BHV met adembescherming

Auteur Topic: BHV met adembescherming  (gelezen 57809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #170 Gepost op: 7 december 2009, 09:46:38
Joh bedrijven als RICAS, Falck en diverse brandweer opleiders etc leveren deze trainingen al jaren, ook aan bedrijven en niet alleen aan bedrijfsbrandweren..  In heel veel bedrijven was dat al jaren gebruikelijk...  En blijkbaar denken er veel mensen dat adembescherming en gasmeting je alleen gebruikt bij de brandweer..

Het verbaasd me dat dit ook voor "vakmensen" relatief nieuw is...


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #171 Gepost op: 7 december 2009, 10:19:52
Joh bedrijven als RICAS, Falck en diverse brandweer opleiders etc leveren deze trainingen al jaren, ook aan bedrijven en niet alleen aan bedrijfsbrandweren..  In heel veel bedrijven was dat al jaren gebruikelijk...  En blijkbaar denken er veel mensen dat adembescherming en gasmeting je alleen gebruikt bij de brandweer..

Het verbaasd me dat dit ook voor "vakmensen" relatief nieuw is ...
"
"Vakmensen" zijn er genoeg, alleen je moet je als instructeur en opleidingsorgasnisatie wel in willen verdiepen. En daar schort het grotendeels aan. :-X
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #172 Gepost op: 8 december 2009, 08:57:17
Waarom? Hier is duidelijk sprake van een duidelijk bedrijfsrisico welke met relatief eenvoudige hulpmiddelen die met een opleiding van een paar dagen aangeleerd kunnen worden afgedekt zijn. Het gaat niet om ingewikkelde branden blussen, auto's openknippen, etc. Nee iemand ligt in een ruimte waar de zuurstof uit verdrongen is en zal gered moeten worden. Wachten op de brandweer is dan een onnodige vertraging die mogelijk mensenlevens kan kosten.

Andere oplossing is de bedrijfsbrandweer uitbreiden, wordt ons biertje wel een stuk duurder ivm de extra kosten. Daar zitten we in deze economische recessie ook niet op te wachten  ;)

Dit dus.

Bedrijfsbrandweer uitbreiden zal de kosten van een pilsje niet omhoog brengen hoor ;) . Probleem is dat er niet zoveel interesse is voor de bedrijfs brw, daardoor lijkt het me verstandig om dan maar bhvers ervoor op te leiden.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #173 Gepost op: 8 december 2009, 11:30:49
DaMook, als er één argument is voor ademlucht in de BHV:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,30877.msg651761.html#msg651761  :-X