Maas in de wet: auto belastingvrij na ombouw tot brommobiel

Auteur Topic: Maas in de wet: auto belastingvrij na ombouw tot brommobiel  (gelezen 26634 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2014, 22:40:12
Ruim 9 a 10 jaar terug was dit een trend in Noord-Oost Groningen.
Vooral bestelbusjes werden omgebouwd tot 25 km wagentjes en terugbrengen naar de originele snelheid was een eitje.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2014, 23:20:31
Nog groter probleem is dat ze bijna nooit verzekerd zijn. Ook trekkers die gebruikt worden om naar school te gaan (dus niet agrarisch gebruik) zijn meestal onverzekerd.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2014, 23:24:32
Citaat van: Nick link=msg=1265399 date=1399406710
Nee hoor, ook een mmbs mag niet voorzien zijn van OGS.
Amber zou dan wel weer kunnen toch?
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht:

g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter;


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2014, 23:26:12
Voor zover ik weet mag een dergelijk voertuig toch alleen maar bedrijfsmatig ingezet worden? Dan is het gewoon een kwestie van de lange adem en dossiervorming doen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2014, 23:28:07
Citaat van: JJ75 link=msg=1265429 date=1399411231
Nog groter probleem is dat ze bijna nooit verzekerd zijn. Ook trekkers die gebruikt worden om naar school te gaan (dus niet agrarisch gebruik) zijn meestal onverzekerd.

Een trekker gebruiken voor ander gebruik dan waarvoor hij gemaakt is, is sowieso niet toegestaan. Recentelijk nog een discussie over gehad op het boerenland. Zowel de verzekering als de belasting kunnen dan inderdaad moeilijk doen. Daarom kan deze reclame ook niet ;)

Krasloten Tractor commercial

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2014, 23:31:58
Citaat van: TDMdR link=msg=1265431 date=1399411572
Voor zover ik weet mag een dergelijk voertuig toch alleen maar bedrijfsmatig ingezet worden? Dan is het gewoon een kwestie van de lange adem en dossiervorming doen.

Volgens het RDW mag hij gewoon gebruikt worden, door jan en alleman.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #16 Gepost op: 6 mei 2014, 23:32:31
Citaat van: RemRoof link=msg=1265411 date=1399408013
Overigens worden in de landbouw ook vrachtauto's omgebouwd. Stond recentelijk een heel stuk in het TREKKER-magazine. Kun je zonder C-rijbewijs op een grote 6x6 GINAF rijden....

RemRoof

Zoiets dus:

Tolkamp Agritransport met Ginaf en Tebbe compost strooien Trekkerweb user submission

user: trekkerweb.nl
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #17 Gepost op: 6 mei 2014, 23:35:40
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1265433 date=1399411918
Volgens het RDW mag hij gewoon gebruikt worden, door jan en alleman.

Maar niet volgens de belastingdienst misschien?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2014, 23:36:20
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1265433 date=1399411918
Volgens het RDW mag hij gewoon gebruikt worden, door jan en alleman.

Maar de RDW kijkt alleen naar het technische verhaal. ik weet dat er door politie gehandhaafd wordt in agrarische gebieden. Ik vind het dan wel interessant waar er dan op gehandhaafd wordt. Kortgeleden nog een boer bekeurd die even met de trekker bij de supermarkt sigaretten ging halen. Dit lag niet op de route tussen zijn bedrijf en zijn landbouwgrond en kreeg toen een prent...

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2014, 23:42:19
Citaat van: RemRoof link=msg=1265436 date=1399412180
Maar de RDW kijkt alleen naar het technische verhaal. ik weet dat er door politie gehandhaafd wordt in agrarische gebieden. Ik vind het dan wel interessant waar er dan op gehandhaafd wordt. Kortgeleden nog een boer bekeurd die even met de trekker bij de supermarkt sigaretten ging halen. Dit lag niet op de route tussen zijn bedrijf en zijn landbouwgrond en kreeg toen een prent...

RemRoof

Maar jij heb het nu over een LBT en daar mag je idd alleen maar van de boerderij naar je land rijden en vv.
Al gaat dat misschien ook veranderen, als alle LBT's een eigen kenteken gaan krijgen.

De vtgn waar het in dit verhaal overgaat is iets heel anders. Dit zijn gewoon personenauto's die zijn teruggekeurd. Ik ben ook voor een strakke aanpak van deze vtgn. Gaan alleen maar ongelukken van komen, ben ik bang voor.