Wegwerker overleden na ongeval Waterlandse Zeedijk N518 - Monnickendam 29-04-2014

Auteur Topic: Wegwerker overleden na ongeval Waterlandse Zeedijk N518 - Monnickendam 29-04-2014  (gelezen 12395 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Zo ken ik er meer:
bord A1 met 30 plaatsen voor de werkzaamheden in een 30 km-zone
borden met waarschuwingen en beperkingen plaatsen vlak voor een kruispunt
bord A1 afplakken bij werkzaamheden maar vergeten een tijdelijke A1 met andere snelheid te plaatsen waardoor je harder langs de wegwerkzaamheden mag rijden dan voor de kruisende weg
verkeerde bebording gebruiken bij tijdelijk parkeerverbod


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: skippy02 link=msg=1263694 date=1398858373
Ook het bord einde wegwerkzaamheden wordt niet of nauwelijks gebruikt.

Heel officieel alleen nodig wanneer binnen 750m geen veranderende situatie is zoals bijv. kruising, afslag, verandering weg, enz.  Wel verwarrend ben ik met je eens en het CROW zegt ook dat het wel is aan te raden om ze te plaatsen.

Citaat van: skippy02 link=msg=1263694 date=1398858373
Kom het ook regelmatig tegen... borden met 50 maaien.

Dat mag alleen als de borden voor het nieuwe traject ( normaal 2.5km maar bij maaien om de snelheid van de machine's wordt 5km toegestaan ) worden opengedraaid, daarna horen de borden van het voorgaande traject weer te worden afgedraaid. Echter is dit een sluitpost van de aannemer die deze spullen zelf plaatst. Ik heb daar ooit een topic over geopend: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=53971.msg904768#msg904768
Citaat van: skippy02 link=msg=1263694 date=1398858373
Niemand die zich daaraan houdt natuurlijk. Pas als er een grasmaaier te zien is gaat de snelheid er (soms) uit.
Overigens, dat is niet alleen in dit geval. Bij wegwerken houd bijna niemand zich aan de snelheden omdat men denkt dat de snelheid pas geld bij de daadwerkelijke werken en niet gelijk achter het bord A01.

Citaat van: Bert65 link=msg=1263701 date=1398859752
Zo ken ik er meer:
bord A1 met 30 plaatsen voor de werkzaamheden in een 30 km-zone Dat is zo voorgeschreven in het CROW, je moet altijd een J16 met A01 plaatsen
borden met waarschuwingen en beperkingen plaatsen vlak voor een kruispuntAls men gelijk na de kruising ook werkt is dit de juiste opstelling, na de kruising dienen ze dan wel worden herhaald.
bord A1 afplakken bij werkzaamheden maar vergeten een tijdelijke A1 met andere snelheid te plaatsen waardoor je harder langs de wegwerkzaamheden mag rijden dan voor de kruisende wegDeze mag je uitleggen? Als dit gaat over bijv. A01 borden 100km/h op een autoweg mag je na het afplakken dus nog maar de normale snelheid van 80km/h rijden want wanneer de borden autoweg zijn afgeplakt is het geen autoweg meer.
verkeerde bebording gebruiken bij tijdelijk parkeerverbodverkeerde borden? voorbeeld?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: Dion link=msg=1263678 date=1398855999
Onwel geworden, niet gerelateerd aan het incident.

Dank


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Citaat van: Thor link=msg=1263654 date=1398852060
Inderdaad een weg met veel onoverzichtelijke bochten, waar je in iedere bocht met een verassing kon worden geconfronteerd.
Je kunt natuurlijk allerlei aanduidingen neerzetten maar als men op dat stuk en ook de andere stukken via Uitdam etc. onverantwoord hard blijft rijden is er eigenlijk geen kruid tegen gewassen.
In het verleden toen er geen rijwielpad op de dijk was met de wielrijders op de weg was het nog erger. Veel dodelijke ongevallen met wielrijders.
Dit dus.. mensen trekken zich niets van maximum snelheden aan. Vooral moterrijders niet. En inderdaad met die wielrenners op de rijbaan, gaat het ieder jaar weer tig keer fout.. Ieder jaar valt er wel een dodelijk slachtoffer ergens op die weg.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat
Als dit gaat over bijv. A01 borden 100km/h op een autoweg mag je na het afplakken dus nog maar de normale snelheid van 80km/h rijden want wanneer de borden autoweg zijn afgeplakt is het geen autoweg meer.
Hit; Ik heb het over borden A1; die zijn niet geplaatst bij een bord autoweg want dat is niet nodig.
Ik bedoel dat men, op een weg buiten de bebouwde kom, net voor de kruising een A1 met 50 had geplaatst. Na het kruispunt was het bord met 70 afgeplakt (eigenlijk ook geen juist bord voor bubeko). Je mag dus sneller langs de werkzaamheden dan voor het afplakken van de borden.

Je geeft in dat stukje antwoord of een verduidelijking maar in dat zelfde deel schrijf je dus precies waar de schoen wringt