Politie in de stress bij chloordamp

Auteur Topic: Politie in de stress bij chloordamp  (gelezen 4058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2005, 21:50:28
Tja, dat ze niet durven te reageren vonden wij ook heel erg zwak ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2005, 22:02:17
Je kent de feiten niet...duidelijk ;D

Het copi is opgesteld aan de botlekweg....daar was het sein "veilig".
Geen ademlucht, niks aan het handje...
Daar moet de de voorlichtster, de directeur en de pers naar toe...maar als er dan zo'n agent is die naar eigen zeggen "al was het president Bush was, ik had hem er niet doorgelaten"....zich dus niet aan de regels houdt dan vind ik dat een erg kwalijke zaak!
Zeker als je de functie hebt als rampenzender om de mensen te informeren!

Ik heb het op de scanner gehoord dat de persvoorlichtster begeleid moest worden naar het copi...... Ik heb op de scanner gehoord dat de directeur van akzo begeleid moest worden naar het copi.....

Maar ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd verstaan hebben  ;D ;D of ze stonden al een uur te bekvechten met de politiepost  ;D
Volgens mij was het grootste probleem van de directeur dat hij niet door het verkeer heen kwam...

Dat een agent uit maassluis niet weet wat een calamiteiten pas is kan ik ze niet kwalijk nemen. De 12.90 of mk had dat beter moeten aansturen want volgens mij zijn die verantwoordelijk voor dat gebied.... ;)

Daarnaast verbaasde me het dat de politie geen draaiboek heeft voor het afsluiten van zo'n gebied....  :-X
Bij de brandweer kennen we de afdeling 'preperatie'... kennen ze zo'n afdeling niet bij de politie??? In dat gebied kan er op wachten dat er deze maatregelen genomen moeten worden.... (zou het wel goed gaan als ze heenvliet of spijkenisse hadden moeten ontruimen  :-X :-X :-X)


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2005, 22:11:02
Citaat
Ik heb het op de scanner gehoord dat de persvoorlichtster begeleid moest worden naar het copi...... Ik heb op de scanner gehoord dat de directeur van akzo begeleid moest worden naar het copi.....
Maar deze zelfde voorlichster houd stijf de lipjes op elkaar over het feit van deze miscomminicatie. Met als resultaat dat de mensen die er moesten zijn er niet konden komen.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2005, 22:13:41
Maar deze zelfde voorlichster houd stijf de lipjes op elkaar over het feit van deze miscomminicatie. Met als resultaat dat de mensen die er moesten zijn er niet konden komen.

Eh, dat heeft ze niet gedaan...je had er moeten zien ::) Wit heet was ze ;D


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2005, 22:18:35
Nou voor de camera bedoel ik dan ook :)
Ze was tenslotte de piketvoorlichster op dat moment.


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2005, 13:00:42
Maar als er wat kritiek geleverd wordt op politie dan zijn vaak de apen gaar en tenen nogal lang. En ik vind het laf dat ze niet willen reageren voor de camera van TV Rijnmond over deze misser.

 :laugh: :laugh: :laugh:
TWITTER foto's suck....


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 1 juli 2005, 19:33:50
Gisteren avond is tijdens het chloorgas incident in het botlek gebied  de politie in de stress gegaan. Dit heeft zich geuit dat de directeur van Akzo Nobel er niet door mocht richting zijn bedrijf om de leiding op zich te nemen van dit geheel. Zelfs de persvoorlichter van de politie zelf werd geweerd door de ijverige agenten. Ze geven nu wel toe dat er fouten zijn gemaakt maar de politie houd voor de rest de lippen op elkaar van dit gedrag van de agenten terplaatsen. Met als resultaat een item op RTV Rijnmond.

Wie zou het op prijs stellen om als werknemer die fouten heeft gemaakt, door zijn baas publiekelijk op het matje geroepen te worden ?

Ik kan me heel goed voorstel dat de corpschef deze gang van zaken niet leuk gevonden heeft en een goede babbel met de betrokken agenten heeft gehad.  

Er is door de politie toegegeven dat er fouten zijn gemaakt. De corpschef is verantwoordelijk en heeft die blijkbaar ook genomen.