    • Vinkendrecht
O ja genoeg alleen ben ik niet zo van het onthouden.  :-\
Ik ben meestal alweer vergeten wat er gebeurd is als ik de deur van de GMC achter mij dichttrek..  ;)
Natuurlijk zijn er branden die je niet snel vergeet, maar de details weet ik echt niet meer.
Ik zal proberen als er zich iets voordoet er in dit forum verslag van te doen.
groeten, Martin Vink Dordrecht


Vinkendrecht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Centralist GMC ZHZ; Bevelvoerder Brw Dordrecht
    • Vinkendrecht
Afgelopen nacht ook over deze brand een verhaal geschreven vanit de GMC:
http://www.vinkendrecht.nl/Verhalen%20uit%20de%20GMC.htm

Ook de brand van afgelopen weekend staat erbij.
groeten, Martin Vink Dordrecht