Grote bezuinigingen politie

Auteur Topic: Grote bezuinigingen politie  (gelezen 6285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Razem95

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Gepost op: 2 mei 2014, 13:00:44
Citaat
In de opleidingsplannen van de Nationale Politie staat dat het korpsbudget voor opleidingen wordt verlaagd van 65 miljoen naar 25 miljoen euro per jaar. Dat lijkt de ''nekslag" te worden voor de Politieacademie, schrijft het ACP. Het budget voor politieonderwijs ging eerder al van 205 miljoen euro naar 105 miljoen euro per jaar.
De bond roept de Tweede Kamer op om minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) ''aan te spreken op de ongewenste situatie die ontstaat door de bezuinigingen op de Politieacademie''.
''Voor opleidingen die nodig zijn om collega’s zich verder te laten ontwikkelen in hun vak heeft de politie kennelijk weinig meer over. Het mag duidelijk zijn dat de kwaliteit van het werk er op termijn onder gaat lijden.''

bron :  http://www.nu.nl/binnenland/3765378/bezuinigingen-nekslag-politieacademie.html


--
Wat vinden jullie hiervan? 40 miljoen euro bezuinigen..




r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2014, 13:06:38
Ze moeten al die nieuwe mega gebouwen ergens van betalen........terwijl er legio nieuwe kleinere gebouwen leeg en te koop staan........ 98uiye

Leve de nationale politie.........

Hoera voor ivo opstelten......... O0
1:87 modelletjes:  


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2014, 13:07:55
Citaat van: Ilyasftw link=msg=1264172 date=1399028444
Wat vinden jullie hiervan? 40 miljoen euro bezuinigen..
*zucht*


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2014, 13:25:35
In het bericht staat tevens:
Citaat
Het budget voor politieonderwijs ging eerder al van 205 miljoen euro naar 105 miljoen euro per jaar.
Nu gaat het budget voor politieonderwijs dus van 65 miljoen euro naar 25 miljoen euro, je kan dus zeggen dat het politieonderwijs bijna wegbezuinigd wordt.

Dit doet me btw denken aan de topic:
Ter Horst wil bezuinigen op politie .


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2014, 13:38:42
Dus binnenkort mogen we ons allemaal Politieagent noemen want een gedegen opleiding zit er niet meer in! (lees: is niet meer nodig)  >:(

En weer met dank aan onze fantastische regering!  O0

Ik heb NL nog nooit zo zien afglijden als in de laatste 10 jaar waarbij de laatste 4 jaren de kroon spannen.
Waar gaat dit heen, waar gaat dit heen?

 :'(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2014, 13:41:49
Citaat van: skippy02 link=msg=1264183 date=1399030722
Dus binnenkort mogen we ons allemaal Politieagent noemen want een gedegen opleiding zit er niet meer in! (lees: is niet meer nodig)  >:(

En weer met dank aan onze fantastische regering!  O0

Ik heb NL nog nooit zo zien afglijden als in de laatste 10 jaar waarbij de laatste 4 jaren de kroon spannen.
Waar gaat dit heen, waar gaat dit heen?

 :'(

En ik heb nog nooit zo'n crisis meegemaakt. Zou het één met het ander te maken hebben...?  ::)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2014, 13:55:32
Citaat van: Gelderland link=msg=1264184 date=1399030909
En ik heb nog nooit zo'n crisis meegemaakt. Zou het één met het ander te maken hebben...?  ::)

Goh, dat zou zo maar kunnen.  ;D

Maar ff zonder gekheid. Als je besluit om zulke stappen te nemen omdat er geen geld is waarom dan nog wel met de EU overeenkomen dat er 12,5 miljard naar Ukraine mag de komende 7 jaar.
En waarom hebben we dan nog een minister van VEILIGHEID en Justitie, die kun je dan beter ook afschaffen en onderbrengen bij sociale zaken. Nee, echt.... ik vind dit de omgekeerde wereld hier in Nederland. Juist in tijden van crisis zou je moeten investeren in een goede opleiding van Politie, die zijn hard nodig in moeilijke tijden. Zal me niets verbazen als het aantal blauw ook nog naar beneden gaat de komende tijd. (dit zou niet gaan gebeuren zeiden ze een jaar geleden, maar daar geloof ik ook niets meer van)
Nee, ze zorgen er gewoon voor dat er straks niemand meer wil werken bij de Politie, dat is een andere manier om van mensen af te komen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2014, 15:00:02
Laat ik voorop stellen dat ik deze bezuinigingen een hele slechte zaak vind.

 Maar om hiervoor dit kabinet af te rekenen, vind ik ook niet helemaal fair. Ik ben ervan overtuigd dat een andere coalitie het in deze tijd niet veel beter kan doen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2014, 17:00:34
Citaat van: Sylvester link=msg=1264178 date=1399029935
In het bericht staat tevens: Nu gaat het budget voor politieonderwijs dus van 65 miljoen euro naar 25 miljoen euro, je kan dus zeggen dat het politieonderwijs bijna wegbezuinigd wordt.

Dit doet me btw denken aan de topic:
Ter Horst wil bezuinigen op politie .

Lees even goed. Het budget voor opleidingen gaat van 65 naar 25 miljoen euro, het budget voor politieonderwijs gaat van 205 naar 105 miljoen euro.

Met budget voor opleidingen wordt alles bedoeld wat na het politieonderwijs komt. Dus bijscholingen rijopleiding, cursussen voor taakaccenthouders, trainingen voor de recherche enzovoort.
Met budget voor politieonderwijs wordt alles bedoeld wat iemand krijgt die onderwijs volgt bij de politie, dus een nieuwe student of een doorstromer naar een ander niveau.

Het is dus niet zo dat van de 205 miljoen er maar 25 miljoen over blijft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2014, 17:43:10
Hoeveel tijd kostte het oom agent ook alweer om naar een nieuw pistool (tweede keuze na door de bonden mislukte aanbesteding) omgeschoold te raken? Maw: hoe efficiënt is het allemaal ingeregeld?