EHBO Materialen kar

Auteur Topic: EHBO Materialen kar  (gelezen 10622 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Gepost op: 4 mei 2014, 14:26:41
Beste collegae,

Voor een evenementenhulpverleningsgroep ben ik op zoek naar een beter middel om de ehbo materialen aan te bieden op evenementen. Momenteel zitten de ehbo materialen in 2 oude kisten (kunststof) welke opgestapeld geleverd worden en waarin de middelen onoverzichtelijk verpakt zijn. Dit betekend dat je altijd een tafel nodig hebt om de middelen/kisten uit te stallen wil je in een post makkelijk bij al je spullen kunnen. Dit neemt soms waardevolle ruimte in beslag.

Nou heb ik bij een andere club wel eens rolkasten (ladenkast) met een cordura (achtig) hoes gezien welke van stevig plastic waren en waarin 5 laden zaten waar het materiaal in opgeslagen wordt, en welke meteen als hulpverleningskar kunnen functioneren. Ik ben inmiddels een avond aan het googlen geweest, en hoewel verbandkarren zoals in gebruik bij zorginstellingen voldoen aan de eisen (muv gewicht) zijn deze exorbitant duur voor een organisatie als de onze.  

We zoeken dus een Mobiele ladenkast die niet al te zwaar is, op wielen staat en goed schoon te houden is.  Hebben jullie zoiets of wel eens gezien?
Alle tips zijn welkom, hopelijk niet al te duur :)

Golly


Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2014, 15:25:42
Wat dacht je van een flightcase/ drawercase van 351 euri?  Heb ik goede ervaringen mee in Utrecht.

http://www.djgigant.nl/details/1/575/PD-FA6-5-Drawer-3U-Engineer-Flightcase-+-Table
CN NRK


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2014, 16:22:42


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2014, 19:12:39
gewoon bij de Xenos een paar van die plastic bureaukastjes halen (5 laden). erg goedkoop en erg makkelijk schoon te houden en erg handig.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2014, 19:20:14
Heb je niet het idee dat deze erg snel kapot kunnen gaan?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2014, 19:38:29
Citaat van: Golly link=msg=1264611 date=1399224014
Heb je niet het idee dat deze erg snel kapot kunnen gaan?

valt wel mee....zolang je er normaal mee omgaat....die op mijn studeerkamer doet het al 5 jaar met frequent gebruik...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2014, 21:42:12
Ik heb ondertussen een aantal jaar ervaring met diverse systemen. Stuur maar een pm als je een keer telefonisch contact wil, dat is het makkelijkste uitleggen  ;)


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2014, 23:20:53
bij op ons de afdeling hebben we 3 stuks ladekasten met 6 lades erin van de xenos .
werkt prima , is overzichtelijk ,  niet te zwaar en niet te duur


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2014, 23:33:19
Stevig, makkelijk te verplaatsen, goedkoop. met 2 van deze rekken heb je al redelijk veel ruiimte voor alles wat je in een post wilt hebben aan verband materiaal + je ziet makkelijk waar alles ligt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30192955/

eventueel voor lange/grote inzetten gewoon nog een bak reserve materiaal om de laatjes aan te vullen.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2014, 18:29:39
Ben vandaag bij IKEA geweest, om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Lennart vind ik persoonlijk erg klein, maar wellicht is de ALGOT serie een bruikbaar iets.
Metalen frame met 4-6 schuifjes voor draadmanden of draadladen, waar je wieltjes onder kunt zetten en een plank bovenop.


Bron: IKEA

Helaas is dit geheel erg open, waardoor er wel nog gekeken moet worden naar een manier waarop ze goed te transporteren zijn. Het is wel super licht.

Wat zijn jullie ideeën hierbij?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis