"Rettungsgasse" naar Duits voorbeeld ook in Nederland invoeren?

Auteur Topic: "Rettungsgasse" naar Duits voorbeeld ook in Nederland invoeren?  (gelezen 11688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2016, 00:39:04
Je zult dan een flinke mentaliteitsverandering door moeten voeren. Veel automobilisten 'durven'  de vluchtstrook nu al niet te pakken als er daar een spitsstrook is. Kijk maar een regelmatig op de A13 van Rotterdam richting Den Haag. De spitsstrook komt er daar bij vanaf de oprit Zestienhoven, maar je ziet er nauwelijks personen auto;s rijden, meestal zijn het de vrachtwagens die hem pakken als die open is.

Het word er hier zo ingedramd dat de vluchtstrook alleen voor pech en nood is, dat mensen er gewoon geen gebruik van durven maken, zelfs als het mag!  98uiye


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2016, 03:26:04
Citaat van: batoutofhell link=msg=1424422 date=1463438344
Je zult dan een flinke mentaliteitsverandering door moeten voeren. Veel automobilisten 'durven'  de vluchtstrook nu al niet te pakken als er daar een spitsstrook is. Kijk maar een regelmatig op de A13 van Rotterdam richting Den Haag. De spitsstrook komt er daar bij vanaf de oprit Zestienhoven, maar je ziet er nauwelijks personen auto;s rijden, meestal zijn het de vrachtwagens die hem pakken als die open is.

Het word er hier zo ingedramd dat de vluchtstrook alleen voor pech en nood is, dat mensen er gewoon geen gebruik van durven maken, zelfs als het mag!  98uiye
Op de A10 in de omgeving van Amsterdam is het nadeel dat als de "Vluchtstrook/Spitsstrook" open is.
Wanneer je op de "Vluchtstrook/Spitsstrook" rijd en het er druk is, je automatisch op de afrit terecht komt (en met moeite) op de rijbaan voor rechtdoor.  :-\
Voor het nemen van een "Spitsstrook/Wisselstrook" moet je wel zeker weten dat je de juiste afrit kunt nemen.  ::)
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Op de A10 in de omgeving van Amsterdam is het nadeel dat als de "Vluchtstrook/Spitsstrook" open is.
Wanneer je op de "Vluchtstrook/Spitsstrook" rijd en het er druk is, je automatisch op de afrit terecht komt (en met moeite) op de rijbaan voor rechtdoor.  :-\
Voor het nemen van een "Spitsstrook/Wisselstrook" moet je wel zeker weten dat je de juiste afrit kunt nemen.  ::)
Dit verhaal klopt niet. De spitsstroken gaan niet over in een afrit. Op de A10 R gaat de strook bij De Nieuwe Meer over in de linker rijstrook die de A10 blijft volgen en de andere kant op gaat de spitsstrook bij Amstel over in de linker strook van de aansluiting naar de A2.

Ik ben op die delen van de A10 vaak voertuigen met OGS tegen gekomen en die pakten bijna allemaal de "ruimte" tussen strook 1 en 2. Geen gedoe bij de op-en afritten maar een beetje creatieve oplossing zoeken om de afrit naar de VU te pakken.


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Citaat van: Bert65 link=msg=1424451 date=1463464994
Dit verhaal klopt niet. De spitsstroken gaan niet over in een afrit. Op de A10 R gaat de strook bij De Nieuwe Meer over in de linker rijstrook die de A10 blijft volgen en de andere kant op gaat de spitsstrook bij Amstel over in de linker strook van de aansluiting naar de A2.

Ik ben op die delen van de A10 vaak voertuigen met OGS tegen gekomen en die pakten bijna allemaal de "ruimte" tussen strook 1 en 2. Geen gedoe bij de op-en afritten maar een beetje creatieve oplossing zoeken om de afrit naar de VU te pakken.
Dan ben ik benieuwd hoe je hier deze strook R4 noemt?
https://www.google.nl/maps/@52.3382831,4.8170791,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sv93sCWB80AxHN8udz2alEQ!2e0!7i13312!8i6656
Af en toe staat er op de matrixborden een rood kruis of een groene pijl...  O0
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Citaat van: Bert65 link=msg=1424451 date=1463464994
Dit verhaal klopt niet. De spitsstroken gaan niet over in een afrit. Op de A10 R gaat de strook bij De Nieuwe Meer over in de linker rijstrook die de A10 blijft volgen en de andere kant op gaat de spitsstrook bij Amstel over in de linker strook van de aansluiting naar de A2.

Ik ben op die delen van de A10 vaak voertuigen met OGS tegen gekomen en die pakten bijna allemaal de "ruimte" tussen strook 1 en 2. Geen gedoe bij de op-en afritten maar een beetje creatieve oplossing zoeken om de afrit naar de VU te pakken.
Dan ben ik benieuwd hoe je hier deze strook R4 noemt?
https://www.google.nl/maps/@52.3382831,4.8170791,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sv93sCWB80AxHN8udz2alEQ!2e0!7i13312!8i6656
Af en toe staat er op de matrixborden een rood kruis of een groene pijl... O0
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2016, 18:13:14
De URL in mijn bericht van 18:01 uur werkt niet, vandaar mijn dubbele post.  ;)
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Dat is op de A4. Dit is geen afrit maar een splitsing naar Ring A10West en -Zuid. Als je op de borden en tekens op de weg let, heb je meer dan genoeg tijd om je te verplaatsen; ook als het druk is.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2016, 23:23:51
Citaat van: pb_vkr_zh link=msg=1424442 date=1463448364
Op de A10 in de omgeving van Amsterdam is het nadeel dat als de "Vluchtstrook/Spitsstrook" open is.
Wanneer je op de "Vluchtstrook/Spitsstrook" rijd en het er druk is, je automatisch op de afrit terecht komt (en met moeite) op de rijbaan voor rechtdoor.  :-\
Voor het nemen van een "Spitsstrook/Wisselstrook" moet je wel zeker weten dat je de juiste afrit kunt nemen.  ::)

 moet eerlijk zeggen dat ik niet de hele ring A10 ken, maar het probleem dat je als je de spitsstrook volgt op de afrit terecht komt is volgens mij alleen tussen afrit 1 en de kruising A9.  Tevens de plek waar veel mensen de fout ingaan, omdat een gesloten spitsstrook daar )(afrit 1) word aan gegeven op het blauwe bord en het eerste kruis pas vlak voor de afrit naar de A9 is.

Maar goed, dit is een andere discussie, dit was over Rettungsgasse volgen, niet over hoe spits stroken liggen.  998765