Inzet hond door particuliere beveiliger

Auteur Topic: Inzet hond door particuliere beveiliger  (gelezen 18939 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2014, 19:58:30
Citaat van: Tony-cc link=msg=1266399 date=1399743964
Nee, het wordt (binnen politie) wel als geweldsmiddel gezien maar valt niet onder de WWM...

Eigenlijk heel bijzonder. Je loopt legaal (zonder vergunning) met een wapen dat je niet mag gebruiken, maar niemand controleert dat...


RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2014, 20:02:14
En daarom ligt het geweldsmonopolie dus bij de (blauwe) overheid.

Er deugt niets van de geweldsspiraal. Onderuit hakken, hond te veel lijn geven, etc. Een normaal koppeltje agenten had deze man zonder veel poeha onder controle gekregen.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #22 Gepost op: 10 mei 2014, 20:16:23
Citaat van: Dinges link=msg=1266408 date=1399744934
En daarom ligt het geweldsmonopolie dus bij de (blauwe) overheid.

Er deugt niets van de geweldsspiraal. Onderuit hakken, hond te veel lijn geven, etc. Een normaal koppeltje agenten had deze man zonder veel poeha onder controle gekregen.
Een fatsoendelijk werkend koppel beveiligers idem !  ^-^
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2014, 20:18:40
Citaat van: Tony-cc link=msg=1266418 date=1399745783
Een fatsoendelijk werkend koppel beveiligers idem !  ^-^

Uiteraard.  O0


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2014, 01:37:15
Als ik het goed begrijp is er bij dit incident dus helemaal geen politie aan te pas gekomen?


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2014, 02:15:16
Citaat van: K9 Handler link=msg=1266498 date=1399765035
Ik heb hier niks meer aan toe te voegen. O0

Als ik het goed begrijp is er bij dit incident dus helemaal geen politie aan te pas gekomen?
Paar minuten na het filmen was politie aanwezig (naar wat ik gehoord heb). Afloop weet ik verder niet.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2014, 10:39:56
Diverse bijdragen verwijderd en aangepast. Zonder bewijs kunnen sommige bijdragen gezien worden als smaad en/of laster. Verzoek om bij het filmpje te blijven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 11 mei 2014, 14:15:22
De bal gaat pas rollen als iemand aangifte doet n.a.v. een bijtincident door een particuliere beveiliger, ik zou het altijd doen. Echter, de meeste mensen weten het verschil amper tussen een politie geleider of een beveiliger met hond. Laat staan dat ze weten dat het niet mag en ook nog eens aangifte doen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2014, 14:22:18
Even aansluiten op de opmerking van Silque, Ik vraag me inderdaad af wat de taken zijn van een beveiliger met hond? Ja iets beveiligen, dat snap ik.  ;)

Maar wat is de meerwaarde van de hond? Behalve iemand bang maken kan en mag de hond niets doen zoals ik het begrijp.

Zodra de hondenbegeleider moet ingrijpen mag dit niet met de hond, Toch? En dan zal de hondenbegeleider eerst zijn hond ergens veilg vast moeten zetten voordat hij/zij zelf kan ingrijpen?
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #29 Gepost op: 12 mei 2014, 14:25:01
Citaat van: bdneema link=msg=1266758 date=1399897338
Even aansluiten op de opmerking van Silque, Ik vraag me inderdaad af wat de taken zijn van een beveiliger met hond? Ja iets beveiligen, dat snap ik.  ;)

Maar wat is de meerwaarde van de hond? Behalve iemand bang maken kan en mag de hond niets doen zoals ik het begrijp.

Zodra de hondenbegeleider moet ingrijpen mag dit niet met de hond, Toch? En dan zal de hondenbegeleider eerst zijn hond ergens veilg vast moeten zetten voordat hij/zij zelf kan ingrijpen?

Naast  het feit dat de hond niet fysiek ingezet mag worden, mag de beveiliger in principe ook niet fysiek ingrijpen. In het filmpje zie ik niet eens een reden voor fysiek ingrijpen, terwijl dit wel is gebeurd.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.