BHV met adembescherming

Auteur Topic: BHV met adembescherming  (gelezen 58158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 30 juni 2005, 19:55:45
@peter71: wanneer zou je wel BHV'ers met ademlucht als brandweer willen aantreffen??


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 30 juni 2005, 19:58:20
@peter71: wanneer zou je wel BHV'ers met ademlucht als brandweer willen aantreffen??
pas als dat betreffende BHVlid de volledige brandwachtopleiding heeft gevolgt,en zelf brandweerman/vrouw is.Dan draaien ze met zeer grote regelmaat ademluchtoefeningen,maar dragen ook vrij vaak ademlucht in de praktijk dus bij brand of gevaarlijke stoffen.


Target77

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 30 juni 2005, 19:59:19
De ademlucht wordt alleen gebruikt, niet om de rook in te gaan, maar als ze bij het ontruimen overvallen worden door de rook.

Ik geloof dat in veel grote gebouwen de brandweer ook niet een hd meeneemt. Dat is vaak onmogelijk gezien de indeling van het gebouw en de opstelplaats van de TS. Vaak wordt bij ons voor de eerste klap uitgedeelt (als het mogelijk is) met een slanghaspel. Als dan de LD opgebouwd is gaan ze daarmee verder.

Als ze de rook in gaan is het als gidsfunctie voor de brandweer dus dan gaan ze met een ploeg mee.

Ik werk zelf vaak in een heel groot gebouw.... beschikken we gewoon in het pand over 40 bar HD haspels  ;) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 30 juni 2005, 20:02:04
pas als dat betreffende BHVlid de volledige brandwachtopleiding heeft gevolgt,en zelf brandweerman/vrouw is.Dan draaien ze met zeer grote regelmaat ademluchtoefeningen,maar dragen ook vrij vaak ademlucht in de praktijk dus bij brand of gevaarlijke stoffen.



Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg geweest ben. Volgens mij moet je eerst bekijken wanneer ademluchtdragers gewenst zijn. Dat was mijn vraag!

Nog even op jouw antwoord... het is dus absoluut niet de bedoeling van de BHV'ers om branden te gaan blussen. Het is de bedoeling om als ze in problemen komen tijdens de ontruimings ze zich kunnen redden!! Dus een brandwachten opleiding...... ???


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2005, 20:02:35
Wij hebben beschermende kleding ja (pak/helm),  en het is niet de bedoeling dat wij branden gaan blussen en in de dikke zwarte rook gaan staan, daar zijn jullie voor. Wij moeten ons zelf en de patienten in veiligheid kunnen brengen  en uiteraard zijn wij gewoon BHV'ers en wordt ook ons geleerd dat de brandjes die niet met de kleine blusmiddelen te blussen zijn aan de brandweer overgelaten moeten worden. enz. enz.

we zijn trouwens ook met een heel aantal als we ingezet worden, ik werk nl in een vrij groot ziekenhuis.
Wij worden via het ricas getraint in 5 dagen in zo echt mogelijke situaties en we trainen maandelijks met proff. instucteurs.

En ik ken ook het standaard type BHV'er wel hoor, heb toevallig net de cursus gedaan en door de helft van de groep zou ik liever niet dan wel gered willen worden bij wijze van spreken, maar bij ons wordt er wel een stukje professionaliteit verwacht en ik ben er van overtuigd dat het typ BHV'er dat jullie bedoelen niet door de opleiding zal komen cq in het team gehouden zal worden
Nurse powerrrrr


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2005, 20:02:42
Ik werk zelf vaak in een heel groot gebouw.... beschikken we gewoon in het pand over 40 bar HD haspels  ;) ;D

Dan heb je het voor elkaar!!!  ;D ;D ;D ;D

Eigen pomp of gevoed door TS??


polki

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2005, 20:03:30
Patries, je hebt in ieder geval een discussie los gemaakt!


Target77

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2005, 20:04:20
Dan heb je het voor elkaar!!!  ;D ;D ;D ;D

Eigen pomp of gevoed door TS??

Eigen pomp.... microdrup installatie is ook aanwezig in specifieke ruimtes  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2005, 20:06:50
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg geweest ben. Volgens mij moet je eerst bekijken wanneer ademluchtdragers gewenst zijn. Dat was mijn vraag!


Nee,jij vroeg wanneer ik een BHVer met ademlucht wil aantreffen.En dat antwoord heb ik gegeven  ;D ;D ;D

Maargoed ik hoop dat Patries haar ervaringen hier wil plaatsen,en ik wens haar succes  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2005, 20:12:22
jullie gaan er veel te diep op in!

Lees nu eerst eens goed!

Palmpje en ik hebben het nu duidelijk beschreven hoor!

Nee, dat vind ik van niet. Kan een BHV'er b.v.een(dreigende) flash over herkennen????

Eerlijk gezegd snap ik dr helemaal niets van.  :-\