Marechaussee schiet met machinegeweer bij Museumplein - Amsterdam 07-05-2014

Auteur Topic: Marechaussee schiet met machinegeweer bij Museumplein - Amsterdam 07-05-2014  (gelezen 14208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
http://www.at5.nl/artikelen/127097/marechaussee-schiet-met-machinegeweer-bij-museumplein

''Het bleek om een oefening van de Koninklijke Marechaussee te gaan. Er werd geschoten met dummykogels. 'Er is zo'n tien tot twaalf keer geschoten', laat een ooggetuige aan AT5 weten.''


Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Citaat van: Ramon link=msg=1265587 date=1399481338
http://www.at5.nl/artikelen/127097/marechaussee-schiet-met-machinegeweer-bij-museumplein

''Het bleek om een oefening van de Koninklijke Marechaussee te gaan. Er werd geschoten met dummykogels. 'Er is zo'n tien tot twaalf keer geschoten', laat een ooggetuige aan AT5 weten.''

ja hoorde het, paniek alom. Communicatie is toch wel belangrijk.  ::)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Een oefening, prima.
En misschien was er wel een reden om dit eens in de binnenstad van Amsterdam te doen maar waarom dan geen grote aankondiging d.m.v. geluidswagens of tekstborden. Desnoods op de auto's in grote letters "OEFENING".

Ik denk dat mensen dan minder snel zullen schrikken en niet onder stoelen en tafels duiken.

Dit was een beetje dom.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: skippy02 link=msg=1265606 date=1399483546
Een oefening, prima.
En misschien was er wel een reden om dit eens in de binnenstad van Amsterdam te doen maar waarom dan geen grote aankondiging d.m.v. geluidswagens of tekstborden. Desnoods op de auto's in grote letters "OEFENING".

Ik denk dat mensen dan minder snel zullen schrikken en niet onder stoelen en tafels duiken.

Dit was een beetje dom.
Tsja... dan kunnen ze het net zo goed op een afgesloten terrein oefenen. Sommige dingen zijn nu eenmaal alleen op 'openbare weg' te oefenen, denk ook aan motorbegeleiding van de politie e.d.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Haageneesch link=msg=1265612 date=1399484019
Tsja... dan kunnen ze het net zo goed op een afgesloten terrein oefenen. Sommige dingen zijn nu eenmaal alleen op 'openbare weg' te oefenen, denk ook aan motorbegeleiding van de politie e.d.

Met alle respect, maar ik vindt dat deze 2 dingen niet met elkaar te vergelijken zijn.

Tijdens een motorbegeleiding wordt er niet geschoten. (tenminste dat hoop ik niet)  0098
En nogmaals, ik snap dat je sommige dingen eens wilt oefenen in het normale dagelijkse leven maar als er wapens aan te pas komen moet je in mijn ogen toch wat voorzichtiger zijn. (ook al schiet je niet met scherp)

Gewoon goed zichtbaar maken dat het een oefening betreft. Is iedereen gerust gesteld.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
En als ze echt realistisch willen oefenen, doe het dan niet op het Museumplein, maar in de Slotervaart of de Kolenkit... moet je niet gek kijken als een deel van de toevallige voorbijgangers niet 112 gaat bellen, maar meteen gaat terugschieten  :D
Samen sterk in de hulpverlening!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Live link=msg=1265626 date=1399487042
En als ze echt realistisch willen oefenen, doe het dan niet op het Museumplein, maar in de Slotervaart of de Kolenkit... moet je niet gek kijken als een deel van de toevallige voorbijgangers niet 112 gaat bellen, maar meteen gaat terugschieten  :D

Dat had ik nou net nog niet willen zeggen, maar inderdaad ook die kans bestaat natuurlijk.
Gelukkig is er niets gebeurd verder maar het had ook nog wel eens anders af kunnen lopen.
Nog een geluk dat er geen andere diensten aanwezig waren.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: skippy02 link=msg=1265638 date=1399488079
Nog een geluk dat er geen andere diensten aanwezig waren.  ;)
Nee, ze hadden dit inderdaad een weekje of zes geleden beter niet op die plek kunnen doen...  ^-^
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Daar hebben we in Nederland een veel betere locatie voor waar er niemand om maalt dat je effe een bandje losse flodders er door heen jaagt op straat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marnehuizen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Over deze actie:  :-X en  :'( Meer zeg ik er niet over.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.