is dit nu fout of goed geschreven in het boek

Auteur Topic: is dit nu fout of goed geschreven in het boek  (gelezen 2335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hein

  • Gast
Gepost op: 22 juni 2005, 16:20:56
Beste mensen wie ziet de verwarring in het NIBHV boek

Zowel bij wel als geen reactie van het slachtoffer op de 2 effectieve beademingen moet u bij een volwassen persoon altijd verder gaan met het controleren van de circulatie aan de halsslagader.
De bovengenoemde teken van circulatie bij een volwassen slachtoffer zijn voor u namelijk voldoende om met zekerheid vast te stellen of er circulatie is Daarom is het uitvoeren van de controle van de halsslagader bij een volwassen persoon noodzakelijk

(dit kan ik even niet volgen. Want als er tekenen van circulatie is dan klopt het hart anders kan er geen circulatie zijn. waarom dan nog controle aan de halsslagader) :D




seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2005, 10:23:44
Ik denk dat ze bedoelen dat de controle vd halsslagader circulatie het duidelijke teken is.

Wel een beetje onhandig geschreven hehehe


hein

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2005, 11:54:03
Ik denk dat ze bedoelen dat de controle vd halsslagader circulatie het duidelijke teken is.

Wel een beetje onhandig geschreven hehehe

dat vind ik nu ook maar ik zal het eens verder uitzoeken en het hier op het forum zetten. ;)


polki

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2005, 13:39:38
Er staan veel meer fouten in het boek, zo staat er bij het onderdeel brand en ontruiming, onderdeel de brandstadia's: gloeien vlammen smeulen, het hoor ten alle tijde anders om te zijn.

Maar het NIBHV wijkt daar niet van af!


rea

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2005, 21:24:49
in het NIBHV boek wordt gesproken over een teken van circulatie. Maar bij het Oranje kruis niet wat kan daar de oorzaak van zijn?


helm

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2005, 23:17:21
Verschillende organisaties.


rea

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 07:43:42
Verschillende organisaties.

dat is duidelijk maar mijn vraagstelling was niet goed. Ik bedoel het NIBHV kijkt naar teken van circulatie en naar halsslagadercontrole wat heeft dat voor zin.


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2005, 16:36:14
Maar even samengevoegd.... ;)