Inzet hond door particuliere beveiliger

Auteur Topic: Inzet hond door particuliere beveiliger  (gelezen 18940 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #40 Gepost op: 13 mei 2014, 09:36:43
Zie nu dat ik in herhaling val van een eerdere post. Sorry.  e050


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2014, 09:40:26
Nou ik heb me in het andere topic (zie link) hier inderdaad ook over beklaagd. Veel hondengeleiders zijn bovendien niet op de hoogte van de wet en regelgeving.

Ik vind surveillance met honden door particuliere beveiligingsbedrijven dan ook niet altijd wenselijk. Het voorbeeld wat K9-Handler aangeeft is wel weer terecht, zeker bij grote bedrijfsterreinen waar je bent om te beschermen tegen braak is een hond een goed middel om af te schrikken of vroeg te signaleren en misschien zelfs ter bescherming.
Maar in gevallen waar je overlast verwacht, veel mensen op de been zijn e.d. is het niet wenselijk en kan het snel fout gaan!

(Overigens, noodweer gaat niet op bij huis of lokaalvrede breuk. De hond mag in dat geval mogelijk pas ingezet worden als je zelf daadwerkelijk fysiek wordt aangevallen en er geen andere optie meer is)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #42 Gepost op: 13 mei 2014, 10:19:48
Citaat van: silque link=msg=1267061 date=1399966826
Maar in gevallen waar je overlast verwacht, veel mensen op de been zijn e.d. is het niet wenselijk en kan het snel fout gaan!
En laat juist dat dan wel de situaties zijn waarbij er (bijna) altijd hondengeleiders ingezet worden door organisatie.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #43 Gepost op: 13 mei 2014, 10:55:16
Ik zie ze daar juist niet zo vaak, maar het is wachten op incidenten zoals in Maastricht.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #44 Gepost op: 13 mei 2014, 12:47:39
Als je ze niet ziet dan doen ze waarschijnlijk hun werk goed...  0098
Zonder gekheid, elk groot buiten (muziek) evenement daar zijn hondengeleiders, zonder bestaat zelfs (bijna) niet... De gemiddelde bezoeker ziet ook zelden een hondengeleider, deze bevinden zich (meestal) buiten de hekken (tegen inklimmers) en uit zicht van publiek...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...