Beveiliging houdt viertal aan vanwege vals ID - mag dit?

Auteur Topic: Beveiliging houdt viertal aan vanwege vals ID - mag dit?  (gelezen 14464 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #10 Gepost op: 4 mei 2014, 17:30:51
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1264591 date=1399215161
Klopt, het heeft niet echt te maken met de discussie. Maar ik blijf het vreemd vinden dat een discotheek die zich niet aan hun eigen reglement houdt wel hiervoor de politie belt.

Men houdt zich juist wel aan de eigen regels alleen is niet elke beveiliger even goed getraind in de herkenning van vervalste ID bewijzen, de beveiliger(s) die nu aan de deur stonden hadden die kennis blijkbaar wel of de ID vervalsingen waren van slechte kwaliteit.
Je kunt niet stellen dat wanneer mensen onder de 18 wel binnen kunnen komen dit direct strijdig is met de eigen regels.

Denk in dat kader bijvoorbeeld aan leningen die verstrekt worden op basis van valse ID bewijzen of vervalste reisdocumenten en de daarmee illegaal verblijvende figuren in diverse landen terwijl elk land stelt dat je geldige reisdocumenten dient te hebben, handelen die landen dan ook instrijd met hun eigen (en internationale) regelgeving.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 4 mei 2014, 17:38:26
Citaat van: voske83 link=msg=1264596 date=1399217003
Ik vind dat een discotheek hiervoor de politie moet bellen. Het gaat hier niet om zo maar wat flauwekul. Dat is het risico wat je loopt als je een strafbaar feit pleegt, een strafbaar feit dat ook vrij vervelend staat op een strafblad.

Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar zoveel tumult om wat 16 jarige grietjes is wat overdreven. Er zijn genoeg misstanden in de horeca waar ik me eerder druk om zou maken.

Jij was op die leeftijd heiliger dan de paus begrijp ik? ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 4 mei 2014, 17:42:28
Citaat van: -Joost- link=msg=1264598 date=1399217906
Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar zoveel tumult om wat 16 jarige grietjes.
Vandaar ook een "simpele" halt straf.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #13 Gepost op: 4 mei 2014, 17:55:43
Citaat van: -Joost- link=msg=1264598 date=1399217906
Jij was op die leeftijd heiliger dan de paus begrijp ik? ;)

Eigenlijk wel ja, maar daar gaat het me niet om ;) Voor mij ligt het vrij principieel denk ik.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 4 mei 2014, 18:02:39
Ze zullen het i.i.g. nooit meer doen.  :P


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2014, 20:16:38
Citaat van: Dinges link=msg=1264603 date=1399219359
Ze zullen het i.i.g. nooit meer doen.  :P

Dat zou je haast wel denken ja  ;) ;)


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2014, 00:31:26
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1264597 date=1399217451
alleen is niet elke beveiliger even goed getraind in de herkenning van vervalste ID bewijzen, de beveiliger(s) die nu aan de deur stonden hadden die kennis blijkbaar wel of de ID vervalsingen waren van slechte kwaliteit.

Hoe kom jij er bij dat het om vervalste documenten zou gaan? Volgens het artikel gaat om (geldige) ID bewijzen van hun (oudere) zussen. Vaak zie je dat er bij controle van ID bewijzen alleen gekeken wordt naar de datum, maar je moet natuurlijk kijken of het document toebehoort aan degene die het document toont. Dat is voor een KMAR medewerker aan de balies op Schiphol al niet makkelijk, terwijl die in optimale omstandigheden zit en ook nog technische hulpmiddelen heeft. Een beveiliger aan de deur van een horecagelegenheid heeft het wat dat betreft veel moeilijker en is hierin meestal ook niet getraind, dus dat het eerder zal lukken dan op Schiphol lijkt mij vrij logisch....

Dat jongeren vervalste documenten gebruiken om een horeca gelegenheid in te komen lijkt mij overigens ook wat vergezocht....


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #17 Gepost op: 5 mei 2014, 00:50:28
Citaat van: scorpio link=msg=1264835 date=1399242686
Dat jongeren vervalste documenten gebruiken om een horeca gelegenheid in te komen lijkt mij overigens ook wat vergezocht....

Nooit jong geweest?   098uo
Nu de alcoholgrens op 18+ ligt zijn er nog meer jongeren die het proberen met een vals ID / studentenkaart.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #18 Gepost op: 5 mei 2014, 00:58:56
Citaat van: Panter link=msg=1264839 date=1399243828
Nu de alcoholgrens op 18+ ligt zijn er nog meer jongeren die het proberen met een vals ID / studentenkaart.

Een valse studentenkaart daar kan ik mij van alles bij voorstellen, een vals ID niet.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #19 Gepost op: 5 mei 2014, 01:59:48
Citaat van: scorpio link=msg=1264846 date=1399244336
Een valse studentenkaart daar kan ik mij van alles bij voorstellen, een vals ID niet.
In een grote studentenstad heb je ook meer aan een valse studentenkaart, in een kleinere stad / dorp heb je soms een ID nodig (aangezien zij studentenkaarten daar niet accepteren).
Ikzelf kon (toentertijd) prima tot mijn 16de wachten, maar er waren / zijn er genoeg met een vals ID om te stappen.

In de rij bij een kroeg (alleen toegankelijk die avond voor mensen met studentenkaart) wel eens meegemaakt dat iemand met een geldig ID (en 18+) maar met studentenkaart van iemand anders geweigerd werd (das logisch). Alleen kreeg die persoon de studentenkaart niet meer terug van de beveiliging.
Onder het mom van ''Jij bent niet de persoon op de studentenkaart, dus deze kaart blijft bij mij. Laat de echte eigenaar hem morgen maar ophalen''.
Persoon eiste de kaart terug, wat resulteerde in een gespannen sfeer.
Personen in kwestie zijn overigen uiteindelijk (na wat stampei) vertrokken zonder de kaart.

Op grond waarvan kan een beveiliger deze studentenkaart innemen? Het is immers geen geldig ID bewijs.